اقتصادی

قالیباف: رییس جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت را معرفی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارائه وزیر صنعت پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور در اسرع وقت تأکید کرد.

به گزارش ترندونی ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی ساکنان محلات ، صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 133 قانون اساسی هشدار داد: “شما وضعیت دلار ، قیمت خودرو و لوازم خانگی را می بینید.” در این حالت وزارت صنعت ، معدن و تجارت توسط یک سرپرست اداره می شود. درست است که طبق قانون وزارتخانه می تواند سه ماه داشته باشد ، اما آیا شرایط امروز و فردا برای رئیس جمهور عادی است؟

وی ادامه داد: چه منطقی به وزیر صنعت ، معدن و تجارت ارائه نشده است؟ اگر قرار است آقای مدرس خیابانی تحویل داده شود ، باید زودتر انجام شود یا شخص دیگری تحویل داده شود. این در حالی است که وزیر صنعت ، معدن و تجارت مسئولیت نظارت بر بازار را بر عهده دارد و فرد مسئول انگیزه لازم را ندارد.

نماینده ساکنان محلات در مجلس شورای اسلامی در هشدار دیگری مبنی بر ماده 134 قانون اساسی اظهار داشت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به تاج حدود 300000 است ، اما رئیس جمهور می گوید 25 میلیون نفر است. نمی توانید مشاوره را ببینید؟ چرا آمار آنها متفاوت است؟ آیا همان آماری مانند اشتغال ، بیکاری ، تورم و موارد مشابه است؟ آیا رئیس جمهور با وزیر بهداشت مشورت کرده است یا خیر؟ اما یکی از این دو آمار رسمی و دیگری غیررسمی است ، یکی صحیح و دیگری نادرست.

سرانجام ، سلیمی از رئیس مجلس شورای اسلامی ، به عنوان رئیس نهاد نظارت ، خواست تا همكاری دولت در بحث آمار را نشان دهد.

در پاسخ به این هشدار ، قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، گفت: مطمئناً این موضوع در سیستم حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد اما در شرایط دشوار اقتصادی و با توجه به اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت مسئولیت بخش مهمی از اقتصاد به ویژه در جامعه است. این می تواند در امرار معاش مؤثر باشد.

وی ادامه داد: معرفی وزیر پس از یک روز عواقب آن را در پی دارد ، بنابراین رئیس جمهور باید نسخه خود را در اسرع وقت ارائه دهد تا کار این وزارتخانه با یک حکومت بهتر و بهتر انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا