استان ها

برگزاری جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش

همانطور که ترندونی می نویسد ، با حضور حمیدرضا مومنی ، مشاور رئیس و دبیر شورای عالی منطقه آزاد ، مناطق صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه افتتاحیه افتتاحیه پروژه های منطقه هفتم در جزیره کیش؛ مناطق آزاد کیش ، قشم ، ارس برنامه های مراسم افتتاحیه پروژه های منطقه آزاد کشور هفتم را تشریح کردند.

در آغاز هفتمین جلسه نمایشی افتتاحیه پروژه منطقه آزاد که توسط جزیره کیش برگزار شد ، حمیدرضا مومنی نقش موثر بخش خصوصی و سرمایه گذاران را برجسته کرد و گفت که تمرکز اصلی این رویداد بر محیط زیست است.

مشاور و دبیر رئیس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در حال حاضر 304000 میلیارد پروژه در دست اجرا است که بیش از 40٪ پیشرفت فیزیکی دولت جدید را به بهره برداری می رساند.

دبیر شورای عالی تجارت آزاد ، صنعت و مناطق ویژه اقتصادی اظهار داشت که سرمایه گذاری در پروژه های عملیاتی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون 403 هزار میلیارد بوده است.

وی اقدامات زیرساختی را در زمینه های آب ، برق ، راه و شهرسازی ، توسعه بندر و فرودگاه برشمرد و گفت: ترمینال جدید فرودگاه کیش با 1.5 میلیارد یورو پیش بینی می شود. سرمایه گذاری تومان و با طراحی و معماری بی نظیر. امسال به عنوان یکی از پروژه های هفتگی دولت راه اندازی شد.

مومنی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برخی اقدامات دولت عقل و امید در نسل اول مناطق آزاد مانند کیش ، قشم و چابهار به اندازه هر یک از مناطق آزاد کشور طی 20 سال گذشته بوده است.

در پایان ، مشاور رئیس جمهور ، با ابراز خرسندی از عملکرد خوب مناطق آزاد در بخشهای مختلف ، افزود: “یکی از جوایز ما در زمینه مناطق آزاد در دولت احتیاط و امید ، حرکت ، اجرای سیاست و اجرای آن است. و مأموریت های تعیین شده توسط رئیس جمهور. “

در مورد مشارکت سازمان محیط زیست هفتمین مراسم بهره برداری از پروژه مراسم رایگان بر اهمیت جنبه های زیست محیطی تمرکز خواهد کرد.

در مراسم افتتاحیه پروژه های منطقه هفتم و آخرین کشور منطقه آزاد کیش با 4 پروژه: شرکت ایتالیا NG Group کیش ، گسترش شرکت شادا کیش ، برنامه توسعه شرکت اکسیر کیش و واسم کیش در مرحله اول. پیش بینی می شود این شرکت 816 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و با ارز خارجی 884000 دلار سرمایه گذاری کند ، به طور مستقیم 78 نفر را استخدام کند و به طور غیرمستقیم 295 نفر را استخدام کند.

علاوه بر این ، منطقه آزاد ارس: با 20 پروژه و 670 کارمند و سرمایه گذاری 927 میلیاردی برای این رویداد ، کل پروژه فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان ، اولین رسانه شتاب الکترونیکی ارس ، مجتمع دنیز ، برای تولید پیش بینی شده است یک وانت اتوماتیک ارس خودرو دیزل و 16 پروژه دیگر منطقه آزاد قشم با دو طرح: دو کارخانه آب شیرین کن و کارخانه تولید بخار ، تولید لوازم آرایشی ، تولید شناور ، پروژه ساخت بلوک فرودگاه و 5 پروژه دیگر. در این رویداد شرکت می کند.

شایان ذکر است که در این جلسه نه تنها معاونین و روسای عالی دبیرخانه مناطق آزاد و مدیران منطقه ای قشم و ارس ، جعفر آهنگران ، رئیس و مدیر کل و برخی معاونان و روسای کیش حضور داشتند ، سازمان منطقه ، مصطفی ، معاون مهندسی عمران خانزادی ، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و هیئت همراه.

46

دکمه بازگشت به بالا