عمومی

صنعت کفش در حال خارج شدن از دست ایرانی ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استانی آناهیتا رحیمی استپاسخ: مرکز تولید چرم و کفش ایران این روزها خوب نیست و برخی از تولیدکنندگان از این رکود صنعت در گهواره چرم ایران می ترسند. آنها در مورد مشکلاتی که تولیدکنندگان و گهواره های چرب ایرانی را زیبا نمی کند صحبت می کنند و منتظرند فردا موانع و مشکلات این هنر برداشته شود.

به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا ، مواد اولیه نوظهور ، کمبود نیروی کار ماهر و فقدان تسهیلات بانکی با بهره کم دست به دست هم داده اند تا از هنر باستانی آن خداحافظی کنند و مکان این هنر ابتدا به شهر محدود نمی شود. و کفش تبریز در خاورمیانه معروف است.

60 تا 90 میلیون جفت کفش چرمی در تبریز تولید می شود

رئیس اتحادیه کفاشان و سازندگان نامه دیالوگ های تبریزی گفتن با یک خبرنگار آنلاین وی گفت: سه هزار و 780 واحد تولیدی و فروش در استان آذربایجان شرقی با وجود 55 واحد صنعتی بزرگ وجود دارد کلان شهر تبریز 1300 واحد کفش چرمی و 300 واحد در بخش خدمات و تولید به فروش می رساند.

علیرضا جباریان فام وی ادامه داد: 60 هزار نفر به طور مستقیم در این زمینه و 60 هزار نفر دیگر به طور غیر مستقیم فعالیت می کنند که سالانه حدود 60-90 میلیون جفت کفش چرمی تولید می کند.

متأسفانه بانک ها توجه چندانی به صنعت کفش ندارند و حتی دسترسی به فرصت های بانکی با بهره بالا ، بسیاری از موانع را از دست می دهد تا تولیدکنندگان به تجهیزات و ارتقاء تجهیزات دسترسی نداشته باشند.

وی افزود: متأسفانه بانک ها توجه چندانی به صنعت کفش ندارند و حتی برای به دست آوردن سود بانکی موانع بسیاری را برای تهیه تجهیزات و ارتقاء تجهیزات برای تولیدکنندگان برطرف می کنند. محرومیت بودن.

جباریان گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و کالا ، سرمایه به یک پنجم کاهش یافته است و این موضوع برای تداوم کارخانه ها نیاز به امکانات دارد.

کاهش سرمایه و عدم حمایت دولت

رئیس اتحادیه کفاشان و سازندگان نامه تبریز گفت: نبود خدمات بانکی یکی از مشکلات اصلی در این زمینه است که متأسفانه بدون همکاری بانک ها و دولت وام به تولیدکنندگان داده نمی شود و اغلب با روند طولانی همراه است.

صنعت کفش از دست ایرانیان خارج می شود

وی به کمبود کارگران ماهر و نیمه ماهر در منطقه اشاره کرد و گفت: کمبود مدارس حرفه ای و دانشگاه های این صنعت نیروی کار را به شدت کاهش داده و کارخانه ها را در تامین نیروی انسانی با مشکل مواجه کرده است ، اما مدرسه کفش در زمان ممکن است در این زمینه کمی مثر باشد

فقدان شهر خصوصی در صنعت کفش چرم

جباریان افزود: یکی دیگر از مشکلات این منطقه عدم وجود شهرک خصوصی در صنعت کفش است. در حال حاضر بیش از 70 درصد کارگاه ها اجاره ای هستند و نبود شهر اختصاصی منجر به فقدان آن می شود متمرکز شده است نیازی نیست سمینارها در یک مکان برگزار می شود.

کمبود مدارس و دانشگاه های حرفه ای در این صنعت ، نیروی کار را تا حد زیادی کاهش داده و کارگران را برای کار دشوار کرده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر ، همه کارخانه های تولید کفش این فرصت را داشتند که 3 کارگر را از کمک های دولتی از بیمه اجتماعی معاف کنند ، اما متأسفانه چنین گزینه ای دیگر وجود ندارد و در حال حاضر کارفرمایان نمی توانند هزینه پرداخت کنند. هزینه های هنگفت بیمه شکست خورد

افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه

جباریان بر افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه تأکید کرد و افزود: افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت نهایی کفش و ناتوانی مردم در خرید آنها شده است که منجر به رکود در بازار می شود.

رئیس اتحادیه کفاشان و سازندگان نامه تبریز تصریح کرد: تولید کیف های چرمی در تبریز به شدت کاهش یافته است و بیشتر کیف هایی که افغانستانی ها در تهران و مشهد می فروشند عمدتا از چرم مصنوعی هستند که با قیمت پایین می فروشند.

اندازه کوچک کارخانه های تولید کفش و نیروی کار زیاد در کارگاه خطر ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب را افزایش می دهد ، بنابراین واکسیناسیون این دسته از کارگران باید در اسرع وقت آغاز شود.

“بیش از 80 درصد صادرات به عراق و افغانستان و 20 درصد دیگر به ارمنستان ، امارات ، قطر و پاکستان انجام می شود. به دلایل امنیتی در افغانستان ، صادرات در ماه گذشته متوقف شده است ، اما در حال حاضر مشکل اصلاح شد

واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است

جباریان افزود: اندازه کوچک کارخانه های تولید کفش و نیروی کار زیاد در کارگاه خطر ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب را افزایش می دهد ، بنابراین واکسیناسیون این دسته از کارگران باید در اسرع وقت آغاز شود.

صنعت کیف و کفش چرم یکی از صنایع مهم و اشتغال زا در آذربایجان شرقی است

مشاور رسانه ای رئیس اتحادیه کفاشان ، سازندگان نامه و سراجان کلان شهر گفتگوی تبریزها گفتن با یک خبرنگار آنلاین گفت: صنعت کیف و کفش پوست به عنوان یکی از صنایع مهم و اشتغال زایی آنها در استان و کشور واقع شده اند و از طرف دیگر ، کالاهای اساسی محسوب می شوند.

صنعت کیف ، کفش و چرم یکی از صنایع مهم و اشتغال زا است آنها در کشور هستند و از طرف دیگر ، کالاهای اساسی محسوب می شوند

خداوند حسین زاده افزود: کلان شهر تبریز یکی از مراکز اصلی تولید کیف ، کفش ، منسوجات ، چرم و چرم سنگین است. علاوه بر این ، برای رفع نیازهای کشور ، مقادیر هر سال به کشورهای مختلف صادر می شود که می تواند با حمایت دولت در ایجاد زمینه های لازم در این زمینه موفق تر باشد.

صنعت کفش از دست ایرانیان خارج می شود

یکی از محققان تبریزی در صنعت چرم و کفش ادامه داد: در کیف ، کفش ، چرم و صنایع وابسته ، تبریز با مشکلات مدل سازی و طراحی روبرو است و در برخی موارد به دلیل نبود مدل های مشتری پسند ، شاهد ضرر هستیم. بازارهای داخلی ما خارجی هستیم.

از دست دادن بازار به دلیل فعالیت سایر کشورها

او گفت: کلان شهر تبریز پایتخت چرم و کفش ایران محسوب می شود و این صنعت در دنیا حرفی برای گفتن دارد. و ایتالیا ، تایوان ، پاکستان ، هند و چین عملاً بازارهای متنوعی را به دلیل عدم تنوع و تحرک با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا از دست داده اند.

حسین زاده گفت: کشورهایی همتراز ایران رهبری ایران را از دست داده اند و در سایه حمایت دولت و رشد بازارهای جهانی عملا قلمرو ایران را محدود کرده و رضایت مشتری را با قیمت های عملی و کیفیت خوب جلب کرده اند.

نیاز به ابزارهای بانکی کم بهره برای تولیدکنندگان

وی در تشریح راهکارهای خروج ، توضیح داد: وی دوره های آموزشی مدل سازی ، استفاده از چرم با کیفیت بالا ، شرکت در نمایشگاه های خارجی ، ارائه تسهیلات بانکی کم بهره برای ارتقاء تجهیزات و خرید تجهیزات جدید ، تبلیغات گسترده در خارج از کشور و اعزام هیئت های تجاری را ارائه کرد. و اقتصاد می تواند در غلبه بر چالش های فعلی بسیار مثر باشد.

زمان نمایشگاه بین بین المللی کیف ، کفش ، چرم و صنایع وابسته تبریز یکی از رویدادهای مهم کشور و منطقه بود اما متاسفانه به دلیل بی احتیاطی و ضعف مدیریت مجموعه نمایشگاه بین بین المللی تبریز و عدم هماهنگی اتحادیه های کارگری عملاً بسته شده است

مشاور رسانه ای رئیس اتحادیه کفاشان ، سازندگان نامه و سراجان کلان شهر تبریز گفت: برپایی نمایشگاه های تخصصی نیز می تواند در معرفی و کسب بازارهای جدید مثر باشد. زمان نمایشگاه بین بین المللی کیف ، کفش ، چرم و صنایع وابسته تبریز یکی از رویدادهای مهم کشور و منطقه بود اما متاسفانه به دلیل بی احتیاطی و ضعف مدیریت مجموعه نمایشگاهی بین بین المللی عدم هماهنگی بین تبریز و اتحادیه های کارگری عملاً بسته شده است و خسارات جبران ناپذیری به بخش نیمه صنعتی صنعت وارد کرده است ، بنابراین نمایشگاه باید در اسرع وقت سازماندهی و فعال شود ، در حالی که رهبری استان مسئله مهمی دارد.

حسین زاده در پایان گفت: صنعت ریشه دار کیف ، کفش و چرم در تبریز دارای فرصت های زیادی است تا با رفع موانع تولید و حمایت عملی بتوانیم به پیشرفت و رشد و کار آن کمک کنیم. ایی موفق به صادرات و واردات ارز شده است.

هیچ چیزی عدم معافیت دولت در بیمه کارکنان

مدیر فروش و مدیر گروه تولید کفش ، گروه تولیدی و صنعتی کفش تک تبریز آتا گفت گفتن با یک خبرنگار آنلاین وی گفت: متأسفانه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و اکنون می توان توجه را به عدم صادرات و نابرابری آن جلب کرد.

اکبر کریم پور ادامه داد: بیمه فعالان این حوزه یکی دیگر از مشکلاتی است که ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم ، بنابراین در سالهای گذشته دولت یارانه ای برای پرداخت حق بیمه کارگران با پرداخت یارانه داشت ، اما اکنون مزایای هنگفت بیمه ای وجود دارد. از 5 کارمند خود به کارفرمایان مراجعه کردند.

وی افزود: مشکلات ناشی از جمع آوری چک ها و مالیات های جدید ، حتی در ماه هایی که همه سلول ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و گسترش وضعیت قرمز بسته است ، مشکل دیگری است که مردم بازار نیز از آن شکایت دارند. ” است.

به تدریج ، این صنعت از دست ما خارج می شود

سرپرست تیم تولید کفش آتا وی گفت: کمبود کادر تخصصی یا نیمه تخصصی در این زمینه یکی از مهمترین مسائلی است که نباید از آن غافل شد و علیرغم اینکه مدرسه کفش تاسیس شد ، اکنون زمان بر است ، صنعت به کندی پیش می رود از دست ما خارج می شود. “

صنعت کفش از دست ایرانیان خارج می شود

وی به افزایش دستمزد اشاره کرد و افزود: اگر قیمت مواد اولیه کفش مانند زیره کفش افزایش یابد ، تولیدکنندگان کفش را با همان قیمت قبلی به مشتریان نمی فروشند.

افزایش قیمت مواد اولیه کفش مانند زیره کفش مانع از فروش تولیدکنندگان به خریداران کفش با قیمت قبلی می شود.

کریم پور ادامه داد: ما سالانه حدود 70 هزار جفت کفش تولید می کنیم و بیشتر به طور مستقیم و غیر مستقیم به عراق ، افغانستان ، باکو و ارمنستان صادر می کنیم ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ، اگرچه صادرات به عراق ، باکو و ارمنستان متوقف شده است ، اما صادرات به افغانستان به ندرت ادامه می یابد.

مدیر فروش گروه تولیدی و صنعتی کفش تک تبریز گفت: حدود 25 نفر به طور مستقیم و 100 نفر به صورت غیر مستقیم در امکانات تولیدی ما کار می کنند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا در این منطقه تأثیر عمده ای داشته است و ما فقط به دلیل نیاز فوری مردم به این محصول به کار خود ادامه داده ایم.

کریم پور افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا ، خریداران زیادی از ایران و حتی خارج از کشور داشتیم اما در حال حاضر بازار خرید و فروش چرم رو به افول است.

کاهش قدرت خرید مردم

یکی از تولید کنندگان کیف های چرمی گفت گفتن با یک خبرنگار آنلاین وی گفت: حدود 30 سال است که در این زمینه فعالیت می کنم و تولید سالانه ما بستگی به سفارش مشتری دارد ، زیرا افزایش قیمت مواد اولیه قدرت خرید مردم را نیز کاهش داده است.

علی سیاح پور ادامه داد: سال گذشته فروش ما در بازار بود اما اکنون فروش آنلاین را به فعالیت های خود اضافه کرده ایم ، زیرا در چنین شرایطی تنها بازار پاسخگو نیست.

نبود فرصت برای بانکهای با بهره ارزان

وی افزود: متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه افزایش نرخ سود ابزارهای بانکی است و اگر ابزارهای بانکی کم بهره به تولیدکنندگان برسد ، اشتغال را نیز افزایش می دهد.

صنعت کفش از دست ایرانیان خارج می شود

تولید کننده کیف چرمی افزود: قیمت مواد اولیه هر روز در حال افزایش است و خریدار نیز از افزایش شدید قیمت هنگام خرید گلایه می کند.

متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه افزایش نرخ سود موسسات بانکی است و اگر اقدامات بانکی کم بهره به تولیدکنندگان برسد ، اشتغال را نیز افزایش می دهد.

سیاحی پور گفت: در حال حاضر برای تقویت اشتغال در این بخش و افزایش صادرات به ظرفیت مالی نیاز داریم.

سازنده کیف چرمی گفت: “شیوع ویروس کرونا به طور کلی برنامه های فروش ما را تغییر داده است و ما از فروش آنلاین درآمد کسب می کنیم.”

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای تولیدکنندگان تدابیری اندیشیده شود ، زیرا افزایش نرخ سود بانکی ، در چنین شرایط اقتصادی و تورمی ، تولیدکنندگان نمی توانند.

در حال حاضر ، مشکلات مختلف ، مانند افزایش قیمت مواد اولیه و نبود تسهیلات بانکی با بهره کم ، دست به دست هم داده اند تا سرمایه ایرانی کیف و کفش ناراضی باشد. با توجه به اینکه صنعت چرم و کیف و کفش بدون احتساب صنایع مهم و اشتغال این مشخص است ، اما مشکلات آن نیز باید در اختیار شما باشد نهادن خدمات بانکی کم بهره ، پرداخت کمک دولت و مهمتر از همه – ایجاد کنید شهر تصحیح ویژه.

دکمه بازگشت به بالا