برون مرزی

ماده جدید برای ترک سیگار تأیید علمی گرفت

آنا گزارش می‌دهد؛

ماده جدید برای ترک سیگار تأیید علمی گرفت

دانشمندان ادعا می‌کنند سیتیزین می‌تواند نوعی درمان جایگزین برای ترک سیگار باشد. 

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیریگ دانشمندان ادعا می‌کنند سیتیزین می‌تواند نوعی درمان جایگزین برای ترک سیگار باشد. 

هنگامی که افراد تصمیم به ترک سیگار می‌گیرند، ممکن است علائم ترک مانند تحریک‌پذیری، میل شدید، مشکل در تمرکز و نوسانات خلقی را تجربه کنند. این علائم در درجه اول به دلیل کاهش ناگهانی سطح نیکوتین است.

برای کاهش این علائم، افراد سیگاری معمولاً از چسب‌های نیکوتینی به عنوان نوعی درمان جایگزین نیکوتین به نام ان آر تی (NRT) استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند سیگار را ترک کنند. دانشمندان ادعا می‌کنند که سیتیزین می‌تواند جایگزینی مناسب باشد. 

سیتیزین، یک داروی مقرون‌به‌صرفه برای ترک سیگار است که از دهه ۱۹۶۰ در اروپای شرقی استفاده می‌شده و در مقایسه با دارونما، به طور قابل‌توجهی احتمال ترک سیگار را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

این یافته نشان می‌دهد که سیتیزین ممکن است حتی بهتر از ان آر تی عمل کند. گفتنی است که سیتیزین پروفایل ایمنی مطلوبی را نشان می‌دهد و نگرانی درباره عوارض جانبی جدی را برطرف می‌کند.

محققان ۱۲ مطالعه تحقیقاتی مختلف را بررسی کردند و در هشت مورد از این مطالعات، سیتیزین و دارونما را با ۵۹۲۲ بیمار مقایسه کردند. از این بیماران ۲۹۹۶ نفر سیتیزین مصرف کردند.

آن‌ها دریافتند افرادی که سیتیزین مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می‌کردند، بیش از دو برابر تمایل به ترک سیگار داشتند. محققان همچنین دریافتند که هر چه افراد حمایت بیشتری برای تغییر رفتار خود داشته باشند (مانند دریافت مشاوره روانشناسی)، سیتیزین بهتر عمل می‌کند.

سیتیزین ماده‌ای است که دسترسی به آن محدودیت دارد و این مطالعه علمی جدید ضمن تأکید بر تأثیر بالقوه سیتیزین بر سلامت جهانی، خواستار افزایش دسترسی به آن در مقیاس وسیع‌تر است.

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا