سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

راه کارهای متنوع برای بهبود خواب با گیلاس

خواب بی‌کیفیت به معنای ساعات خواب نامنظم، بیدار شدن در اواسط خواب و تا دیر وقت بیدار ماندن همگی می­تواند بر عملکرد مغز، سلامت بدن و به طور کلی بر کاهش کیفیت زندگی تاثیر مستقیم داشته باشد، راهکارهای مختلفی برای افزایش کیفیت خواب ارائه می‌شود اما چیزی که در این مورد اهمیت بسیار بیشتری دارد این است که قبل از هر چیز دلیل کاهش کیفیت خواب را جستجو کرده و متناسب با آن راهکار اصولی را اتخاذ کرد، در این خبر نامه برخی از عوامل مهم موثر بر کاهش کیفیت خواب و تاثیر تغذیه مناسب با میوه­های مفیدی مانند گیلاس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دلایل کاهش کیفیت خواب و تاثیر گیلاس در بهبود آنها

همانطور که می­دانید پیدا کردن دلیل بی خوابی و کم خوابی اولین و مهم­ترین گام برای درمان آن خواهد بود، دلایل بسیار زیادی برای کاهش کیفیت خواب عنوان می­شود که هر کس باید بنا به شرایط جسمی، روحی و زندگی خود دلیل مرتبط با خود را پیدا کرده و به دنبال رفع آن مشکل خاص در بدن خود باشد، اما شاید از خود سوال کنید که ربط بهبود خواب با میوه گیلاس چیست؟

در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوئیم که گیلاس می­تواند در بهبود برخی از مشکلات جسمی که اتفاقا ارتباط مستقیم با کاهش کیفیت خواب دارد بسیار موثر باشد، پیش از هر چیز اشاره ای به تمام دلایل بی خوابی و کم خوابی داشته باشیم و در نهایت شما را با تاثیر مستقیم گیلاس بر رفع برخی از این مشکلات آشنا خواهیم کرد.

  • دلایل روحی

دلایل روحی و روانی مانند ناراحتی، غم، اضطراب و استرس، افسردگی و هیجان دلایل روحی و روانی هستند که می­توانند منجر به کاهش کیفیت خواب، بد خوابی، بی خوابی و یا بیدار شدن­های نیمه شب شود، به منظور بهبود این اختلالات با توجه به شدت آنها باید اقدام کرد.

اضطراب و استرس و یا افسردگی شدید را باید با مشاوره گرفتن از مشاوران روانشناس و یا روانپزشکان مرتفع کرد، اما در حالت ضعیف این اختلالات را می­توان با مطالعه، ورزش، یوگا و تغذیه ی مناسب مرتفع کرد، خوردن مواد غذایی مفید و سرشار از ویتامین به مغز کمک می‌کند تا بتواند در برابر این اختلالات عملکرد بهتری داشته و افراد کمتر در این موقعیت باقی می­مانند.

جالب است بدانید مصرف میوه و سبزی با بهبود در عملکرد مغز می­تواند سبب کاهش این اختلالات روحی و روانی شوند و گیلاس از جمله میوه­هایی است که در این زمینه بسیار موثر واقع می­شود، ویتامین­های موجود در میو ی گیلاس تاثیر زیادی بر بهبود عملکرد مغر در شرایط بحرانی مانند اضطراب، استرس و افسردگی دارد.

  • دلایل مرتبط با سن

یائسگی و بالا رفتن سن از دلایل مهمی هستند که می­توانند از سن 50 سال به بعد در خواب افراد ایجاد اختلال کرده و سبب کاهش کیفیت خواب و کیفیت زندگی افراد با سن بالا شوند، جالب است بدانید که انسان در دو مقطع به صورت طبیعی خواب منقطع دارد، یکی در دوره ی نوزادی که می­دانید نوزادان در طول شب چندین بار بیدار می­شوند و هر بار تنها دلیل بیدار شدن آنها گرسنگی نیست بلکه طبیعتا نوزادان خواب منقطع دارند.

با افزایش سن خواب به صورت فیزیولوژیکی تنظیم شده و در صورتی که دلیلی برای بر هم زدن نظم خواب وجود نداشته باشد تا پیش از 50 سالگی خواب نظم و کیفیت کافی دارد اما پس از 50 سالگی این نظم کاهش پیدا کرده و افراد با بی خوابی شبانه و خواب منقطع مواجه خواهند شد، شدت این پدیده بسته به تغذیه و سلامت جسمانی افراد با هم متفاوت بوده و باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

یائسگی نیز که در بانوان معمولا پس از 55 سالگی رخ می­دهد همراه با دلیل افزایش سن می­تواند منجر به کاهش کیفیت خواب شود، یائسگی علاوه بر کاهش کیفیت خواب علائم آزار دهنده‌ی دیگری همچون گر گرفتگی نیز دارد و بهبود تغذیه و استفاده از انواع میوه در این دوران می­تواند به کاهش علائم یائسگی بسیار کمک کند، یکی از میوه­هایی که می­تواند در کاهش علائم یائسگی کمک کننده باشد گیلاس است.

با توجه به فواید بسیار زیاد گیلاس برای بدن از جمله بهبود کیفیت خواب بسیاری از باغداران در کشورمان قصد احداث باغ گیلاس دارند که برای خرید نهال گیلاس باید به نهالستان­های معتبر و به نامی مانند پالیز نهال (www.paliznahal.ir) مراجعه نمایند.

  • دلایل جسمی

دلایل جسمی پس از دلایل روحی از دسته مهمترین دلایل کاهش کیفیت خواب به شمار می­روند، مشکلات قلبی و عروقی، تنگی نفس و مشکلات تنفسی، بیماری­های گوارشی از جمله سوزش سر دل، تیروئید پرکار از جمله دلایل جسمی هستند که می­توانند منجر به کاهش کیفیت خواب شوند.

خوردن گیلاس به عنوان میوه ای غنی از فیبر، انواع ویتامین­ها و عناصر غذایی مفید می­تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارش، سیستم قلبی و عروقی و همینطور سیستم تنفسی کمک کند و بنابراین می­تواند به عنوان یک نجات دهنده برای کسانی عمل کند که به دلیل این مشکلات از خواب با کیفیت بهره نمی­برند.

باغدارانی که تمایل به کاشت نهال گیلاس داشته باشند باید پیش از هر اقدام با دریافت مشاوره از مشاوران فروش نهال گیلاس مشاوره­های لازم را دریافت کنند تا پس از احداث باغ گیلاس و کاشت نهال با مشکل مواجه نشوند، دریافت مشاوره نیز به راحتی از طریق مسیرهای مجازی و غیر حضوری امکان پذیر بوده و نیازی به مراجعه حضوری به نهالستانها نخواهد داشت.

تاثیرات میوه گیلاس برای سرما خورگی

گیلاس یکی از میوه‌های سردسیری است که در فصل بهار و تابستان در دسترس است. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است. گیلاس برای درمان سرماخوردگی مفید هستند. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان و داروی ضد التهاب عمل کرده و به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌ها و بیماری‌های سرماخوردگی مبارزه کند. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان موادی که از خطرات پدیده اکسیداسیون در بدن محافظت می‌کنند، شناخته می‌شوند و می‌توانند به عنوان یک راه حفاظتی برای سلول‌های بدن عمل کنند.

کلام آخر

دانستید که دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد که می­تواند سبب مختل کردن خواب و ایجاد خواب بی کیفیت شود اما تغذیه ی مناسب و گنجاندن میوه­های مختلف به ویژه میوه‌های رنگی مانند گیلاس در برنامه ی غذایی می­تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش بهبود کیفیت خواب داشته باشد، با توجه به اهمیت غذایی گیلاس افزایش تولید گیلاس باید در برنامه‌ی توسعه‌ی باغات میوه در کشور قرار گیرد و باغ گیلاس در مناطقی که شرایط آب و هوایی مطلوب دارد قابل احداث خواهد بود، توجه داشته باشید که قیمت نهال گیلاس با توجه به نوع رقم متفاوت بوده و باغداران باید باتوجه به شرایط و انتظارات خود رقم مناسب را انتخاب نمایند.

تماس با پالیز نهال:

 09144501007

09144501008

دکمه بازگشت به بالا