اقتصادی

تامین ۷۱ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا کنون ۷۱ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که در مقایسه با عملکرد سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش ترندونی، هدف‌گذاری ساخت و تامین ۴ میلیون مسکن طی مدت ۴ سال در کشور توسط دولت سیزدهم وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه متولی را بر آن داشت تا هم­گام با سایر بخش­‌های دولت با اقدامی جهادی به فراهم کردن بستر تامین سرپناه برای هموطنان بپردازد.

سازمان ملی زمین و مسکن نیز به عنوان یکی از بازوهای اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اقدامات بی‌سابقه‌ای را در تامین اراضی این طرح انجام داده است.

این سازمان طی مدت یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم موفق به تحصیل ۷۱ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن شد که در مقایسه با عملکرد دولت‌های قبل بی سابقه است.

تامین ۷۱ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن

سازمان ملی زمین و مسکن در مدت یک سال و نیم دولت سیزدهم توانست تحصیل ۶۶ هزار و ۹۶۵ هکتار زمین واقع در حریم را به روش‌های مختلف برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن محقق کند. به عبارت دیگر متوسط ماهانه تحصیل اراضی داخل حریم ۳ هزار و ۷۲۰ هکتار بوده است.

مجموع تحصیل اراضی واقع در داخل حریم در دولت سیزدهم با ۲۷۲ درصد رشد نسبت به دولت‌های یازدهم و دوازدهم همراه بوده است.

همچنین این سازمان طی یک سال و نیم توانست ۴ هزار و ۶۲۵ هکتار زمین موجود در داخل محدوده را شناسایی و برای طرح نهضت ملی مسکن تامین کند که با پیشرفت ۱۵۹ درصدی نسبت به دولت‌های قبل همراه شده است. سازمان ملی زمین و مسکن طی هر ماه به طور متوسط ۲۵۷ هکتار زمین داخل محدوده را فراهم کرده است.

به طور کلی تاکنون ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در محدوده، حریم، شهرهای جدید، روستاها و … برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که تصور می‌شد برای ساخت ۲.۴ میلیون واحد مسکونی کفاف می‌دهد. اما با توجه به تغییر رویکرد این طرح از توسعه‌ی عمودی به توسعه‌ی افقی، اراضی تامین شده ممکن است برای حدود ۱.۴ میلیون واحد پاسخگو باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا