روش کراتینه مو خانگی + سریع و آسان

کراتینه روشی موفق برای ترمیم موی آسیب دیده است اما همه فکر می‌کنند که برای انجامش باید به آرایشگاه مراجعه کنند، در صورتی‌که کراتینه مو خانگی آسان‌تر و البته کاملا بی‌ضرر است. اگر برای کراتینه آرایشگاهی محصولات مختلفی وجود دارد، برای کراتینه خانگی هم می‌توان از مواد در دسترس و طبیعی‌تری استفاده کرد؛ منتها اصولی دارد که باید از آنها مطلع باشید و همچنین برای نتیجه گرفتن از آن، صبر پیشه کنید!

مزیت کراتین مو خانگی

با توجه به توضیحاتی که قبل‌تر در مورد کراتین شیمیایی گفته بودیم، می‌دانید که این روش اثر کوتاه‌مدتی نیز دارد. اما حتما فهمیده‌اید که به دلیل ضررهای بسیاری که برای سلامت فرد ایجاد می‌کند و البته هزینه بالایی که دارد، نمی‌توانید همیشه آن را انجام دهید. اما کراتینه مو خانگی را هر چه بیشتر انجام دهید شاهد درخشندگی و تقویت هرچه بیشتر مو خواهید بود.

ماسک کراتینه شیرنارگیل، گل مینا و آلوئه ورا

ساخت این ماسک بسیار ساده است؛ کافیست شیرنارگیل، گل مینا، یک قاشق عسل، یک ماشق ماست، و دو قاشق آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید تا به شکل یک خمیر دربیاید. بعد موهای خود را دسته‌بندی کنید و این خمیر را روی سرتان بمالید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی سرتان آن را نگه دارید. استفاده از این ماسک باعث ترمیم موهای آسیب دیده و رفع خشکی مو می‌شود. برای گرفتن نتیجه، باید هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

توجه! قبل از استفاده از این ماسک، حتما تست حساسیت پوستی بگیرید.

ماسک کراتینه عسل، تخم مرغ و روغن بادام

برای کراتینه کردن مو با این مواد، باید همه آنها را بدون هیچ ماده اضافه‌ای ترکیب کنید و برای ۲۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. بعد از آن با آب ولرم و شامپوی معمولی (ترجیحا شامپو بچه) موهایتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه مورد نظر، هفته‌ای یک تا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

توجه! لازم است برای گرفتن نتیجه مطلوب از ماسک‌های خانگی، حتما بعد از شامپوهای مناسب و ماسک مخصوص مو هم استفاده کنید؛ این محصولات، اثر مکمل دارند و تاثیر ماسک‌های خانگی را دو چندان می‌کنند.

ماسک کراتین تخم مرغ و روغن نارگیل

یک عدد موز را با دو قاشق عسل، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق نارگیل مخلوط کنید. همچنین یک قاشق سس مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب را به این مخلوط اضافه کرده و بعد برای ۲۰ دقیقه تار موهای خود را با آن ماساژ دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر، دو الی سه بار در طول هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک کراتینه روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت

با ترکیب روغن زیتون، یک قاشق چایخوری آبلیمو، روغن نارگیل و زیتون و سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت، خمیری به دست می آید که بهتر است اول آن را روی حرارت ملایم کمی گرم کنید و بعد برای حداکثر دو ساعت روی موهایتان بگذارید. حتما بعد از گذاشتن این ماسک، روی سرتان را با پلاستیک بپوشانید.

کراتینه خانگی با موز

موز یکی از مواد تشکیل دهنده یک ماسک خوب برای مو است؛ تقریبا در مواد سازنده بیشتر ماسک‌های موی خانگی می‌توان آن را دید. مخصوصا ماسک موز و قهوه که باعث بهبود گردش خون سر، شادابی و درخشندگی مو می‌شود. همچنین قهوه موجود در این ماسک، کف سر را اسکراب هم می‌کند و همین باعث پاک شدن آلودگی‌ها از کف سر می‌شود. برای درست کردن این ماسک، موز و قهوه را با کمتر از نصف لیوان شیر (به نسبت میزان مواد) و دو قاشق عسل مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری شکل به دست بیاید. مواد را روی موهای خود قرار دهید و بعد از ۴۵ الی ۶۰ دقیقه موی خود را بشویید.

کراتین خانگی مو با روغن زیتون

هر چه از ارزش زیتون برایتان بگوییم؛ کم است! روغن زیتون مکمل بسیاری از ماسک‌های مو است اما خودش هم قابلیت تبدیل به یک ماسک را دارد. برای درست کردن کردن کراتینه روغن زیتون، کافیست به نسبت قد و حجم موهایتان، این روغن را با ۲ عدد تخم‌مرغ ترکیب کنید و برای ۱۵ دقیقه روی موهایتان نگه دارید. می‌توانید به جای تخم‌مرغ، از عسل هم استفاده کنید.

کراتینه خانگی برای موهای وز

برای کراتینه کردن موهای وز در خانه به‌غیر از محصولات کراتینه مو ، ۲ نوع ماسک وجود دارد که بیشترین تاثیر را در از بین بردن وزی مو می‌گذارند؛ ماسک، تخم مرغ و خامه و ماسک آووکادو و شیرنارگیل. ماسک تخم مرغ و خامه از ترکیب این دو مواد و ۲ قاشق غذاخوری ماست درست می‌شود. کار سختی هم پیش رو ندارید، برای ۳۵ دقیقه ماسک را روی سر خود نگه دارید و بعد با آب ولرم و شامپوی معمولی بشویید. ماسک آووکادو و شیرنارگیل نیز از ترکیب این دو ماده با هم درست می‌شود؛ فقط لازم است که برای ۳۰ دقیقه موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید. یادتان باشد که موهای خود را با آب سرد بشویید و بعد با سشوآر باد سرد موهای خود را خشک کنید.

کراتینه موها در منزل با روغن کرچک

کراتینه مو در منزل با مواد طبیعی از جمله روغن ها هم ممکن است. روغن کرچک جزو مواردی است که از سالیان دور به عنوان یک روش درمانی برای مشکلات مو مطرح بوده است و در طول زمان نیز جای خود را در میان ترکیبات محصولات زیبایی و مراقبتی باز کرده است. این روغن دارای ویتامین E، مواد معدنی، پروتئین و امگا 6 و 9 است که وجود همه این موارد در فرمولاسیون آن کمک کرده تا بتواند، عصاره ای چرب و مفید برای پوست و مو باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای روغن کرچک، استفاده از آن برای کراتینه کردن مو به روش خانگی است، چرا که به خوبی می تواند رطوبت موها را حفظ کند و در نهایت باعث صاف و لخت شدن موها گردد. برای کراتینه طبیعی مو در خانه با این روغن در اولین قدم و قبل از شروع روغن زدن لازم است تا یه منظور اثربخشی بیشتر مقداری موهای خود را خیس نمایید. سپس برای کراتینه مو خانگی بسته به حجم موهای خود یک تا چند قطره از روغن کرچک را به موهایتان بزنید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید، تا روغن به تمام قسمت ها منتقل شود. در گام بعدی لازم است تا پلاستیکی را روی سر خود قرار دهید و مدت 30  دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این زمان موهای خود را به آرامی بشویید. بهتر است این روش کراتینه مو خانگی را یک الی دو بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

ماسک تخم مرغ، ماست و مایونز

برای تهیه این ماسک به ۲ عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک قاشق غذاخوری مایونز نیاز دارید. تمام مواد یادشده در این کراتین مو خانگی را در مخلوط‌کن بریزید. حداقل ۲ دقیقه مواد را در مخلوط‌کن هم بزنید. اکنون شما یک ماسک پفکی مانند نرم دارید. آن را با قلمو به‌آرامی به تمام نقاط مو بمالید. سپس مو را پوشانده و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. در پایان مو را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید.

ماسک آووکادو و شیر نارگیل

آووکادو و نارگیل دو ماده عالی برای تقویت سلامتی پوست سر هستند و باعث استحکام و درخشش زیبا دوباره مو می‌شوند. برای تهیه این کراتین مو خانگی به یک عدد آووکادو متوسط و نصف فنجان شیر نارگیل نیاز دارید. مواد را در مخلوط‌کن ریخته و ۱ دقیقه به هم بزنید. سپس تمام مو سر را به این ماسک آغشته کنید. مو را با یک کلاه بپوشانید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس مو را به‌آرامی با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید.

دکمه بازگشت به بالا