برون مرزی

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش مصر با خلیفه حفتر در بنغازی

رئیس ستاد مشترک ارتش مصر امروز سه شنبه عازم لیبی شد و مورد استقبال خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی قرار گرفت.

به گزارش ترندونی، «اسامه عسکر» رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در شهر بنغازی مورد استقبال خلیفه حفتر قرار گرفت.

به گزارش روسیا الیوم، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در دیدار با حفتر، جان باختن هزاران نفر از مردم لیبی در حادثه سیل شهر درنه و دیگر مناطق شرق این کشور را به او تسلیت گفت.

اسامه عسکر همچنین بر آمادگی نیروهای مسلح مصر برای ایجاد پل هوایی در راستای حمایت از لیبی و ارائه همه کمک‌های لازم به این کشور سیل زده تأکید کرد.

ریاست جمهوری مصر امروز سه شنبه در همبستگی با قربانیان زلزله مراکش و طوفان دنیل در لیبی، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور به قربانیان این دو فاجعه تسلیت گفت.

تلفات بارش باران‌های سیل‌آسا و وقوع سیل در شرق لیبی به بیش از ۳ هزار کشته و ۹ هزار مفقود رسید. طوفان دانیل یکشنبه (۱۹ شهریور) در شرق لیبی به سطح زمین رسید و به همراه ریزش باران‌های سیل‌آسا بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت تاثیر قرار داد. مقامات دولتی که کنترل امور را در شرق لیبی در دست دارند، برای کمک‌رسانی و جلوگیری از بالارفتن شمار تلفات وضعیت فوق‌العاده کردند. به گفته مقامات لیبی آسیب‌های ناشی از این طوفان، بزرگترین فاجعه در نوع خود از ۴۰ سال پیش تا کنون است.

از طرفی، زلزله ۶.۸ ریشتری جمعه شب گذشته در مراکش منطقه «الحوز» و چندین شهر از جمله شهرهای رباط، کازابلانکا، مکنس و آگادیر را نیز تحت تاثیر قرار داد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: احتمالا بیش از ۱۰۰ هزار کودک در زلزله ۶.۸ ریشتری مراکش آسیب دیده‌اند.

وزارت کشور مراکش دیروز اعلام کرد که تلفات زلزله ۶.۸ ریشتری در مرکز تاکنون ۲۹۰۱ فوتی داشته و تعداد زخمی‌ها نیز به ۵۵۳۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا