اقتصادی

ایران امروز یکی از کشورهای برتر نیروگاه ساز جهان است

مدیرکل دفتر تولید فنی نیروگاه حرارتی گفت: ایران امروز یکی از بهترین نیروگاه های جهان است و این موضوع توسط همه کشورها تایید شده است که سطح دانش و فناوری متخصصان ایرانی در قدرت ساخت گیاهان در سراسر جهان شناخته شده است. ”

به گزارش ترندونی ، اسماعیل نمازیس امروز در جریان ششمین کنفرانس ساخت و بازسازی داخلی تجهیزات و قطعات نیروگاه به خبرنگاران گفت که امروز شرکت های ایرانی در حال ساخت کلیه نیروگاه های مورد نیاز کشور و همچنین بهره برداری از نیروگاه های اصلی هستند. و تعمیرات دوره ای. و نهایت استفاده را ببرید.

وی افزود: “ما علاوه بر نگهداری و بهره برداری از نیروگاههایی كه قبلاً توسط شركتهای خارجی ساخته شده بودند ، نیروگاههای جدیدی با ظرفیت داخلی احداث و بهره برداری خواهیم كرد ، قسمت دوم آن در كنفرانس ساخت داخل امسال برجسته شد. ؛ “از آنجا که نیروگاههای در حال کار در کشور دارای تجهیزات و قطعات برای نیروگاههای مختلف هستند که هر یک توسط یک شرکت خارجی تولید می شوند و مشخصات و مشخصات آن با سایر قطعات متفاوت است.

مدیر کل دفتر فنی تولید شرکت تولید برق حرارتی با بیان اینکه براساس تعمیر و بهره برداری از تجهیزات و قطعات مختلف تولید شده توسط شرکت های خارجی می توانیم به دانش و استقلال عملکرد دست یابیم ، ادامه داد: روند رو به رشدی در کشور وجود دارد ، و اولویت صنعت ابتدا حفظ ظرفیت موجود و سپس ارتقا capacity ظرفیت با ساخت نیروگاه های جدید است ، موضوع تعمیر و نگهداری بسیار مهم است.

به گفته نمازی ، خوشبختانه در سالهای اخیر در تهیه قطعات یدکی الکتریکی به طور فزاینده ای موفق بوده ایم و تلاش شده است تا قطعات یدکی تجهیزات اساسی با توان داخلی تولید و تولید شود ، به عنوان مثال ، اکنون می توانیم تقریباً از همه پره های توربین گاز استفاده کنیم و بخاری در کشور بسازید.

اعتماد به نیروهای داخلی راز صنعت مستقل انرژی است

علاوه بر این ، علی نیکبخت ، دبیر ششمین کنفرانس طراحی داخلی و بازسازی تجهیزات و قطعات الکتریکی ، در پایان این کنفرانس اظهار داشت: ششمین کنفرانس که از چند ماه پیش به طور عملی در پیش گرفته بود ، اهداف حمایتی را دنبال می کرد. ساخت و ساز داخلی به ویژه قطعات الکتریکی و صنایع وابسته.

وی افزود: این همایش تلاش کرد تا موثر باشد و نقش مهمی در ایجاد هم افزایی سازنده بین تمام بخشهای صنعت برق ، گردهم آوردن مقامات دولتی و فعالان نیروگاه ها و تولیدکنندگان تجهیزات داشته باشد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات تابا گفت که از جمله الزامات مهم جهت هدایت و تسریع روند ساخت در تأسیسات نیروگاه و فعالیت های بازسازی آنها ، اطلاعات کافی در مورد نیازهای فن آوری نیروگاه ها برای تیم های نوآور ، سرمایه گذاران و سازندگان وجود دارد. ، امکانات پیاده سازی. آنها را داشته باشید

به گفته وی ، طی 6 ماه گذشته ، هر دوشنبه ما یک نیروگاه را با توجه به نیازهای فنی مورد بررسی قرار داده ایم و در واقع ششمین کنفرانس ساخت داخل بستر مناسبی برای طراحی این نیازها ایجاد کرده است. همتایان نیروگاه.

علاوه بر این ، غلامرضا مهرداد ، رئیس هیئت مدیره شرکت تعمیر نیروگاه ها ، در این مراسم گفت: فعالان نیروگاه ها در دو بخش خصوصی و دولتی و همچنین صنایع وابسته به نیروگاه ها ، لازم است دانش خود را به اشتراک بگذارند. کشورها.

وی گفت من در سال 1983 وارد صنعت برق شدم ، زمانی که کشور درگیر جنگی بود که وی برای ساخت نیروگاه ها می ساخت ، ما شاهد ساخت شرکت های خارجی از صفر تا صد نیروگاه و حتی اوایل علاقه مند به ارائه آموزش های لازم به نیروهای ایرانی هستیم ، آنها کشور را ترک کردند. وی گفت: “در این شرایط ، متخصصان و كارگران نیروگاه های ایرانی با اطمینان به توانایی های علمی و نداشتن تجربه ، البته با اطمینان ، در گروه فعالیت ها قرار گرفتند و اولین مقام در زمینه تنظیم خودكار بودند. کفایت و استقلال در صنعت برق. بردار بود.

رئیس هیئت مدیره نیروگاه گفت: دومین گام و موفقیتی که با اطمینان از انرژی داخلی حاصل و بدست آمد بحث تعمیر نیروگاه بود که در آن کارشناسان داخلی صنعت برق با اطمینان درگیر شدند. در محلی ها دانش و تجربه ملی

وی ادامه داد: سومین گام مهم در این زمینه ساخت داخلی نیروگاه ها بود و امروز می بینیم که ایران یکی از کشورهای پیشرو در ساخت نیروگاه و از این طریق یک صنعت برق مستقل است. اتکا به قدرت داخلی و اتکا به ظرفیت داخلی. “بیا.

وضعیت مالی نیروگاه های خصوصی مطلوب نیست

حسین مهریان ، دبیر انجمن نیروگاه های برق ایران (آسنا) نیز در این مراسم با بیان اینکه وضعیت مالی نیروگاه های خصوصی نامساعد است ، گفت: “قیمت برق پایین است ، صنعت برق به همین دلیل و دلایل دیگر از نظر اقتصادی ضعیف است و سهم نیروگاههای خصوصی و عمومی کم است. کمتر از نیاز آنها است ، بنابراین آنها در حال حاضر همان کارگران را پرداخت می کنند ، اما برای سایر موارد باید خدمات اضافی به آنها داده شود تا نیروگاهها چیزی جز برق نتوانند انجام دهند.

دبیر انجمن نیروگاه های برق ایران افزود: اگر در مقطعی اجازه صادرات برق داشته باشند ، می توانند نیازهای خود را از این محل تأمین كنند اما در شرایط فعلی شرایط برای آنها نامساعد است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده در زمینه تولید کالا برای ساخت نیروگاه ها باعث کاهش چشمگیر هزینه های صنعت برق شده است ، افزود: ما توانسته ایم کالاهایی را برای نیروگاه ها با کیفیت بسیار بالا تولید کنیم و بیشتر قطعات تولید می شود “آنها هیچ کمبودی ندارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مهریان استدلال کرد که یکی از مشکلات این است که هزینه هایی که مشترکان برای بهای برق می پردازند در خزانه دولت به پایان می رسد و رسیدن این مقادیر به شرکت های تابعه زمان می برد که این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی در مورد اقدامات انجام شده در زمینه تولید قطعات نیروگاه های تجدیدپذیر گفت: “در زمینه نیروگاه های تجدیدپذیر اقداماتی انجام شده است اما سهم آن از نیروگاه های حرارتی كمتر است و حدود 10-15 است. ٪ محصولات ما. “

با بیان اینکه در سال 2007 ، با انتقال نیروگاه های برق خصوصی و نگرانی ها برای عدم هماهنگی حاکمیت بخش خصوصی و دولتی ، انجمنی به نام اتحادیه کارگری ایران تشکیل شد که از 13 سال قبل در بخشهای مختلف فعالیت می کرد.

وی گفت: یکی از وظایف این انجمن تشکیل همایش ها و آموزش ها است. در همین راستا ، ما هر سال هفت کنفرانس ملی برگزار می کنیم که یکی از آنها ساخت داخل و نوسازی قطعات الکتریکی است ، وی گفت: “این کنفرانس مهم است ، چرا ما باید این قطعات را خودمان تولید کنیم ، با توجه به اینکه یا تولید نشده اند ، یا به هر دلیلی که به ما عرضه نشده است

دبیر انجمن نیروگاه های برق ایران تأکید کرد: “تا به امروز ، ما 2000 قطعه ساخته و آزمایش شده در نیروگاه ها داریم و یک درگاه اختصاصی را شناسایی کرده ایم و به همه نیروگاه ها اطلاع داده شده است که چگونه می توانند قطعات مورد نیاز خود را تأمین کنند. “

انتهای پیام

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا