حوادث و رویدادها

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

هشدار هواشناسی در خصوص افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج 1 تا 1.5 متری در نواحی ساحلی و 2 متری در نواحی فراساحلی همراه با رگبار باران در دریای خزر و همچنین مناطق ساحلی و دریایی گیلان و مازندران هشدار داد.

به گزارش ترندونی، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد برای هوای دریایی، بر اساس وزش باد شدید همراه با افزایش ارتفاع موج از امروز (20 آذر) و ادامه تا یکشنبه (23 آذر) اعلام کرد: افزایش ارتفاع موج. در دریای خزر در نواحی ساحلی و دور از سواحل گیلان و مازندران 1 تا 1.5 متر در سواحل و تا 2 متر در سواحل همراه با بارش باران پیش بینی می شود. بر این اساس احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج کشتی ها در بنادر، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس و آسیب رساندن به کشتی ها وجود دارد. قایق های سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج از بنادر و احتیاط در هنگام ماهیگیری به ویژه در دریاهای آزاد توصیه می شود.

به گزارش ترندونی، هشدار زرد به معنای وقوع یک پدیده جوی است که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این هشدار قصد دارد مردم را آگاه کند که باید برای رویارویی با یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا