فرهنگ و هنر

«جانی دپ» با «مادام دو باری» جشنواره کن را افتتاح می‌کند

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «مادام دو باری» ساخته «مایوین» با بازی «جانی دپ» افتتاح خواهد شد.

به گزارش ترندونی و به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم کن، «مادام دو باری» به عنوان ششمین فیلم از «مایوین» فیلمساز فرانسوی روز ۱۶ می و در افتتاحیه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره به روی پرده می‌رود و در همان روز نیز در سینماهای فرانسه اکران می‌شود. 

در ایین فیلم «مایوین» در نقش اصلی «مادام دو باری» در کنار «جانی دپ»، «بنجامین لاورنه»، «ملویل پوپو»، «پیر ریچارد»، «پاسکال گرگوری» و «ایندیا هیر» نقش‌آفرینی کرده و داستان فیلم درباره رابطه پرفراز و نشیت لویی پانزدهم با همسرش مادام دو باری است. 

«ژان ووبرنیه»، زن جوان طبقه کارگر تشنه فرهنگ و لذت است که از هوش و جذابیت خود استفاده می کند تا پله های نردبان اجتماعی را یکی یکی بالا برود. او مورد علاقه پادشاه لویی پانزدهم قرار می‌گیرد که بی اطلاع از وضعیت خود به عنوان یک نجیب زاده، میل خود را برای زندگی دوباره به دست می آورد. آنها دیوانه وار عاشق می شوند. ژان بر خلاف همه اصول و آداب، به ورسای نقل مکان می کند، جایی که ورود او باعث رسوایی در دربار می شود…

«مایوین» که کارگردانی، نگارش فیلمنامه بازیگری و تهیه‌کنندگی این فیلم رابر عهده دارد، اولین فیلم بلند خود «منو ببخشید» را در سال ۲۰۰۶ کارگردانی کرد. سینمای او در حال حاضر با واقعیت خاصی آغشته است، که آزادانه از زندگی خودش برای شکل دادن به شخصیت‌ها و داستان‌هایش الهام گرفته است. جست‌وجوی هویت، خودسازی و خانواده در مرکز آثار او قرار دارند. 

او در سال ۲۰۱۱، با فیلم «سیاست» برنده جایزه هیات داوران جشنواره کن شد و چهار سال بعد با فیلم «پادشاه من» جایزه بهترین بازیگر زن را برای «امانوئل برکو» در کن به ارمغان آورد.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ می سال ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و تاکنون نمایش فیلم‌های «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «ایندیانا جونز: روزشمار سرنوشت» از «جیمز منگولد» به صورت رسمی اعلام شده است. 

فهرست فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۳ فردا (پنجشنبه ۱۷ فرودین) در یک نشست خبری اعلام می‌شود. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا