اقتصادی

پیش بینی سقوط درآمد نفتی اوپک به کمترین حد ۱۸ سال اخیر

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی کرده است که درآمد صادرات اعضای اوپک از سال 2019 به شدت کاهش می یابد ، در حالی که قیمت پایین نفت و محدودیت شدید عرضه در اوپک پلاس به پایین ترین سطح از سال 2002 رسیده است.

به گزارش ترندونی ، در سال 2020 پیش بینی می شود درآمد کل صادرات نفت اعضای اوپک به 323 میلیارد برسد. دلار آمریکا. اگر پیش بینی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده محقق شود ، درآمد نفتی اوپک به کمترین میزان در 18 سال گذشته کاهش می یابد. سال گذشته ، این گروه 595 میلیارد دلار درآمد صادرات نفت کسب کرد ، اما همه گیر شدن و سقوط قیمت نفت در سال جاری بر درآمد نفتی اوپک تأثیر گذاشت و این گروه تولیدات خود را برای افزایش قیمت و کمک به تعادل بازار محدود کرد.

متوسط ​​قیمت هر بشکه نفت برنت سال گذشته 64 دلار و امسال 41 دلار بود که بیش از 20 دلار در هر بشکه کمتر از پیش بینی شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده است. تولید نفت اوپک نیز به دلیل کاهش تولید داوطلبانه کمتر بود. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، تولید نفت اوپک در سال 2020 به 30.7 میلیون خواهد رسید. بشکه در روز ، یعنی 3.9 میلیون بشکه. بشکه در روز ، در مقایسه با میانگین 34.5 میلیون بشکه. تولید بشکه در سال 2019

کاهش بیشتر درآمد در سال 2020 اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در بیانیه ای گفت ، این بودجه مالی کشورهای عضو اوپک که به شدت به درآمد نفت از طریق واردات کالا ، بودجه برنامه های اجتماعی و حمایت از خدمات عمومی وابسته هستند ، تأثیر خواهد گذاشت. اصابت.

كوئید پاندمیك اقتصاد تمام تولیدكنندگان بزرگ نفت را به شدت كاهش داده و كاهش قیمت نفت كه تا حدودی به دلیل جنگ كوتاه مدت قیمت بین عربستان سعودی و روسیه در ماه آوریل بود ، درآمد نفت در اقتصادهای وابسته به نفت در خاورمیانه و آفریقا را به شدت كاهش داده است. داد.

طبق قیمت نفت ، صندوق بین المللی پول در ماه جولای پیش بینی کرد که صادرکنندگان نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2020 درآمد نفتی را تجربه کنند. سقوط خواهد کرد 270 میلیارد. دلار نسبت به سال گذشته.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا