ورزش و تندرستی

سقوط آزاد وزنه‌برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد

زخمی در بحرین!

تیم وزنه برداری ایران با یک سرباز مصدوم راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و مقام سوم را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی آنا، تیم ملی وزنه برداری ایران در جایگاه سوم و بانوان چهارم شدند. وزنه برداری ایران با هدایت علی مرادی با چالش های زیادی روبرو شد. خردادماه امسال بود که اعضای تیم ملی به دلیل شرایط بد فدراسیون وزنه برداری اردوی تیم ملی را ترک کردند و به حال خود رها شدند. در عین حال مرادی به جای اینکه به او اجازه بازگشت به تیم ملی را بدهد، جای سرمربی تیم ملی را گرفت و برخواه که از معترضان به ظاهر مرادی بود، از سمت خود برکنار شد.

در پی این برکناری، سعیدعلی حسینی به دستور مرادی هدایت تیم ملی وزنه برداری را برعهده گرفت و تعدادی از وزنه برداران نوجوان به دعوت او پاسخ مثبت دادند و در اردو شرکت کردند. البته در نهایت دوران رهبری مرادی در فدراسیون وزنه برداری به پایان رسید و انوشیروانی هدایت این فدراسیون را برعهده گرفت. ملی پوشان نیز با حضور انوشیروانی و چند وزنه بردار بزرگ از جمله بهداد سلیمی، حسین توکلی و حسین رضازاده وارد اردوی تیم ملی شدند تا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و به ویژه مسابقات جهانی آماده کنند.

اردوی تیم ملی وزنه برداری زیر نظر علی حسینی برگزار شد و رکورد تعداد وزنه برداران به ثبت رسید و در نهایت 10 نفر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند. پس از آن با تصمیم ستاد اردوی نهایی تیم ملی با هزینه چند میلیاردی در بابلسر برگزار شد تا قدرتمندان در زمین آسیایی حضور داشته باشند. اردویی که چند میلیارد برای آن هزینه شد و به گفته برخی وزنه برداران، اگر با این میلیاردها در آسیا چنین نتایج ضعیفی کسب کرده بودند، بهتر بود وزنه برداران در خانه تمرین کنند و از آنجا برای مسابقه اعزام شوند!

عملکرد وزنه برداری قابل قبول بود؟!

وزنه برداران ایران در این رقابت ها مدال های طلا، نقره و برنز را کسب کردند. اگر واقع بینانه به نتایج به دست آمده نگاه کنید، این نتایج برای وزنه برداری ایران در عرصه آسیا غیرقابل قبول است! وزنه برداری ایران بارها و بارها نشان داده که در آسیا حرفی برای گفتن دارد و این ورزش در هر بازی جهانی و المپیک جزو مدال آوران ایران بوده است، اما اکنون به جایی رسیده است که این رشته چند مدالی به اندازه کافی خوب است. مقام سوم بازی های آسیایی و سهم طلای این رقابت ها فقط به یک وزنه بردار محدود شد. در واقع می توان گفت رسول معتمدی آماده ترین وزنه بردار این کاروان بود.

سقوط آزاد وزنه برداری در آسیا / زنگ خطر به صدا درآمد / تیپ مجروح در بحرین!

تیپ مجروح در بحرین

البته جدای از عملکرد ضعیف وزنه برداران در مسابقات آسیایی، اعزام وزنه برداران مصدوم به این مسابقات یکی از عجیب ترین اتفاقات است. مجید عسگری قبل از اعزام به این مسابقات از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد و حتی قبل از اعزام هم فیزیوتراپی می کرد و این وزنه بردار با چنین شرایطی واقعاً نتوانست در میادین آسیایی آماده ظاهر شود.

سقوط آزاد وزنه برداری در آسیا / زنگ خطر به صدا درآمد / تیپ مجروح در بحرین!

وزنه برداران دیگری مانند زارع، بیرانوند، داودی، دادرس نیز مصدوم شدند و حتی مصدومیت زارع در جریان مسابقات بدتر شد و او کنار رفت و باعث شد کاروان ایران امتیازات زیادی را از دست بدهد.

در کنار این مشکلات، برخی از اهالی وزنه برداری معتقدند که انتخاب ضعیف کادر فنی به قیمت مدال برای ایران تمام شد. در واقع اگر کادر فنی در دسته 89 کیلوگرم علیرضا معینی را روی تخته می فرستاد، او در یک ضرب به مدال می رسید اما به جای این گزینه، کادر فنی تصمیم گرفت محمدرضا زارع را در وزن 5 کیلوگرم به میدان بفرستد. بالاتر از دسته 89 کیلوگرم به تخته رفت که در نهایت مصدوم شد.کشاورز قویتر شد و در مرداد.

با این حال پرونده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تمام شده و کادرفنی باید به چند سوال مهم و اساسی پاسخ دهد. آنها باید پاسخگوی نتایج تیم ملی و اعزام تیم های مصدوم به این مسابقات باشند. بدون شک حضور وزنه برداران مصدومی که با آمادگی کامل وارد مسابقات شده اند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و به خصوص وزنه برداری که با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند، توجیه قابل قبولی نخواهد داشت. از طرفی کادرفنی نزدیک به 45 روز فرصت دارند تا در جام جهانی که اولین مسابقات مقدماتی کسب سهمیه المپیک محسوب می شود شرکت کنند و قطعا کار سخت تری در پیش دارند و نمی توانند تیمی را با یک تیم اعزام کنند. لژیون مصدومان به جام جهانی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا