اقتصادی

بورس با صعود به تعطیلات رفت

آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات روز سه‌شنبه چهاردهم شهریور ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران برای دهمین روز متوالی رشد کرد. امروز شاخص ۱۴ هزار و ۸۳۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۸۴ واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۵ هزار و ۵۷۸ واحد در رقم ۷۲۶ هزار و ۴۶۲ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۰۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۲ واحدی به سطح ۱۳۰ هزار و ۵۱۷ واحد رسید. 

بورس با صعود به تعطیلات رفت

خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و ۱۱۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد شپنا بیشترین خروج را داشت که ارزش آن ۴۱ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های وتجارت، شستا، فملی، شپدیس، وبصادر، شبریز و شتران بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های شاوان، سیلام، هجرت و بنیرو اختصاص داشت.

بورس با صعود به تعطیلات رفت

نماد‌های پیشران بورس و فرابورس

امروز نماد‌های جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری نماد‌های سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل تاپیکو، شپدیس و غبشهر از نماد‌های قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نماد‌های آریا، شاوان و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نماد‌های انتخاب، فجهان و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، دی و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند. 

رشد ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان بود که ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان رسید. 

بورس با صعود به تعطیلات رفت

نماد‌های پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۱۰ میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، فخاس بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و تکاردان در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد ۸۴۰ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۳۷ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۹۰ نماد صف خرید داشتند و ۵۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۹ درصدی به ۲۸۷ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس با صعود به تعطیلات رفت

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا