اقتصادی

اعتبارات اشتغال در لرستان بر اساس نرخ بیکاری تقسیم می‌شود

ترندونی/ لرستان مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اعتبارات اشتغال با در نظر گرفتن سطح بیکاری و توسعه سرزمینی شهرها پرداخت می شود.

علی جهانی در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای بروجرد که با حضور مدیران شورای هماهنگی استان ها برگزار شد، با اشاره به توزیع عادلانه و اختصاص اعتبارات اشتغالزایی گفت: به تمامی مناطق استان تسهیلات اشتغال زایی که 18 فقره آن مهم ترین اعتبار امروز و نمونه طرح های اشتغالزای استان در حوزه های مختلف اقتصادی با همکاری استانداری و تمامی دستگاه های اجرایی استان است. این اعتبارات اشتغالزا با توزیع صحیح به متقاضیان در تمام نقاط استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این موسسه مشترک تنها یک موسسه است، 90 درصد از اعتبارات مندرج در تبصره 18 را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است، تصریح کرد: با تلاش همکاران و حضور شبانه روزی و فیزیکی در بانک های عملیاتی، سرعت بخشیدن به این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط خوشبختانه تا امروز تمامی اعتبارات پرداختی و ده درصد باقیمانده طرح های مربوطه در کمیته فنی این مجموعه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و به بانک های استان معرفی شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی ابلاغی اعتبارات تبصره ای 18 سعی کنند این تسهیلات را به افرادی پرداخت کنند که اولاً دارای شرایط لازم برای ایجاد و توسعه طرح های اقتصادی خود باشند و ثانیاً کافی. و ضمانت های لازم برای داشتن این اعتبارات به گونه ای که مشاهده شد متقاضیانی که ضمانت لازم برای دریافت این اعتبارات را نداشتند به بانک ها معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای مزرعه بخش خصوصی متقاضی نیروی کار ماهر درخواست خود را به این اداره کل اعلام کنند، افزود: برخی از شرکت های مزرعه به صورت خودسرانه و بدون اطلاع این اداره کل کارگران را برای کار در واحدهای خود استخدام می کنند که تبعیض های زیادی را به دنبال دارد. اشتغال و در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد که این ادارات را ملزم به هماهنگی با این دفتر مشترک می کند.

وی با اشاره به اینکه قانون کار هم از کارمند و هم از کارفرما حمایت می کند، گفت: ما قانون را رعایت و اجرا می کنیم و در حمایت از کارمند و کارفرما تبعیض قائل نیستیم و در نهادهای حل اختلاف به صورت قانونی حل می شود. اجازه ندهید یکی از حقوق آنها ضایع شود و در صورت تضییع با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نرخ بیکاری در استان ادامه داد: مرکز آمار ایران در فصول مختلف و بر اساس شاخص هایی که به صورت فصلی و سالانه تعیین می شود، سطح بیکاری و فعالیت اقتصادی در مناطق مختلف را منتشر می کند. پرونده در صلاحیت این سرویس عمومی نمی باشد.

جهانی گفت: بیمه بیکاری فرصتی برای حمایت از کارگرانی است که بر خلاف میل خود اخراج می شوند و به کسانی که حق بیمه پرداخت کرده اند تعلق می گیرد و پس از بررسی درخواست این افراد توسط نهادهای قانونی این اداره کل و به آنها اجتماعی تعلق می گیرد. فواید.

وی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی در استان وجود دارد، تصریح کرد: شورای هماهنگی سرآمدان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای ایجاد وحدت و انسجام عملی است. در استان سطح تعامل مدیران اجرایی استانی به طور مستمر در حال شکل گیری است تا با ایجاد هم افزایی و تسهیم تلاش ها و تبادل دانش و تجربه، برنامه های مختلفی برای تسهیل شرایط و ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف سازماندهی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا