ورزش و تندرستی

شاگردان مرتجی برنده دیدار طلایی‌ها/ برد میلیمتری گیتی پسند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، هفته چهاردهم از سی و ششمین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه با برگزاری ۶ دیدار به پایان رسید که طی آن تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، زغال سنگ طبس و صنعت مس کرمان توانستند مسابقات سال ۱۴۰۲ را با پیروزی به پایان برسانند.

هفته چهاردهم با دربی اصفهان آغاز شد جایی که برادران سپاهان مقابل هم به میدان رفتند و در پایان این فولاد مبارکه سپاهان بود که توانست ۲۶ بر ۲۴ سپاهان نوین را شکست دهد و دو امتیاز این بازی را به جمع امتیازات خود اضافه کند.

نیروی زمینی شهید شاملی کازرون نیز مقابل نفت و گاز گچساران به برتری رسید. گچسارانی‌ها یکی از ضعیف‌ترین بازی های فصل خود را مقابل نایب قهرمان فصل گذشته انجام دادند و۳۷ بر ۲۰ بازی را واگذار کردند تا به رده هفتم سقوط کنند.

گیتی‌پسند اصفهان نیز که به دهدشت رفته بود، بازی سختی مقابل شاگردان جوان مجید پارسایی داشت و به سختی و میلیمتری توانست ۲۳ بر ۲۲ به اصفهان باز گردد و سال ۱۴۰۲ را با ایستادن در رده سوم جدول رده‌بندی به پایان برساند.

پلیمر هم با کسب دو امتیاز بازی هفته چهاردهم، پیکان را دست خالی به سبزوار فرستاد و با ۱۹ امتیاز به رده ششم جدول صعود کرد.

پرواز هوانیروز نیز که به طبس رفته بود، در یکی از نمایش های خوب فصل خود بازی بسیار خوبی مقابل یکی از مدعیان فصل ارائه کرد اما در نهایت این طبس بود که با سه گل بیشتر ۲۸ بر ۲۵، به برتری رسید تا هم امتیاز پلیمر شود و در رده پنجم جدول قرار بگیرد. گفتنی است پیش از این دیدار یادبود مرحوم علیرضا جعفریان، بازیکن هندبال در دهه ۶۰ و ۷۰، با حضور خانواده وی در سالن محل برگزاری این مسابقه برگزار شد.

در آخرین دیدار هفته چهاردهم نیز صنعت مس کرمان، صدرنشین لیگ برتر هندبال، آلومینیوم اراک، تیم رده دهمی جدول رده‌بندی را از پیش رو برداشت تا سیزدهمین برد متوالی خود را ثبت کند.

مس کرمان همچنین روز ۲۴ اسفند ماه دیدار معوقه خود در هفته دوازدهم لیگ برتر را مقابل پیکان سبزوار انجام می‌دهد تا پرونده مسابقات لیگ برتر در سال ۱۴۰۲ بسته شود.

نتایج کامل بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر هندبال مردان به این شرح است:

هفته چهاردهم – دوشنبه – ۲۱ اسفند ۱۴۰۲:

فولاد مبارکه سپاهان ۲۶ – فولاد سپاهان نوین ۲۴

نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۳۷ – نفت و گاز گچساران ۲۰

فرازبام خاییز دهدشت ۲۲ – گیتی پسند اصفهان ۲۳

پلیمر خلیج فارس خرم آباد ۲۸ – پیکان خراسان ۲۵

زغال سنگ طبس ۲۸ – پرواز هوانیروز اصفهان ۲۵

صنعت مس کرمان ۳۵ – آلومینیوم اراک ۳۱

هم‌اکنون صنعت مس کرمان با ۲۸ امتیاز از ۱۳ بازی خود در لیگ صدرنشین است، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با همین تعداد بازی و ۲۴ امتیاز و گیتی‌پسند با ۱۴ بازی و ۲۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

فولاد مبارکه سپاهان با ۲۱ امتیاز، زغال‌سنگ طبس و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۱۹ امتیاز، نفت و گاز گچساران با ۱۸ امتیاز، سپاهان نوین اصفهان و پیکان خراسان (۱۳ بازی) با ۱۰ امتیاز، آلومینیوم اراک با ۱۲ بازی و ۵ امتیاز، پرواز هوانیروز با ۴ و فرازبام خائیز دهدشت با ۲ امتیاز در رده‌های بعدی جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند.

با برگزاری هفته پانزدهم لیگ برتر هندبال مردان ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا