حوادث و رویدادها

فیلم| «جنگ بلبل‌ها» پس از ممنوعیت هشت ساله به هند بازگشت

آفتاب‌‌نیوز :

مبارزه پرندگان آوازخوان کوچک به‌عنوان یک سنت قدیمی هندی که برخی آن را بی‌رحمانه توصیف می‌کنند، پس از لغو ممنوعیت هشت ساله بازگشته است.

پرندگان کوچک آوازخوانی که پاهایشان را با طنابی به هم وصل کرده‌اند و وادار می‌شوند در رقابتی که دوشنبه ۲۵ دی در شمال هند برگزار شد، با یکدیگر بجنگند. این توصیف آن چیزی است که منتقدان بی‌رحمانه می‌خوانند. اقدامی که کاهنان هندو در ایالت آسام هند آن را بخشی از سنت‌های خود می‌دانند.

«بلبل زیردم سرخ» مقیم شبه‌قاره هند است و صدای تیزی دارد. دادگاه عالی شهر گوآهاتی در سال ۲۰۱۶ برگزاری جنگ بلبل‌ها را ممنوع اعلام کرد. مراسمی که هندو‌ها می‌گویند از صد‌ها سال در منطقه کامروپ ایالت آسام برگزار می‌شود.

کیچین داس، یکی از سه داوری که بر اساس حرکات پرندگان، برنده را تعیین می‌کند، می‌گوید: ما از کودکی شاهد مبارزه پرندگان بوده ایم… آیین مبارزه با پرندگان بسیار نزدیک به مردم است.

حامیان می‌گویند که نبرد‌ها پس از آن آغاز شد که یک پادشاه قرن هجدهم شاهد جنگ دو پرنده بود و این به یک سرگرمی محبوب برای جشن گرفتن برداشت محصول در ژانویه تبدیل شد.

بیسواجیت بیسواسی ۴۹ ساله، صاحب یکی از بلبل‌ها گفت: این یک بازی از دوران پادشاهان است.

به طور سنتی، پرندگان وحشی اسیر شده قبل از تغذیه با ترکیبی از ادویه‌ها که بنا به گزارش‌ها شامل شاهدانه، فلفل، دارچین و میخک بود، با گرسنگی مبارزه می‌کردند.

هر پرنده‌ای در سه تا چهار حرکت بر دیگری غلبه کند، برنده اعلام می‌شود.

ساتیا ۸۵ ساله، یکی از هزاران تماشاچی که برای تماشای مبارزه حدود ۱۰۰ پرنده در روز دوشنبه آمده بود، گفت: این بازی مربوط به ایمان و سنت ما است. صد‌ها سال است که این اتفاق افتاده است.

حکم ممنوعیت جنگ پرندگان ومراسم کٌشتی با گاوکوهان‌دار با اعتراض گسترده مردم در ایالت آسام مواجه شد. هندوستان‌تایمز گزارش داد که در جریان این اعتراضات، چهار نفر تلاش کردند خودسوزی کنند.

سال گذشته، مقامات ایالت آسام گفتند که مبارزات پرندگان آوازخوان تا زمانی که برگزارکنندگان دستورالعمل‌های سختگیرانه را رعایت کنند می‌تواند از سر گرفته شود. مبارزات باید به شیوه‌ای منظم انجام شود و پرندگان به خوبی تغذیه شوند.

دولت دستور داد پس از پایان مبارزه، سازمان دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که پرندگان در هوای آزاد در شرایط عالی رها می‌شوند.

پرادیومنا باگاواتی، یکی از هزاران تماشاچی مبارزه بلبل‌ها گفت: ما خوشحالیم که دولت اجازه داد مسابقه پرندگان امسال برگزار شود.

هند حدود ۲۴ گونه بلبل دارد که برخی از آن‌ها دارای رنگ‌های چشم‌نواز زرد و قرمز هستند. در حالی که بسیاری از گونه‌ها رایج هستند، برخی از آن‌ها به عنوان “آسیب پذیر” و “تقریبا در معرض تهدید” توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت فهرست شده اند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا