جامعه و خانواده

نوبت‌دهی هوشمند برای تزریق واکسن در اردبیل

ترندونی / اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: “چرخش عاقلانه ای برای واکسیناسیون استان اردبیل برای افراد بالای 70 سال آغاز شده است.

شهرام حبیب زاده در نهم خرداد. وی در جلسه هماهنگی واکسیناسیون در اردبیل گفت: “ما واکسن را برای گروه های پر خطر بالای 80 سال واگذار کرده ایم و اکنون اولویت واکسیناسیون برای گروه سنی 70-80 است. “

وی افزود: برای کاهش خطر اقامت سالمندان در مراکز بهداشتی ، تصمیم داریم هوشمندانه یک سیستم بهداشتی را واکسینه کنیم که به موقع گروه های سنی مسن و پرخطر را واکسینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از طریق این سیستم ، افراد و خانواده هایشان از طریق تلفن همراه از زمان استفاده مطلع می شوند تا واکسیناسیون به موقع و فوری انجام شود.

حبیب زاده افزود: افراد مسنی که در مراحل اولیه تزریق واکسن باقی مانده اند می توانند به طور هوشمند در شیفت جدید شرکت کرده و واکسن را تزریق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان ماه ژوئن عملیات واکسیناسیون برای افراد 50 سال به بالا به طور کامل و 100٪ به پایان رسیده و مشکلات و کاستی های احتمالی برطرف شود.

حبیب زاده افزود: با ورود واکسن خانگی ، از ابتدای تابستان واکسیناسیون عمومی برای سایر گروه های سنی انجام می شود ، در تلاش هستیم از ظرفیت سالن های ورزشی بزرگ و مجموعه دستگاه های اجرایی برای واکسیناسیون عمومی استفاده کنیم.

وی در مورد برنامه واکسیناسیون ملی برای معلمان و دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی گفت: “این گروه های شغلی با تصمیم وزارت بهداشت در اولویت قرار خواهند گرفت و امیدواریم که شرایط استان خوب باشد. آغاز سال تحصیلی بعدی ‘.

حبیب زاده به بهبود بیماری بیماری کرونا قلب در موج چهار اشاره کرد و ادامه داد: نباید آغاز موج جدید این بیماری را فراموش کنیم ، زیرا بیمارستان های استانی هنوز شرایط سختی را تجربه می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شهرهای اردبیل ، پارس آباد ، مشگین شهر ، خلخال و گرمی به رنگ نارنجی و سایر شهرها به رنگ زرد هستند ، بنابراین برای کاهش خطر تاج گذاری در استان نیاز به ایجاد شرایط تحت پروتکل های بهداشتی داریم. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا