حوادث و رویدادها

کورس سرعت و کرونا در نوروز

ورود تعطیلات سال نو و نوروز به شهرهایی مانند تهران با ازدحام جاده ها و کاهش ترافیک همراه است که می تواند وسوسه رانندگی با سرعت بالا را افزایش داده و احتمال تصادفات را افزایش دهد.

به گزارش ترندونیآمارها نشان می دهد که حجم ترافیک و ترافیک اتومبیل در شهرهایی مانند تهران در اولین روزهای سال جدید به کمترین میزان خود می رسد ، بنابراین هیچ اطلاعی از ترافیک سنگین و تاخیرهای طولانی در بزرگراه ها و خیابان ها وجود ندارد. با این حال ، در برخی موارد ، این تنهایی باعث افزایش سرعت متوسط ​​خودروها نیز می شود که به نوبه خود احتمال و شدت تصادفات را افزایش می دهد.

با این حال ، امسال ، با ادامه حضور ناخوانده کرونا در کشورمان ، نوروز شرایط دیگری نیز پیدا کرده است که محدودیت های ترافیکی است. محدودیت ها ، از یک سو ، به طور قابل توجهی حضور اتومبیل ها را در ساعات کم کاری کاهش می دهد ، یعنی از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر ، از طرف دیگر می تواند عجله و سرعت را افزایش دهد تا ساعت 9 شب به مقصد برسد. بعد از ظهر

توصیه برای کاهش سفر مشکل دیگری است که طبق آمار ترافیک منجر به خالی شدن جاده های بین شهری در مقایسه با مدت مشابه سالهای گذشته شده است و این نیز ممکن است به سرعت در جاده ها منجر شود. در همین راستا ، چندین افسر پلیس و نجاتگران جاده ای به شهروندان توصیه و هشدار دادند.

رئیس پلیس راهور ناجا: افزایش تصادفات ناشی از تخلیه جاده ها

در مصاحبه ای با سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا وی در مورد حفظ حریم جاده ای و احتمال تصادف گفت: در این چند روز شهرها و حتی جاده های بین شهری به دلیل رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی رها شده اند و گزارش های پلیس نشان می دهد که شرایط استراحت در بیشتر جاده ها یکسان است به عنوان جاده های درون شهری. ما داریم.

وی ادامه داد: با این وجود تعداد تصادفات به دلیل تنهایی جاده های شهر افزایش یافته است ، بنابراین رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی برای رانندگان ضروری است. متأسفانه ، عوامل اصلی تصادفات رانندگی چهار عامل سرعت و خم شدن ، عدم توجه به جلو است که معمولاً پس از استفاده از تلفن همراه ، خستگی و خواب آلودگی رخ می دهد.

معاون پلیس راهور ناجا: سرعت را نکشید

سرهنگ رحولا ناجا ، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا نیز با ترندونی صحبت کرد وی با توجه به افزایش سرعت رانندگی گفت: رانندگان رانندگان باید به رانندگی با سرعت مجاز و حتی در برخی موارد با سرعت مطمئنه توجه کنند. خلوتی جاده نباید رانندگان را وسوسه کند تا با سرعت بالا و با سرعت زیاد رانندگی کنند.

وی گفت: رانندگی با سرعت بالا احتمال و شدت تصادف را افزایش می دهد.

جهانی همچنین به کار دستیاران و مربیان پلیس اشاره کرد و گفت: ما همچنین از دستیاران پلیس به ویژه کودکان و نوجوانان می خواهیم به والدین خود یادآوری کنند که اگر با سرعت بالا با احترام و ادب رانندگی می کنند باید سرعت خود را کم کنند. واقعیت این است که دستیاران راهنمایی و رانندگی نقش موثری در کاهش تخلفات و کاهش تصادفات داشته اند.

راهور ناجا ، معاون پلیس ، گفت: شهروندان باید زمان سفر خود را مرتب کنند تا مجبور نشوند برای جبران زمان کوتاه خود و یا رسیدن سریعتر به مقصد ، برای سواری عجله کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران: با افزایش سرعت ، شدت حادثه را افزایش دهید

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز با ترندونی صحبت کرد. وی به میزان خسارت وارد شده به خودرو در هنگام تصادف سریع توجه كرد و گفت: رانندگی با سرعت غیرمجاز باعث افزایش شدت خودرو و خسارت در صورت تصادف می شود. به عنوان مثال ، در صورت تصادفات متعددی که راننده یا سرنشینان در کابین گرفتار شده اند ، وسیله نقلیه نیز از سرعت مجاز فراتر رفته و از حد مجاز فراتر رفته است.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است رانندگان در هر دو جاده شهری و برون شهری با سرعت مجاز و ایمن حرکت کنند تا خدای ناکرده در صورت بروز حادثه بتوانند وسیله نقلیه را رانندگی کنند.

مالکی افزود: ما باید توافق کنیم که همانگونه که از خود در برابر بیماری عروق کرونا ویروس قلب محافظت می کنیم ، باید ایمن خود و دیگران را نیز در برابر حوادث ایمن نگه داریم.

سرهنگ احسان مومنی ، رئیس بخش تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ، با ترندونی مصاحبه می کند وی نسبت به رانندگی با سرعت زیاد در تقاطع های متروکه پایتخت هشدار داد و گفت: ک خطر تصادف در سرعت بالا بسیار زیاد است. رانندگان باید توجه داشته باشند که تخلفات غیرمجاز آنها نه تنها توسط دوربین های مدار بسته شناسایی می شود ، بلکه توسط بازرسان نامرئی ، گشت ها و تیم های سیار کنترل می شود و در صورت کشف با آنها برخورد می شود.

بیش از 550 کیلومتر بزرگراه در تهران وجود دارد که بیشتر از طریق نوروز متروکه می شود. کلید رانندگی ایمن و کاهش تصادف در دست رانندگان است که می توانند با کاهش سرعت و جلوگیری از حوادث رانندگی ، آن را کنترل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا