فرهنگ و هنر

توقف «می خواهم زنده بمانم» و اثبات یک ادعا

یکی از تهیه کنندگان درباره ممنوعیت سینماهای سینمایی و خانگی با تصویری سلیقه ای می گوید: “من می خواهم زنده بمانم”.

به گزارش ترندونی ، محمد حسین فرحبخش تهیه کننده با انتقاد از توقیف سریال “می خواهم زنده بمانم” ، گفت: آسیب به منطقه. این نوعی تلویزیون است که می خواهد در همه چیز دخالت کند. تحت فشار وزارت ارشاد ، آنها اختیارات وزارتخانه را در زمینه سینمای خانگی محدود کردند. داستان ساترا و کارهای او شتر مرغی است که وقتی به او گفتند تخم بگذار ، می گوید من میوه می دهم و وقتی به او گفتند میوه بدهی ، می گوید تخم می گذارد.

وی ادامه داد: “اکنون نمایش های خانگی نیز بین Satra و Sada-سیما سرگردان هستند و آنها به همه می گویند چرا مثلاً با یک فیلم خاص مشکل دارند.” بدترین قسمت این است که همه به خود اجازه می دهند در کار وزارت ارشاد دخالت کنند.

فرحبخش درباره موضوع صدور مجوز ساترا گفت: متأسفانه دولت در این هفت هشت سال فرهنگ را تنها گذاشته و همین امر باعث شده است تا افرادی درباره این فرهنگ اظهار نظر كنند كه هیچ شناختی از آن ندارند. تلویزیون باید در کار رسانه ها و تلویزیون که شایع است دخالت کند و در تولید سریال های درام خانگی تداخل نداشته باشد. به دلیل کمبودهای وزیر مشاور ، او اکنون خود را مسئول تلویزیون خانگی می داند. تا آنجا که من می دانم ، آقای حسین انتظامی تلاش زیادی کرده است تا از این اتفاق جلوگیری کند ، اما وقتی دستور از بالا می آید ، دیگر کاری نمی توان انجام داد. در غیر این صورت ، هیچ ارتباطی با تلاش نیروهای پلیس برای جلوگیری از کسی ندارد. این به دلیل رفتار متناقض و ضعف Satra است که به هر نهادی اجازه تصمیم گیری می دهد و اجازه پخش اثر را نمی دهد.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه نباید به یک اثر هنری و هنرمند به عنوان یک مجرم نگاه کرد ، گفت: به نظر من حتی دادگستری نیز نباید به عنوان دادستان جلوی یک اثر هنری را بگیرد. مگر اینکه شکایت شخصی وجود داشته باشد. وقتی آژانس های دولتی اجازه یک کار را می دهند ، در همه جنبه های آن تأمل می کنند و دلیلی ندارد که قوه قضائیه بدون شکایت شخصی کار را کنترل کند. آنها نباید از نگاه یک مجرم به هنرمند نگاه کنند. این مانع از جسارت و باز بودن فیلمساز در هنگام خلق آثار انتقادی می شود. گاهی فکر می کنم افراد در مقامات نمی دانند که یک فیلمساز قبل از اینکه بتواند اثری را خلق کند با چه موانعی روبرو است. آنچه در وزارت جهت گیری برای گرفتن مجوز برای یک کار اتفاق می افتد به اندازه کافی دشوار است و به دخالت سایر موسسات احتیاج ندارد. این طور نیست که هنرمند تصمیم بگیرد یک شبه فیلم بسازد ، و همه اقدامات به سرعت انجام می شود و فردا صبح نشان داده می شود. تمام این مراحل به قدری کم و زیاد است که هنگام رسیدن به مرحله خروجی ، همه جوانب کار مورد توجه قرار می گیرند.

کارگردان “زندگی خصوصی” با انتقاد از بی اعتمادی مسئولان و مسئولان به هنرمندان گفت: به نظر من این بی اعتمادی به دلیل نبود قوانین مشخص در زمینه فرهنگ است. واقعیت این است که ما یک مشکل ساختاری در کشور داریم و نهادهای مختلف کشور نظرات مختلفی دارند و نظرات پادشاهان فرقه ای در کشور مرتبط است. وقتی کلیه وظایف به وزارت ارشاد محول می شود ، در صورت وجود تخلف ، وزارت می تواند از مقامات نظارتی درخواست تجدید نظر کند. با این حال ، در چنین شرایطی ، هیچ مسئولی تابع تصمیمات دیگران نیست.

حسین فرحبخش در پایان گفت: تصمیمات و اختلافات سلیقه ای که به توقیف یک کار کمک می کند مردم را وادار می کند اعتماد به تولیدات هنری را از دست داده و خطر سرمایه گذاری در نمایش خانگی را افزایش دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا