اقتصادی

فروش اپل واچ سری ۹ در آمریکا متوقف شد

اپل به دلیل اختلاف حقوقی بر سر امتیاز انحصاری فناوری مورد استفاده برای اندازه گیری اکسیژن خون، فروش ساعت‌های هوشمند سری ۹ و اولترا ۲ در آمریکا را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ترندونی، این اقدام پس از حکم کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا در اکتبر صورت می‌گیرد که پس تائید نقش فناوری پزشکی شرکت ماسیمو در ساعت‌های هوشمند اپل، ممکن است واردات آنها را ممنوع کند.

این تصمیم تا ۲۵ دسامبر توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بازبینی خواهد شد اما اپل اعلام کرد برای اقداماتی گام برداشته تا در صورت تائید شدن این حکم، به آن عمل کند. دفتر نماینده تجاری آمریکا که مسئول رسیدگی به این پرونده در دولت بایدن است، اعلام کرد کاترین تای، نماینده تجارت آمریکا، محتاطانه مشغول بررسی همه جوانب این پرونده است.

اگر این ممنوعیت وتو نشود، در ۲۶ دسامبر اجرایی خواهد شد.

اپل اعلام کرد فروش ساعت‌های هوشمند خود را در وب سایت‌هایش از ۲۱ دسامبر و در فروشگاه‌های این شرکت، از ۲۴ دسامبر متوقف خواهد کرد. مدل‌های دیگر ساعت هوشمند اپل که حسگر اکسیژن خون ندارند مانند مدل اپل اواچ اس ئی، مشمول این مشکل حقوقی نیستند.

جو کیانی، مدیرعامل شرکت ماسیمو در اکتبر به شبکه سی ان بی سی گفته بود آماده مذاکره برای رسیدن به توافق با اپل است. ماسیمو روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی، باید رعایت شود و از حقوق مالکیت معنوی حمایت کرده و اعتماد عمومی به سیستم امتیاز انحصاری آمریکا را حفظ کرده و صنعت آمریکا را تشویق کند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، اپل حدود یک چهارم از بازار جهانی ساعت هوشمند را در اختیار دارد و این سهم در سه ماهه چهارم که فصل فروش تعطیلات سال نوی میلادی در آمریکا و اروپاست، به بیش از یک سوم، رشد خواهد کرد. مدل‌های سری ۹ و اولترا ۲ برای فروش در خارج از آمریکا موجود خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، اپل اعلام کرد بر این باور است که تصمیم تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی، اشتباه است و باید باطل شود و این شرکت قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا