سلامت و دانش

بیمارستان شهید رجایی بابلسر به پیشرفته ترین دستگاه درمان سرطان مجهز می شود

ترندونی/مازندران وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

دکتر بهرام عین اللهی ۷ دی در بازدید از مرکز پرتودرمانی بیمارستان شهید رجایی بابلسر و بیمارستان کودکان امیرکلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ساخت بیمارستان کودکان امیرکلا از سال ۹۴ شروع شد و در دولت مردمی تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در طی دوسال اخیر با اعتبار ۸۵ میلیاردی شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی هستیم که با سفر ریاست جمهور افتتاح می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این بیمارستان تمام نیازهای ضروری یک بیمارستان را داراست، گفت: این بیمارستان مجهز به بخش های متنوع فوق تخصصی و اورژانس بوده و نه تنها ظرفیت پذیرش بیماران اطفال شهرستان بابل بلکه کل منطقه را دارد.

وی با اشاره به برنامه وزرات بهداشت برای این بیمارستان یادآور شد: وزارت درصدد است بعد از انتقال بیمارستان قدیمی به این بیمارستان آن را بازسازی و از آن استفاده کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وضعیت امسال دارو نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی بین بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت بسیاری از داروها را تامین کردیم.

وی به مشکل ایجاد شده در خصوص تامین شیر خشک در دو ماه گذشته در کشور اشاره و بیان کرد: این مشکل ایجاد شده به سبب قاچاق شیرخشک و میزان مصارف غیرواقعی بوده که با برنامه ریزی انجام شده با ارائه کدملی و تاریخ تولد برای فرزندان زیر دوسال با سهمیه ۱۰ قوطی در ماه ارائه می شود.

عین اللهی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد داروها تولید داخلی است، گفت: ارائه انسولین نشان دار بوده و با نسخه الکترونیکی با تایید پزشک به بیمار ارائه می شود.

۹۹ درصد داروها تولید داخلی است
نصب و راه اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه با انرژی بالا برای درمان بیماران سرطانی‌ در بیمارستان شهید رجایی بابلسر  

  
عین‌اللهی با اشاره به اینکه این دستگاه به منظور تقویت این مرکز و رفع مشکل بیماران مبتلا به سرطان شمال کشور راه اندازی می شود، تصریح کرد: زیرساخت نصب این دستگاه در بیمارستان شهید رجایی بابلسر فراهم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید رجایی بابلسر از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فعال در زمینه درمان سرطان در مازندران است و با توجه به قدمت آن به ساخت فضایی جدید و مجهز نیاز بود.

عین اللهی گفت: عملیات احداث ساختمان جدید این بیمارستان با ظرفیت ۲۸۰ تخت آغاز شد که اکنون با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال انجام است.
انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا