سلامت و دانش

به استقبال مرگ رفتن با مزه کردن «نفس اژدها»/ عکس

تینا مزدکی_ مایک اسمیت، این فلفل را با همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام پرورش داده است. او این فلفل را برای خوردن توصیه نمی‌کند، زیرا ممکن است آخرین چیزی باشد که یک فرد قبل از مرگ می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

چگونه نفس اژدها، کسانی را که سعی در خوردن آن دارند، معلول می‌کند یا می کشد؟

اگر بخواهیم فلفل ها را از نظر تندی مقایسه کنیم، با مقیاس اسکویل که روش سنجش میزان تندی فلفل است، میتوان گفت نفس اژدها بسیار تند است، به طوری که به ۲.۴۸ میلیون واحد در مقیاس اسکویل می رسد، این اندازه گیری بر اساس غلظت کپسایسین، ماده شیمیایی که هنگام گاز گرفتن یک فلفل احساس گرمای تند را آزاد می کند، است.

بر اساس گزارش ها، «نفس اژدها» حتی تندتر از آخرین فلفل رکورددار «کارولینا ریپر» است، که به طور متوسط ۱.۶ میلیون واحد اسکویل است، و همچنین اسپری فلفل نظامی ایالات متحده، که به حدود ۲ میلیون در مقیاس اسکویل رسیده است.

«نفس اژدها» فلفلی که کشته داد!/عکس

فلفل «هابانرو» با حدود ۳۵۰۰۰۰ واحد حرارتی اسکویل و فلفل «هالوپینو» با حدود ۸۰۰۰ واحد تندی نسبت به «نفس اژدها» کاملاً ملایم هستند. فلفل «دلمه‌ای» دارای یک ژن مغلوب است که تولید کپسایسین را متوقف می‌کند و تندی آنها صفر است، بنابراین در این رقابت هیچ جایگاهی ندارد.

«نفس اژدها» آنقدر قوی است که گفته می‌شود، هنگامی که در نمایشگاه گل چلسی در لندن به نمایش گذاشته شد، در یک ظرف در بسته از آن نگهداری شد. اسمیت گفت:«من آن را روی نوک زبانم امتحان کردم؛ فقط سوزاند و تنها حدود ده ثانیه توانستم آن را تحمل کنم.»

به گفته پل بوسلند، استاد باغبانی دانشگاه ایالتی نیومکزیکو و مدیر مؤسسه فلفل شیلی، وقتی یک فرد جسور مانند اسمیت این فلفل تند و استثنایی را می خورد، معمولاً اولین احساسی که خواهد داشت بی حسی دهان است.

بوسلند گفت:«آنچه که اتفاق می افتد این است که گیرنده های شما در دهان سیگنالی را به مغز شما ارسال می کنند که درد وجود دارد، و این درد به شکل گرمی یا گرما است، و بنابراین مغز شما برای جلوگیری از این درد، اندورفین تولید می کند.»

«نفس اژدها» فلفلی که کشته داد!/عکس

با این حال، فلفل‌های تند غیرمعمول فراتر از بی‌حس کردن دهان هستند. بوسلند گفت:«وقتی این نمونه‌های افراطی خورده می‌شوند، بدن «تاول‌های پر از مایع» را در مناطقی که در معرض کپسایسین غلیظ هستند، از جمله دهان و گلو ایجاد می کند؛ این تاول ها می توانند به جذب گرمای کپسایسین کمک کنند.»

بوسلند همچنین گفت:«بدن در حال احساس سوختگی است و لایه بالایی سلول‌ها را قربانی می‌کند در واقع سلول ها می‌میرند تا از نفوذ گرما به بدن جلوگیری شود.»

برخی از فلفل ها، مانند «نفس اژدها»، آنقدر تند هستند که تاول زدن به تنهایی نمی تواند از آن گرما محافظت کند. در عوض، کپسایسین آنها در تاول ها نفوذ می کند و به فعال کردن گیرنده های انتهای عصبی زیر آنها ادامه می دهد که می تواند منجر به احساس سوزش دردناکی شود که حداقل ۲۰ دقیقه طول می کشد.

بر اساس گزارش موردی سال ۲۰۱۶ مجله پزشکی اورژانس، در برخی موارد، مردم فلفل را پس زدند، مانند یک مرد ۴۷ ساله در کالیفرنیا که یک همبرگر را با پوره فلفل خورد. طبق گزارش ها این مرد آنقدر شدید استفراغ کرد که مری خود را پاره کرد و به مراقبت پزشکی نیاز داشت.

«نفس اژدها» فلفلی که کشته داد!/عکس

اگر کپسایسین بیش از حد غلیظ باشد، سیستم ایمنی بدن می تواند بیش از حد کار کند ، به این دلیل که گیرنده های TRPV۱، پروتئین های انتهای عصب که گرما را تشخیص می دهند، توسط کپسایسین فعال می شوند و به اشتباه کپسایسین را به عنوان سیگنال گرمای شدید تفسیر می کنند. این اشتباه می تواند دفاع سوختگی بدن را تشدید کند. درست مثل زمانی که وقتی غذای تند می خورید آبریزش بینی پیدا می کنید.

در برخی موارد، خوردن فلفل تند می تواند منجر به شوک آنافیلاکتیک، سوختگی شدید و حتی بسته شدن راه های تنفس فرد شود که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. با این حال، اسمیت قصد نداشت که «نفس اژدها» بخشی از یک وعده غذایی باشد. در عوض، او این گیاه را رشد داد تا بتوان از آن به عنوان یک بی حس کننده موضعی برای افرادی که به بی حسی معمولی حساسیت دارند استفاده کرد.

منبع: livescience

۲۲۷۳۲۳

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا