فرهنگ و هنر

اولین واکنش بازیگر معروف به اتهام تجاوز

«ژرار دوپاریو» بازیگر معروف فرانسوی اعلام کرد که هرگز زنی را مورد سو استفاده قرار نداده و قربانی یک مجازات بدون محاکمه شده است.

به گزارش ترندونی، «ژرار دوپاردیو» بازیگر فرانسوی برای اولین بار در مورد اتهامات مطرح شده تجاوز جنسی علیه خود نوشت و در نامه‌ای سرگشاده که در نشریه فیگارو منتشر شده گفت که قربانی یک مجازات بدون محاکمه شده که توسط رسانه‌ها سازماندهی شده بود.

او در این نامه‌سرگشاده که به سبک ادبی نوشته شده است گفت که هیچ‌وقت، هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام و در مقابل مجازات بدون محاکمه از سوی رسانه‌ها تنها با حرف‌هایش می‌تواند از خود دفاع کند.

این نخستین بار است که «دوپاردیو» شخصاً پس از یک سری اتهامات جنسی مطرح شده، اظهار نظر می کند. در دسامبر ۲۰۲۰، پس از اینکه یک بازیگر او را متهم کرد که در سال ۲۰۱۸ مورد سو رفتار جنسی قرار گرفته، این بازیگر به اتهام تجاوز جنسی مورد بازجویی رسمی قرار گرفت.

در حالیکه وکیل «دوپاردیو» این اتهامات را رد کرده است، دادستان کل پاریس اعلام کرد که شواهد جدی و تایید شده‌ای وجود دارد که ادامه اتهامات را توجیه می کند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در ماه آوریل، وب‌سایت تحقیقاتی «Mediapart» ادعاهایی درباره خشونت جنسی این بازیگر علیه بیش از ۱۲ زن منتشر کرد که برخی از این ادعاها به اوایل دهه ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. وکلای «دوپاردیو» گفتند که او هرگونه رفتار مجرمانه را رد می کند.

«ژرار دوپاردیو» از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است. 

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم« پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد.

وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های « آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا