اقتصادی

تهرانی‌ها برای نهضت مسکن ثبت نام کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت نام مجدد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکا امکان پذیر است و تا 10 تیرماه ادامه دارد. متقاضیان با پروژه ها معرفی می شوند.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با ترندونی، اظهار کرد: از روز چهارشنبه 24 تیرماه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان تهران امکان ثبت نام یا ویرایش اطلاعات در شهر جدید ایوانکا داده شده و اجرایی می شود. تا 31 جولای ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان های ثبت نامی که در برخی استان ها دارای کرسی هستند در شهر جدید ایوانکی استان تهران صندلی خالی دارند. متقاضیان با سامانه طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه زمین در ایوانکای واگذار می شود، گفت: به متقاضیان در گروه های دو نفره زمین واگذار می شود که امکان ساخت ویلا را داشته باشند. در واقع مسئولیت ساخت و ساز بر عهده خود متقاضیان است که به عنوان یک مزیت تلقی می شود. در ایوانکی انواع خانه های مسکونی ویلایی هستند.

به گزارش «محبت خواه»، تنها شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و پاکداش و رباط کریم در تهران برای نامزدهای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده بود و ظرفیت در چهار شهر مذکور و در این مرحله ثبت نام فقط در ایوانکی.

وی در خصوص تعیین وقت متقاضیانی که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، گفت: در تمامی شهرستان های استان تهران از جمله پیشوا، قرچک، دماوند، فیروزکوه، پاکداش و رباط کریم زمین فراهم شده است. مراحل عضویت در مشاور به پایان رسیده است. پیش از این با پیمانکاران و انبوه سازان برای شروع پروژه ها قرارداد بسته ایم. به محض شروع، افراد ثبت نام شده به پروژه ها معرفی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم، بر اساس قانون جهش در تولید و عرضه مسکن 1400 17 آگوست طرح مصوب وی شامل ساخت چهار میلیون خانه مسکونی در طول چهار سال است. حدود 5.4 میلیون نفر برای این طرح ثبت نام کردند. نفر، که 3.6 میلیون نفر 1401 15 جولای ثبت نام مجدد در ۴۰ شهر از چهار استان گیلان، هرمزگان، بوشهر و سمنان آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد. ثبت نام در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود.

تا سال 1401 15 جولای کلیه واحدهای پروژه مذکور این یک میلیون و 383 هزار و 513 واحد است. از این تعداد 954 هزار 238 عدد در حال ساخت و 429 هزار 275 عدد پایان ساختن 1 میلیون زمین تهیه شده است. 535 هزار 276 عدد برای ساخت. 507 هزار مردم در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن و 290 هزار حساب افتتاح کردند افرادی برای عقد قرارداد و دریافت خدمات به بانک مسکن معرفی شدند. با 91 هزار نفر قرارداد بسته شد و در واقع اولین اقساط تسهیلات را دریافت کردند. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن به 4 میلیون و 750 هزار تومان و زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا