اقتصادی

۹۵۰۰ دستگاه خودرو از تعهدات معوق، در انتظار تعیین قیمت

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به اینکه این خودروساز که 52 درصد از کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است ، از ابتدای سال جاری تولید 59 درصدی را افزایش داده است ، انتظار دارد 9500 دستگاه خودرو آماده تحویل باشد. سازمان حسابرسی اعلام کرده است که قیمت ها تعیین می شود و خودروها به صاحبان آنها تحویل داده می شوند.

به گزارش ترندونی ، فرشاد مقیمی شب گذشته (جمعه) در اخبار تلویزیون ظاهر شد و به استناد جلسه اخیر سطح بالا با سه رهبر برجسته در مورد تقویت تولید صنعتی کشور در یک سال که به عنوان یک جهش تولید ثبت شد ، اشاره کرد. اشاره شد: بنا به درخواست وی و با دستوراتی به دستور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در زمینه محصولات خودرویی ، مسئولیت های ما نسبت به گذشته دو برابر شده است تا حرکت خود را به سمت اقتصاد کلان کشور ادامه دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 341 هزار دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده است ، گفت: این تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد افزایش داشته است. در مدت مشابه سال گذشته ، تولید ایران خودرو 216 هزار بوده است. این در حالی است که از ابتدای امسال روزانه 2000 دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می شود که از ابتدای دسامبر 15 درصد افزایش به 2300 دستگاه در روز رسیده است.

رکود تولید بین ایران و خودرو طی سه سال گذشته متوقف شده است

وی با اعلام اینکه رکورد تولید روزانه 2 هزار و 950 دستگاه در روز شنبه گذشته (28 دسامبر) تولید شد ، تأکید کرد: این رکورد در سه سال گذشته در ایران خودرو بی سابقه بود. در گذشته 400 واحد محصول مربوط به محصولات KKD بود ، اما امروزه این محصولات فقط به محصولات محلی تعلق دارند و به قدرت تولیدكنندگان قطعات داخلی بستگی دارند. خودروسازان داخلی و کارگران زنجیره ای خودرو در شرایط فعلی ما جهادگران ما هستند و فعالیت ها و خدمات آنها باید مستند و ثبت شود.

مدیرعامل این خودروساز گفت 13 آذر 4800 دستگاه ناتمام را به موقع از خودروسازان مونتاژ و به موقع به خودروسازان فروخته است و یادآور شد که پیش از این روزانه 1800 تا 1900 دستگاه فروخته شده بود. در تعطیلات اخیر ، فاکتور صادر شده و بیش از 4000 وسیله نقلیه فروخته شده است.

خط اتوبوس که به مدت 9 سال متوقف شده بود دوباره راه اندازی شد

مقیمی افزود: البته تولید نه تنها در خودروهای سواری بلکه در خودروها و کامیون ها نیز در حال رشد است و ما 46 درصد رشد کرده ایم. ایران خودرو دیزل از اوایل دسامبر بیش از 200 درصد تولید خود را افزایش داده و خط تولید اتوبوس که بیش از 9 سال تعلیق است با کمک تولیدکنندگان داخلی نصب شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه افزایش تولید ، مونتاژ و تجاری سازی خودرو در شرکت های خودروسازی نیز منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال تولیدکنندگان قطعات خودرو شده است ، گفت: “ما پیش بینی می کنیم به تدریج با چنین تولیدی بازار خودرو ملتهب شود. ” راحت باشید و ما همچنین امیدواریم که بتوانیم حوزه صنعتی را که گروه صنعتی ایران خودرو مسئولیت آن را دارد دنبال کنیم.

28 هزار دستگاه تعهد به تعویق افتاده ایران و خودرو ، که 9 هزار و 500 دستگاه به زودی تحویل داده می شوند

وی افزود: “در حال حاضر ، تعهدات معوقه ایران خودرو به 28000 دستگاه می رسد كه 9500 دستگاه آن تولید و آماده تحویل است كه می توان آنها را در پارکینگ این شركت خریداری كرد ، همچنین فاکتور 500 واحد به صاحبان آنها تحویل داده می شود. ما در تلاش هستیم تا در پایان سال هرچه زودتر همه معوقات را به صفر برسانیم.

مقیمی با توجه به هشت مرحله فروش فوق العاده ، که طی آن بیش از 87000 تعهد جدید انجام شد ، اظهار داشت که 65000 دستگاه از آن به صاحبان آن تحویل داده شده است. 22000 خودرو نیز متعلق به نهمین مرحله فروش فوق العاده است که به تازگی خارج شده و مهلت تحویل آن تا سه ماه آینده است. زمان تحویل خودروهای ارائه شده در برنامه های فروش فوق العاده 90 روز است اما کلیه خودروها در کمتر از 40 روز تحویل داده شده اند.

تعهد ایران خودرو برای تولید ماهانه 60،000 دستگاه در بسته جهش تولید وزارت صمت

صحبت از وعده تولید 1.2 میلیون در سال جاری است. مدیر وسایل نقلیه ، صنعت ، گفت: 500000 وسیله نقلیه وجود دارد که اجرای آنها در دستور کار ما قرار دارد. ” . طبق آمار تولید ، ایران خودرو تاکنون 52 درصد از کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راهنمایی رهبر عالی ، وزارت صمت یک بسته جهش تولیدی را براساس استفاده از ظرفیت داخلی تولید کرده است که به زودی به نتیجه نهایی می رسد و ایرانخودرو قول داده است ماهانه 60 هزار دستگاه خودرو در این بسته تولید کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا