اقتصادی

مشخص شدن اطلس مزارع پرورش ماهی الیگودرز/ کاهش خسارات با تقویت زیرساخت‌ها

ترندونی/ لرستان نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب برای مزارع شیلات از خواسته های ما و فعالان این حوزه است، گفت: مقرر شد اطلسی از این مزارع شیلاتی تدوین شود. شهری در یک منطقه جغرافیایی

محمد خدابخشی درباره بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع آسیب دیده الیگودرز با بیان اینکه بیشتر مزارع شیلات این شهرستان در نقاط مختلف آسیب دیدند، گفت: به منظور بررسی جدی خسارت های وارده در این منطقه، فعالان، معاونت پرورشی این شهرستان به طور جدی آسیب دیدند. وزیر جهاد و رهبری از سازمان شیلات کشور برای سفر به الیگودرز دعوت کردیم.

وی افزود: در جلساتی که برگزار کردیم مقرر شد اخذ وام از آبزیان آسیب دیده از طریق ستاد مدیریت بحران در دستور کار قرار گیرد.

نماینده الیگودرزی در شورای اسلامی گفت: مورد دیگر این است که خسارت ها باید از طریق ستاد بحران ارزیابی و به دولت ارائه شود زیرا در قانون بودجه سالانه مبلغی برای حل مشکل بحران پیش بینی شده است.

خدابخشی با اشاره به اینکه الیگودرز قطب تولید ماهی سردابی است، بیان کرد: یکی از خواسته های ما این است که اداره شیلات مکان مشخصی داشته باشد، بنابراین مقرر شد ساختمان به اداره شیلات واگذار شود.

وی گفت: یکی دیگر از الزامات واگذاری خودرو به اداره شیلات به دلیل وسعت پیچیده و بزرگ است.

نماینده مردم الیگودرز در شورای اسلامی ایجاد زیرساخت های مناسب برای مزارع پرورش ماهی شهری را از دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد و گفت: مقرر شد اطلس مزارع پرورش ماهی در الیگودرز تدوین شود. ناحیه جغرافیایی.

خدابخشی افزود: همچنین مقرر شده در مزارع پرورش ماهی که فاقد زیرساخت های کافی هستند، سازمان شیلات از اعتبار خرید سرمایه برای تکمیل زیرساخت ها استفاده کند.

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت های حوزه شیلات از جمله تامین برق نه تنها به تولید کمک می کند بلکه از آسیب ها نیز می کاهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا