عمومیکسب و کار ایرانی برتر

چرا لباس شویی آب میده

علت نشت آب از ماشین لباسشویی

همانگونه که می دانیم این مشکل ممکن است در قسمت های مختلف ماشین لباسشویی به وجود آید، که هر یک از آنها دلایل مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال در صورتی که آب از پشت ماشین لباسشویی نشتی داشته باشد، می توان آن را به وجود ایراد در شیر ورودی آب، سوراخ شدن شیلنگ ها و یا وجود مشکل در اتصالات مرتبط دانست.

همچنین علت آب دادن ماشین لباسشویی و نشت آب از زیر لباسشویی می تواند به دلیل وجود ایراد و خرابی در پمپ آب و یا وجود سوراخ و پارگی در شیلنگ های موجود در زیر ماشین لباسشویی باشد.

در ادامه اگر بخواهیم علت آب دادن ماشین لباسشویی از جاپودری ماشین را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان دلایلی همچون، مسدود شدن مسیر جاپودری، وجود شکستگی و خرابی در جاپودری، تراز نبودن و یا نصب اشتباه دستگاه لباسشویی را بیان نمود. علاوه بر این موارد، گاهی خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی به دلیل فشار بیش از آب نیز، میتواند باشد.

علت آب دادن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن دستگاه

ممکن است این تصور وجود داشته باشد که آب دادن ماشین لباسشویی فقط در حالت روشن رخ می دهد. اما باید گفت که این مشکل در حالت خاموشی نیز ممکن است پیش بیاید. این موضوع به این دلیل است که  معمولاً شیر آب ورودی دستگاه در حالت باز بوده و هنگام روشن کردن دستگاه و فشار دادن دکمه استارت شروع به آب گیری می نماید.

اما گاهی ممکن است این شیر ورودی دچار مشکل شده به طوری که در حالت خاموش بودن ماشین لباسشویی، عمل آبگیری را انجام دهد. در هنگام بروز چنین مشکلی، به احتمال بسیار زیاد نیاز به تعویض و تعمیر کردن شیر آب می باشد.  قبل از این کار می ‌توان شیر آب سرد و گرم ورودی را بسته و با یکی از مراکز تماس حاصل نمود.

علت آب دادن ماشین لباسشویی دوقلو

امروزه با وجود طرح های مختلف ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک، همواره ماشین لباسشویی دوقلو از محبوبیت خاصی برخوردار است.  این دستگاه ها نیز ممکن است گاهی دچار مشکلات و خرابی های گردند. از مشکلات رایج ماشین های لباسشویی دوقلو می توان به نشتی آب از آن ها اشاره نمود.

از دلایل اولیه علت آب دادن ماشین لباسشویی و وجود چنین مشکلی می توان به وجود پارگی و یا سوراخ در شلنگ تخلیه آب و یا وصل نامناسب شیلنگ ها اشاره کرد. همچنین خراب بودن برخی دیگر از قطعات دستگاه مانند کاسه نمد، واشرها، پمپ تخلیه و غیره اشاره نمود.

چرا ماشین لباسشویی نشت آب دارد؟

در حال حاضر برند مختلفی از لوازم خانگی خارجی و ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین لباسشویی های ال جی، سامسونگ، دوو  و بوش از پرطرفدارترین برندهای خارجی و نیز ماشین لباسشویی پاکشوما و اسنوا از پراستفاده ترین برند های ایرانی می باشند. آب دادن و نشتی ممکن است در هر یک از این ماشین لباسشویی ها رخ دهد. در ادامه علت آب دادن این نوع از ماشین لباسشویی ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • علت آب دادن ماشین لباسشویی ال جی

آب دادن ماشین لباسشویی ال جی می تواند به دلیل وجود اشکال در شیر ورودی، همچنین خرابی و پارگی در اتصالات و شلنگ ها، مسدود شدن خروجی آب به دلیل تجمع رسوبات و در نهایت مشکل در شیر ورودی آب باشد.

  • علت آب دادن ماشین لباسشویی دوو

آب دادن ماشین لباسشویی دوو نیز می تواند دلایلی مانند ایراد در دریچه یا شیر ورودی آب، ایجاد مشکل در پمپ تخلیه، خراب بودن و یا وجود سوراخ در شیلنگ و سایر اتصالات داشته باشد.

  • علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ

درباره علل و عوامل نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ نیز میتوان به وجود اشکال در پمپ تخلیه، پوسیدگی و خرابی شیلنگ ها و ایراداتی در اتصالات این ماشین و نیز مشکل در شیر ورودی اشاره نمود.

  • علت آب دادن ماشین لباسشویی بوش

علاوه بر موارد یاد شده در علت آب دادن ماشین لباسشویی که در برندهای قبلی توضیح داده شد می توان به وجود خرابی و ایراد در لوله هیدرواستات و سوئیچ فشار ماشین لباسشویی بوش اشاره نمود. باید گفت که این مشکل ممکن است در هر ماشین لباسشویی دیگری نیز رخ دهد.

  • علت آب دادن ماشین لباسشویی پاکشوما

آب دادن ماشین لباسشویی پاکشوما نیز دلایلی همانند موارد یاد شده در دستگاه های قبل دارد. همچنین علت نشت آب از درب لباسشویی پاکشوما می تواند به دلیل خراب بودن لاستیکی موجود در دور درب لباسشویی و یا تجمع آشغال های ریز در این قسمت می باشد. همچنین خراب شدن قفل در ماشین نیز باعث به وجود آمدن این مشکل خواهد شد. اگر می خواهید را بدانید، مقاله تهیه شده در این زمینه می تواند به خوبی به شما کمک کند.

  • آب دادن ماشین لباسشویی اسنوا

اگر بخواهیم علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی اسنوا را بیان نماییم، می توان به مواردی همچون وجود خرابی در اتصالات و شیلنگ های موجود در زیر دستگاه اشاره نمود.

خرابی بلبرینگ و کاسه نمد

یکی از دلایل مهم و علت آب دادن ماشین لباسشویی، خراب بودن بلبرینگ و کاسه نمد در این دستگاه است. خراب شدن این قطعات دلایل مختلفی مانند فرسوده شدن در اثر گذشت زمان، استفاده بیش از حد از لباسشویی، قرار دادن البسه زیاد در آن دارد. همچنین می توان گفت که وجود ایراد در نحوه نصب ماشین لباسشویی و تراز نبودن آن، به مرور زمان باعث  تکانهایی در دستگاه می شود.

این تکانها به مرور زمان باعث به وجود آمدن آسیب در قطعات مختلف ماشین لباسشویی شده و  این امر یکی از دلایل به وجود آمدن نشتی آب از ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل می بایست نسبت به تعمیر و یا تعویض این قطعات اقدام نمود.

بعد از شستشوی لباس ها، خرابی های به وجود آمده ممکن است باعث بروز شوند که در یک مقاله به صورت اختصاصی آن را توضیح داده ایم.

سخن آخر

به طور کلی می توان گفت علت آب دادن ماشین لباسشویی در انواع مختلف این دستگاه، می تواند دلایل تقریباً مشابه ای داشته باشد. گاهی این مشکل دلایل بسیار ساده ای داشته که با بررسی آن به سادگی می‌توان نسبت به رفع آن در خانه اقدام نمود. اما گاهی این مشکل دلایل جدی تری مانند خراب بودن یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی دارد که در این صورت نیاز به مراجعه به کارشناسان متخصص تعمیر و تعویض قطعات لباسشویی وجود دارد.

سوالات متداول شما در مورد علت آب دادن ماشین لباسشویی:

علت آب دادن ماشین لباسشویی در خالت خاموش چیست؟

خراب بودن و مشکلات اتصالات ماشین لباسشویی و شیر وصل شده به آن و البته خرابی دیگر قسمت های ماشین لباسشویی می تواند علت نشت آب باشد.

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی چیست؟

خرابی بلبرینگ و کاسه نمد از جمله مهم ترین علت هایی هستند که باعث خرابی و نشت آب از زیر ماشین لباسشویی می بادر مقاله علت نشت آب از لباسشویی به موضوعات زیر میپردازیم :

  • توضیحات مختصر درباره اینکه چرا لباسشویی نشتی آب دارد.
  • بررسی دلایل متفاوت علت نشت آب از لباسشویی و شرح توضیحات کامل از دیدگاه تعمیرکار آرتا سرویس

توجه : کاربران گرامی هر گونه سوالی در زمینه نحوه رفع نشت آب از لباسشویی دارید کافی است در انتهای صفحه ( قسمت دیدگاه ) پرسش نمایید تا تعمیرکاران آرتا سرویس به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

دلیل نشت آب از لباسشویی

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی از مهم ترین اطلاعاتی است که باید در استفاده از دستگاه بدانید زیرا یکی از مشکلاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی از هر برندی ممکن است با آن مواجه شوید همین مشکل است.ما در آی.پی امداد چند علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی را برای شما آورده ایم تا این دانش را بدست آورید.

لازم است بدانید که خطر ارتباط برق با آب جدی است ، بنابراین چنانچه حتی مقدار کمی نشتی آب در لباسشویی خود مشاهده کردید سریعا اقدام به رفع عیب نمایید تا از معضلات جدی تر جلوگیری نمایید.

توجه داشته باشید اگر تخصصی در تعمیرات ندارید در صورت مواجه شدن با این مشکل حتما با تعمیر کار لباسشویی برای تعمیر لباسشویی در اصفهان خود تماس بگیرید.

در اینجا به چند علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی پرداخته ایم تا بدون پرداخت هزینه به عیب یابی و رفع عیب بپردازید و در ادامه به شرح کامل هر کدام پرداخته ایم :

  1. نشتی ، پارگی یا گرفتگی در شیلنگ های لباسشویی میتواند دلیل نشت آب باشد.
  2. بررسی پمپ تخلیه برای علت نشت آب در لباسشویی ضروری است.
  3. بررسی دریچه ورودی آب سومین علت نشت آب از زیر لباسشویی میباشد.
  4. اگر مشکلی در لاستیک دور درب به وجود بیاید میتواند دلیل نشت آب از زیر لباسشویی باشد.
  5. بررسی دیگ ، کاسه نمد و بلبرینگ برای رفع مشکل نشتی آب در لباسشویی محتمل است.
  6. مشکلات جاپودری میتواند منجر به نشت آب در لباسشویی شود.

توجه : اگر لباسشویی آاگ ، ایندزیت ، سامسونگ یا ال جی شما مشکل نشت آب از زیر را دارد برای رفع عیب با خدمات نمایندگی این برند ها در زیر ارتباط برقرار نمایید :

شیلنگ ها اولین علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

پیشه پا افتاده ترین و ساده ترین علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی شیلنگ دستگاه است.

  • اگر لباسشویی شما نشت دارد ابتدا شیلنگ لباسشویی را چک کنید.
  • شیلنگ های مختلفی در ماشین لباسشویی وجود دارد و شایع ترین آنها شیلنگ های تخلیه و شیلنگ آب ورودی است.
  • شیلنگ ورودی آب منبع تغذیه آب را به لوله کشی اصلی منزل وصل میکند و در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد.
  • ابتدا چک کنید که اتصال این دوشیلنگ به درستی با لباسشویی برقرار است و شیلنگ علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی نیست.
  • شیلنگ تخلیه نیز در عقب ماشین لباسشویی قرار گرفته است.
  • علاوه بر این دو شیلنگ ماشین لباسشویی داری شیلنگ داخلی نیز است که سوپاپ ورودی را به وان متصل میکند.
  • معیوب شدن این نیز میتواند جزو علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی به حساب بیاید.
  • با بلند کردن صفحه بالایی لباسشویی شیلنگ را برای اطمینان از سایش یا پارگی بررسی کنید.
  • همچنین اجزای دیگر سیستم ورودی آب مانند سیفون یا مونتاژ تزریق باطری را برای پیدا کردن علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی بررسی کنید.
  • در صورتیکه آب در طول چرخه از دستگاه نشت کند باید مخزن مواد شوینده را بررسی کنید زیرا در طول چرخه آب وارد این قسمت شده و باعث ورود مواد شوینده به ماشین لباسشویی میشود.

پمپ لباسشویی علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه آب یکی از بخش های مهم لباسشویی است که آب را از لباسشویی خارج میکند.این پمپ میتواند تسمه ای ، درایو مستقیم و یا الکتریکی باشد.اگر در طول چرخه شستشو نشتی آب را شاهد باشید میتوان حدس زد معیوب شدن پمپ تخلیه علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی است.بنابراین باید پمپ تخلیه و شیلنگ های متصل به آن را بررسی کنید و به دنبال علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی بگردید.

  • اگر نشت ناشی از مشکلات پمپ باشد باید پمپ را تعویض کنید.
  • پمپ تخلیه به طور معمول در قسمت پایین و جلوی لباسشویی قرار میگیرد و یا به درایو متصل است.
  • شما به راحتی با باز کردن پنل جلویی لباسشویی میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید قبل از اقدام به بررسی پمپ برق دستگاه را قطع کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا