سلامت و دانش

تعادل عرضه و تقاضا به بازار شیرخشک بازگشت

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال اقدامات انجام شده، تعادل عرضه و تقاضا به بازار شیرخشک بازگشته و اکنون شرایط پایدار است، در عین حال تاکید کرد که تنها محل معتبر عرضه شیرخشک، داروخانه است.

به گزارش ترندونی، دکتر سجاد اسماعیلی ضمن توضیح اقدامات انجام شده جهت رفع کمبود شیرخشک طی ماه‌های گذشته، گفت: در یک ماه و نیم اخیر مانور بازرسی و نظارتی خوبی نیز از شرکت‌های توزیع کننده در استان‌ها و همچنین از داروخانه‌ها داشته‌ایم. به دنبال این بازرسی‌ها در صورتی که مشخص می‌شد موجودی شیرخشک در شرکت‌های پخش به حد معمولی رسیده، همانجا برنامه توزیع برای داروخانه‌ها با همکاری مدیر شرکت مربوطه و از سوی بازرسان سازمان غذا و دارو صورت گرفته است.

وی افزود: این امر سبب شد که توزیع با سرعت بیشتری صورت گیرد و بر همین اساس هم در آذر ماه به توزیع ۱۲ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی شیرخشک رسیدیم. بنابراین  دیگر مشکلی در بازار شیرخشک نداریم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تولیدگان داخلی به صورت دو شیفت و بعضا سه شیفت فعالند، افزود: همچنان روزهای تعطیل نیز برنامه توزیع شیرخشک برقرار است. بر همین اساس و به دنبال اقدامات انجام شده، اکنون دیگر مشکلی نداریم و تعادل مد نظر در عرضه و تقاضا، بوجود آمده و از این به بعد دیگر شرایط پایدار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مردم می‌توانند جهت خرید شیرخشک بدون دغدغه و با در دست داشتن کد ملی کودک‌شان به داروخانه‌ها مراجعه کنند. همچنین تاکید می‌کنیم که تنها محل مجاز برای  دریافت شیرخشک، داروخانه است و از نظر سازمان غذا و دارو هیچ محلی به جز داروخانه برای دریافت شیرخشک معتبر نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نبود احتمالی شیرخشک در برخی داروخانه‌ها و چگونگی اطلاع‌رسانی مردم، گفت: مردم در استان‌های مختلف می‌توانند با تماس یا مراجعه حضوری به معاونت‌های غذا و دارو در استان‌ها موارد احتمالی را گزارش دهند. دستور داده شده که به محض دریافت گزارش، پیگیری جدی انجام و برنامه توزیع انجام شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: طی ۱۰ روز اخیر گزارشی از کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها نداشتیم.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا