سلامت و دانش

خانواده؛ پایه سلامت فرد و جامعه است / جهان باید بتواند ویروس‌های فرهنگی را هم مهار کند

همسر رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بهداشت و پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشته، در عین حال بر لزوم پیشرفت بیشتر سلامت فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: همانگونه که علوم پزشکی در همه‌گیری ویروس کرونا موفقیت‌های بزرگی داشت، جهان باید بتواند ویروس‌های فرهنگی را نیز مهار کند.

به گزارش ترندونی و بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر جمیله علم‌الهدی در افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: سلامت بر پایه خانواده استوار است زیرا خانواده پایه سلامت فرد و جامعه قلمداد می‌شود.

وی افزود: سلامت خانواده دو بعد دارد؛ یکی این‌که ارائه خدمات به خانواده را مورد توجه قرار می دهد و دیگر این‌که توسعه الگوی خانواده را در اجتماع دنبال می کند. بدیهی است که این الگو مخالف فردگرایی، تکثرگرایی و استثمار زن و انسان در فرهنگ مسلط جهان امروزی است.

دکتر علم الهدی با بیان این که در این الگو، عقل مشاهده‌گر به عقل مداخله‌گر و فعال برای مواجهه با آسیب‌های فرهنگی تبدیل می شود، اظهار داشت: باید با توسعه سلامت خانواده، فرهنگ های اصیل و تاریخی را به مقابله با این سیطره نابجا، فراخواند.

وی تاکید کرد: از پزشکان و عالمان فرهیخته حاضر در این همایش می خواهم به وضعیت آینده جهان و انسان توجه ویژه کنند تا از سیطره فرهنگی غرب که زنان و دختران در معرض آسیب‌های آن هستند، نجات یابیم.

همسر رییس جمهور با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در بهداشت و پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشته است، بر پیشرفت بیشتر سلامت فرهنگی تاکید کرد و گفت: علم پزشکی، علم پیشرو و دانشگاه های علوم پزشکی ایران دانشگاه‌های پیشرو هستند و باید علاوه بر تعقیب مسائل مربوط به سلامت و تحقیقات علمی، بتوانند در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم به حل مشکلات کمک کنند.

جمیله علم‌الهدی، افزود: آلودگی‌های زیست محیطی همچون آلودگی آب، خاک و هوا نتیجه آلودگی‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: همانگونه که علوم پزشکی در همه‌گیری ویروس کرونا موفقیت های بزرگی داشته است، جهان باید بتواند ویروس های فرهنگی را نیز مهار کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: این همایش از نقطه مهمی که همان سلامت، امنیت و آرامش در خانواده است، آغاز شده زیرا مطابق تعالیم قرآن، زنان، اسباب آرامش و مردان، اسباب قوام خانواده هستند.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اجرای سیاست‌های توجه به جوانی جمعیت و خانواده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: خانواده یعنی فداکاری، محبت، تعهد و توجه به ارزش‌های اخلاقی که تحقق همه این‌ها بدون وجود زنان فرهیخته و مسئول ممکن نیست.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا