استان ها

رسانه‌ها در معرفی وآگاهی رسانی انصاف را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری ترندونی از گیلان؛ آیت الله سید علی حسینی اشکوری کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کار رسانه گفت:رسانه می‌تواند هم جنبه سیاه نمایی داشته باشد و هم جنبه مثبت و به بیان مواردی بپردازد که اذهان جامعه از آن‌ها بی اطلاع هستند، اما این آگاهی رسانی باید با رعایت انصاف باشد.
وی اذعان داشت:در بیان حق و حقیقت به جامعه انصاف مهمترین اصل است و رسانه با سبک سنگین کردن وقایع کشور در انتشار خبر و گزارش، مصلحت کشور را همچون مصلحت شخصی خود مهم و محترم شمارد.
اشکوری با بیان اینکه خبرنگاران باید در بیان و پخش و نشر اخباری که به نظام مربوط است انصاف را رعایت نمایند بیان داشت:خبرنگاران باید زیرک و دانا باشند و از تزویر و دورویی پرهیزکنند، زیرا تزویر، جعل، بزرگنمایی و سیاه نمایی شغل اساسی خبرنگاری غیر مسئول است.
وی ضمن اشاره به مساله انتخابات اظهار داشت: انتخابات مهمترین رویداد سیاسی در کشور است که در این زمینه نیز باید آگاهی رسانی در خصوص افراد با رعایت عدل و انصاف صورت گیرد و از تخریب پرهیز گردد.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها به مردم کمک می‌کنند تا افراد اصلح را تشخیص دهند و همچنین مردم را ترغیب می‌نمایند تا مشارکت حداکثری داشته و صحنه انتخابات را پر شور نمایند.
یادآور می‌شود آیت الله سید علی حسینی اشکوری در سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای اهل علم، هجرت و جهاد دیده به جهان گشود. پدر وی مرحوم آیت الله سید محمد اشکوری از عالمان ربانی و فیلسوف به شمار می‌رفت که پس از طی مدارج علمی در حوزه نجف اشرف و کسب اجازه اجتهاد از علمای معاصر خویش به مشهد مقدس مهاجرت کرد و طلاب و فضلای بسیاری را از محضر درس خویش بهره‌مند نمود. او با توجه اهتمامی که به تحصیل علم فرزندان خویش داشت به نجف مهاجرت کرد.

آیت الله اشکوری در اوایل کودکی همراه با والد از مشهد به نجف اشرف رفت و پس از گذراندن دوره ابتدایی وارد حوزه مبارکه نجف اشرف شد، پس از طی نمودن دوره مقدمات و سطح عالی به درس خارج آیت الله شهید سید محمد باقر صدر راه یافت.

وی از آغاز جوانی در سال‌های پیش از انقلاب همراه با نهضت اسلامی و همگام با انقلابیون در صف مبارزان قرار گرفت و برای دفاع از آرمان‌ها از هیچ گونه فداکاری دریغ نکرد در همین راستا توسط حزب بعث عراق دستگیر و شکنجه شد و پس از آزادی به ایران بازگشت و در دوران جنگ تحمیلی برای تبلیغ راهی جبهه شد و در مناطق مختلف از قبیل سوسنگرد و آبادان حضوری فعال داشت.

وی پس از ورود به ایران با پیروی سیره نیاکانشان به ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم مشغول و سالیان دراز از محضر عالمان فرزانه بهره‌مند شد و به درجه اجتهاد مطلق نائل شد.

آیت الله سید علی حسینی اشکوری هم اکنون یکی از چهره‌های علمی در حوزه و از اساتید با سابقه در دانشگاه است و همواره سعی کرده ارتباط حوزه و دانشگاه را که برکات بسیاری برای جامعه اسلامی در بردارد نه به صورت شعار بلکه در عمل تقویت نماید.

خبرنگار: اعظم پرتوبین
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا