ورزش و تندرستی

ساخت مراکز تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه آزاد در قشم تصویب شد

ساخت مراکز تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه آزاد در قشم تصویب شد

جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار و با ساخت مرکز تحقیقاتی کشاورزی و اجرای طرح مجتمع رفاهی دانشگاه در قشم موافقت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، بیست و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استانی و مسئولان برگزار و با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان آغاز و در آن دو طرح؛ ساخت مجتمع رفاهی واحد قشم و ساخت مرکز تحقیقات بذر هیبریدی قلعه قاضی تصویب و اعضای جدید کمیسیون دائمی هیئت امنا معرفی شدند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد بر اساس آینده‌پژوهی شکل می‌گیرد

مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استانی در این جلسه رویکرد دانشگاه آزاد را مسئله محور برشمرد و اظهار کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری این دانشگاه بر اساس آینده‌پژوهی و بر محور درآمد‌های غیر شهریه‌ای شکل می‌گیرد تا طرح‌های مورد تصویب بتوانند بر پایه ایجاد پایداری مالی، ادامه حیات داده و توسعه پیدا کنند.

مجید مشکینی، حرکت به سمت اقتصاد پایدار و ترمیم و کشف منابع جدید را در دانشگاه بر پایه علوم، فناوری و تکنولوژی دانست و افزود: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت به سمت علوم نوین و فناورانه بر اساس سند توسعه و تعالی، نشان از حرکت روبه رشد این دانشگاه در عرصه درآمد‌های غیر شهریه‌ای دارد.

وی تأکید کرد: همه واحد‌های دانشگاهی باید با آمایش آموزشی و نیاز‌های منطقه‌ای به توسعه نگاه کنند، محور حرکت را به‌عنوان دانشگاهی پاسخگو و مسئله محور بر این مهم منطبق سازند و با تقویت ارتباطات شبکه‌ای با هدف هم‌افزایی و ارزش افزایی از ظرفیت‌های موجود در منطقه خود بهره لازم را ببرند.

 پرچم‌دار حرکت فرهنگی انقلاب جوانان هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز با اشاره به نقش جوانان در سازندگی کشور بر حضور دانشگاهیان و مشارکت آنان در پای صندوق‌های رأی تأکید و گفت: امروز پرچم‌دار حرکت فرهنگی انقلاب جوانان هستند و در همه صحنه‌ها نشان دادند که با مشارکت و حضور فعالانه به آرمان‌های انقلاب وفادار مانده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده اضافه کرد: به پشتوانه حرکت مردمی انقلاب به قلعه بالندگی رسیده و امروز همه به‌ویژه دانشگاهیان وظیفه دارند در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی گام بگذارند که نقش دانشگاه‌ها در این مسیر خطیر بسیار مهم و حیاتی بوده که باید از آن غافل نشد و بر حرکت رو به رشد آن نیز کمک کرد.

وی حرکت و توسعه به سمت تمدن سازی نوین اسلامی را دارای پیش‌زمینه‌ها علمی و پژوهشی قلمداد کرد و توضیح داد: فراهم‌سازی زمینه نرم‌افزاری این تمدن در وظیفه دانشگاه‌ها و نسل جوان جامعه است که با استفاده از این توانمندی در کنار ساختار مستحکم سخت‌افزاری این مهم را دنبال می‌کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به نقش و وظیفه اجتماعی و تاریخی دانشگاه در بسترسازی و شکوفایی زمینه رشد و تعالی جامعه مطرح کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان طراح و برنامه‌ریز حرکت‌های نوین علمی، فرهنگی و… باید با ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه از صنایع گرفته تا محلات با شناخت نیاز‌ها و ارائهٔ طرح‌های علمی و قابل عملیات زمینه اجرای آن را فراهم سازند و به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

دانشگاه آزاد عامل رشد و بالندگی بخش‌های مختلفی جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تشریح گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاه توانمند و خوداتکا خواند که توانسته بسترسازی لازم را در همه عرصه‌ها فراهم کند و موجب رشد و بالندگی بخش‌های مختلفی در جامعه شود.

محمدحسین رنجبر، کسب افتخارات علمی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و… را ماحصل تلاش و فعالیت چشمگیر این دانشگاه در عرصه‌های مختلف برشمرد و بیان کرد: کسب عناوین مختلف، راه‌اندازی مراکز تحقیقات و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات تولیدی فناورانه و هزاران فعالیت فناورانه و پژوهانه نشان از حرکت روبه رشد این دانشگاه در چشم‌انداز تعیین شده دارد.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا