اقتصادی

شناسایی و کشف ۲۶۲ مورد تخلف اضافه تناژ در جاده‌های لرستان

ترندونی/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ، از ابتدای سال جاری تا ۲۰ شهریورماه ۲۶۲ تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش ترندونی، مرتضی شیروانی ۲۰ شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، از ابتدای سالجاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا ۲۰ شهریورماه، مقدار ۲۶۲ تخلف در قالب ۳۹۸ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفته است.

شیروانی خاطرنشان کرد: این مقدار تناژ تخلف در مسافت ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ کیلومتر در محورهای استان طی شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ و لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا