فرهنگ و هنر

نگذارید روبات‌ها میوه چین شوند!

جنگ پرچم در اوکراین و برداشت ماکرون از شکست انتخاباتی اش در سرتاسر جهان خبرساز شد. در حاشیه این خبر هشدارهایی درباره نقش روزافزون ربات ها در کشاورزی مطرح شد.

به گزارش ترندونی و به نقل از آلبرت کوچویی، گوینده باسابقه رادیو، برترین عناوین اخبار روزنامه های جهان عبارتند از:

اعتماد به نفس ماکرون

اجازه ندهید روبات ها میوه را بچینند!

امانوئل مکرون نگران شکست خود در انتخابات پارلمانی آن کشور نیست. این همان چیزی است که اولین روزنامه فرانسوی گزارش می دهد. ماکرون که با رهبران دیگر کشورهای اتحادیه اروپا دیدار کرده بود، شکست خود در انتخابات را دست کم گرفت که به تیتر اول روزنامه های فرانسوی تبدیل شد.
لوفیگارو نوشت: باخت، مهم نبود.
لوموند: مکرون می گوید: مطمئنم اکثریت را در پارلمان سازماندهی خواهم کرد.
پاریسین: مکرون مطمئن بود.
ژان آفریک: اولین حضور ماکرون به عنوان رهبر در اتحادیه اروپا برای این دیدار. شکست پارلمان منجر به احیای کابینه نخست وزیر الیزابت بورن شد. دولت جدید نوعی سازش با احزاب مخالف مکرون است.

جنگ پرچم

اجازه ندهید روبات ها میوه را بچینند!

در اوکراین جنگ پرچم ها در جریان است. جنگ به فضا هم کشیده شد. چه کسی اولین خبر را در روزنامه های جهان منتشر کرد. فضانوردان روسی پس از فتح “یوهانسک” در اوکراین، پرچم خود را به فضا و ایستگاه فضایی بین المللی برافراشتند. اوکراین همچنین پرچمی را بر فراز شهر برافراشت و جزیره “مار” آن کشور را پس گرفت. جنگ پرچم اولین داستان روزنامه های جهان شد. «گاردین» در انگلیس می نویسد روس ها پس از لوهانسک به «دونسک» روی آوردند.

مرده متحرک

اجازه ندهید روبات ها میوه را بچینند!

اولین عکس روزنامه های بریتانیا گذر معنی دار بوریس جانسون از میخانه ها را در راه نشان می دهد. تحلیلی توسط روزنامه گاردین می گوید: بوریس جانسون اکنون مرده متحرک است. خسارت وارد شده و روزی جبران خواهد شد. در حال ذوب شدن نخست وزیر در حال ذوب شدن است!

در عناوین خبری امروز آمده است:

میوه چینی را به ربات ها نسپارید

اجازه ندهید روبات ها میوه را بچینند!

عکسی از میوه‌چین‌کنندگان در مزرعه‌ای در لندن، تصویر متفاوتی از ربات‌های میوه چین به دست می‌دهد. عکس خاویر آرنو در روزنامه گاردین. خبر می گوید: بله، ربات ها خیلی بامزه هستند. اما اجازه ندهیم میوه ما را بچینند. مانند روبات ها در مزارع، انسان ها به طور فزاینده ای از میوه دهی دور می شوند. بگذارید مردم به خصوص کودکان با چیدن میوه ها در مزارع به طعم و بوی میوه ها و بهره وری آنها پی ببرند. می دانیم که میوه چینی در دنیا شغل سخت و کسل کننده ای است، اما بیایید آن را فقط به ربات ها بسپاریم.

(عکس های این گزارش تزئینی است)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا