اقتصادی

۲۸۵ هزار مسکن شهری و روستایی در سطح کشور در دست‌ ساخت است

ترندونی/ خراسان رضوی رئیس صندوق مسکن انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون 185 هزار واحد مسکونی روستایی و 100 هزار واحد مسکونی شهری در دست ساخت است.

اکبر نیکزاد عصر دیروز 14 شهریور در خصوص افتتاح مسکن روستایی و بهسازی راه روستای علی آباد قوچان با توجه به زلزله شهریور پارسال و تخریب بسیاری از مسکن های روستایی. وی در این شهرستان به خبرنگاران گفت: پس از وقوع زلزله مسئولان امر بازسازی مناطق زلزله زده کوچان را عاجل انجام دادند و با مشارکت معاونت بازسازی صندوق مسکن کشور در این شهرستان روند بازسازی انجام شد. تکمیل شد. دنبال کرد.

وی ادامه داد: دولت و هیئت وزیران مجوزهای لازم را برای اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض برای بازسازی واحدهای تخریب شده صادر کردند و در نهایت امروز با کمک مسئولان استانی و شهرستانی، بنیاد مصطفان و کمیته امداد، دهیاری ها انجام شد. مسکن در قوچان به بهره برداری رسید.

رئیس صندوق مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمام اعتبارات در نظر گرفته شده برای تخصیص کمک بلاعوض به واحدهای زلزله زده شهرستان قوچان و تسریع در عملیات بازسازی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر عملیات بازسازی در حال انجام است. در سال هفدهم انجام شد. اماکن کشور و اگر کوچکترین تقلبی در ساخت زیرمجموعه ها وجود داشته باشد، مسئولان امر به سرعت و بدون صف آن را رفع می کنند تا مردم در بازسازی زیرمجموعه ها با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین از تخصیص و تحویل قیر رایگان 1401 ساله برای بهسازی راه های روستایی و اجرای طرح های هادی خبر داد و اظهار داشت: عملیات تحویل این قیرها از هفته آینده انجام و در اختیار استانداری قرار می گیرد. مسکن. پایه.

نیکزاد تصریح کرد: در مجموع 3100 میلیارد تومان اعتبار در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار گرفت که برای هر استان 100 میلیارد تومان اعتبار داده شد که این مبالغ باید برای اجرای طرح هادی هزینه شود.

وی با بیان اینکه دولت هر ماه بار سنگینی برای پرداخت یارانه دارد، گفت: با وجود فشار مالی بر دولت، رئیس جمهور بر پرداخت 200 میلیون اصرار دارد. هیئت دولت هفته گذشته این وام را پرداخت کرد که تصویب و در دستور پرداخت بانک قرار گرفت.

رئیس صندوق مسکن انقلاب اسلامی درباره علت قرار نگرفتن شهر قوچان در طرح مسکن تعاونی گفت: این موضوع در شرایطی که 100 هزار واحد مسکونی شهری در حال ساخت است، توسط رئیس شورای شهر قوچان مطرح و تصمیم گیری شد. شهرستان قوچان در نقاط مختلف کشور نیازمند مسکن فوری است، نیازهای مردم با هر شماره ای که به صندوق مسکن اختصاص داده می شود ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا