عمومیکسب و کار ایرانی برتر

تبدیل لوله پنج لایه به لوله سفید

اتصالات لوله پنج لایه

اتصالات لوله پنج لایه  و لوله پنج لایه بدون شک یکی از جدید ترین و بروزترین لوله و اتصالات در زمینه تاسیسات ساختمانی می باشد. نصب و اجرای این محصولات بسیار راحت و سریع می باشد

لوله و اتصالات پنج لایه با دارا بودن ویژگیها و مزایای فراوانی که دارد و همینطور عمر مفید بسیار طولانی به سرعت پیشرفت کرده و در حال جایگزن شدن لوله و اتصالات قدیمی مانند لوله و اتصالات گالوانیز و لوله و اتصالات پلی پروپیلن می باشد.

لوله های پنج لایه از قرار گرفتن لایه های مختلفی بر روی هم مانند دو لایه از مواد پلی اتیلن ، دو لایه چسب مخصوص و یک لایه میانی آلومینیوم مقاوم و قابل انعطاف ساخته می شوند.

اتصالاتی که برای اجرای لوله کشی با لوله پنج لایه بکار برده می شود مخصوص همین نوع لوله طراحی و تولید شده است ، و از کیفیت بسیار بالایی بر خوردار می باشد. این اتصالات با کیفیت دارای چند مدل می باشد که به صورت ترکیبی در این سیستم لوله کشی بکار می روند. بخشهای اصلی این اتصالات عبارتند از:

  1. اتصالات پرسی 5 لایه
  2. اتصالات کوپلی 5 لایه
  3. اتصالات کلمپی 5 لایه

اتصالات پرسی لوله پنج لایه

همانطور که از نام این محصولات پیداست اتصالات پرسی به روش پرس بر روی لوله نصب می شود. به این ترتیب که یک حلقه استوانه ای سر هر اتصال وجود دارد که وقتی لوله را به داخل این حلقه هدایت کنیم می توانیم با ابزار مخصوص کار پرس را انجام دهیم.

داخل حلقه ای که لوله درون آن قرار می گیرد دارای دنده هایی می باشد که هنگام پرس به داخل گوشت پلی اتیلنی لوله فرو رفته و لوله را مهار می کند و کنار این دندانه ها اورینگ قرار دارد که بعد از پرس کار آب بندی را انجام می دهد.

اتصالات لوله پنج لایه پرسی از سایز 16 میلیمتر که جدیدا بیشتر برای پروژه های گرمایش از کف استفاده می شود ، الی 63 میلیمتر تولید می شود. این اتصالات دارای انواع گوناگونی می باشد که به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

زانو چپقی پرسی:

زانو چپقی پرسی دارای یک سر حلقه دار بوده که لوله داخل آن قرار گرفته و پرس می شود. سر دیگر این اتصال دارای رزوه از داخل می باشد  که به صورت پیچی به اتصالات دیگر و یا شیرآلات متصل می گردد. این اتصالات جهت تغییر جهت سیال و یا لوله استفاده می شود.

آیا چسب PVC روی لوله پلاستیک کار می کند؟

به زبان ساده، چسب لوله پی وی سی روی همه پلاستیک ها کار نمی کند. دقیقاً مانند چسب چوب که عمدتاً به عنوان چسب چوب استفاده می شود، چسب لوله پی وی سی که با دقت بیشتر به عنوان حلال شناخته می شود برای استفاده در پلاستیک در لوله های PVC استفاده می شود.

چگونه لوله های فلزی گالوانیزه بدون رزوه را به پی وی سی وصل می کنیم؟

اتصال لوله های تخلیه گالوانیزه و پی وی سی اگر مجبور به انتقال در وسط لوله هستید، می توانید این کار را بدون رزوه کشی مجدد لوله انجام دهید. به سادگی لوله را با یک اره برقی برش دهید، تا جایی که ممکن است یک برش مستقیم ایجاد کنید، سپس یک اتصال دهنده انعطاف پذیر با قطر مناسب را در انتهای آن قرار دهید و آن را سفت کنید.

استفاده از تبدیل رابط پنج لایه چه مزایایی دارد؟

با توجه به اطلاعات تخصصی در مورد اتصالات 5 لایه (Five Layer Pipe & Fittings)، 9 مزیت مهم برای رابط‌های 5 لایه تعریف شده‌اند که عبارتند از:

  • مقاومت حرارتی در برابر آب داغ و آب سرد
  • مقاومت در برابر فشار بالا
  • مقاوم در برابر زنگ آهن و مواجهه با محیط‌های اسیدی و قلیایی
  • جلوگیری از افت فشار آب
  • برخورداری از ضریب انبساط خطی پایین نسبت به لوله‌های فلزی
  • جلوگیری از نفوذ اکسیژن و اشعه ماورای بنفش (UV) به جریان آب
  • دارای قابلیت خمش، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری
  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر زلزله و مناسب برای شبکه‌های لوله‌کشی در پروژه‌های شهرک‌سازی

3 مورد از معایب تبدیل رابط پنج لایه

بدیهی است که تبدیل رابط 5 لایه علاوه بر مزایا، دارای معایبی هم است که عبارتند از:

  • قیمت گران‌تر در مقام مقایسه با بوشن تبدیل تک لایه و 3 لایه
  • وزن تقریباً زیاد
  • دارای پتانسیل برای رشد جلبک در جریان آب لوله‌کشی

فروشگاه لوله و اتصالات کیان پایپ محصولات آذین لوله را با تخفیف ویژه همراه با پیش فاکتور آنی ارائه می کند.

دکمه بازگشت به بالا