اقتصادی

طرح بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس آغاز شد

ترندونی/ بوشهر روز پنجشنبه 1400 26 آذرماه در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پروژه پالایش گاز فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس با ظرفیت 3 میلیون دلار آغاز به کار کرد. اعتبار یورو

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: تغییر اقلیم در حال رخ دادن است، تنوع زیستی نیز در حال وقوع است و تنوع فرهنگی تنوع زیستی نیز همین طور است.

علی سلاجقه با اشاره به اینکه جهان در حال تحول عجیبی است، ادامه داد: با بالا رفتن جو جهانی، نگرش نسبت به تعاملات سیاسی در حال تغییر است و این نگرش ها در بین کشورها مشهود است.

وی بیان کرد: تهدید اصلی جهان، خطر تغییرات اقلیمی است و صنعت کشور کاملاً برای طبیعت نامطلوب است، بنابراین مشکل در رسوب آب و زمین و بارندگی نامطلوب ناشی از گازهای گلخانه ای به خوبی خود را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تغییر خاک، پوشش گیاهی و شرایط زندگی فشارهای روحی و روانی بی اندازه ای را بر جامعه وارد می کند.

سلاجقه گفت: در شرایط امروز یک مدیر موفق می تواند یکی از معیارهای زیست محیطی مانند ترافیک تهران را برای شهروندان حل کند.

وی گفت: با راه اندازی پروژه پالایش گاز فلر در مجتمع پتروشیمی زاگره، این پروژه باعث جلوگیری از هدر رفتن سرمایه کشور و افزایش تولید در مجتمع پتروشیمی زاگره می شود. 6000 تن

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این طرح همچنین از تولید 30 هزار تن مونوکسید کربن جلوگیری می کند که تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی منطقه خواهد داشت.

سلاجقه گفت: مجتمع پتروشیمی زاگرس که پس از مجتمع بید بلند بلند دومین مجتمع کشور است که برای خاموش کردن مشعل اقدام کرده است نقطه عطفی در صنعت و به عنوان آشتی دهنده طبیعت و صنعت است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مردم کوچه و بازار هنگام عبور از کنار موشک ها به سختی مشعل ها را می بینند و سکوت موشک ها گامی در جهت تمایل آنها برای تعویض موشک برداشته است. بها دادن ‘.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود پیوندهای اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و زیست محیطی، استقرار صنعت نشان داده است که شرایط زندگی بهتری را برای شهروندان ایجاد می کند.

سلاجقه با تاکید بر اهمیت پروژه اطفای فلر خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان اولین گزارش میدانی به عنوان یک دستاورد ارزشمند در حوزه محیط زیست ارائه می شود.

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس نیز در این مراسم گفت: آغاز پروژه پالایش گاز فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس، ظرفیت تولید این مجتمع را 6 هزار تن در سال افزایش و 30 هزار تن در سال کاهش می دهد. تن مونوکسید کربن

متیناس دیداری افزود: تمامی عملیات توسعه و اجرای پروژه با توان و تلاش کارشناسان داخلی انجام شد.

وی ادامه داد: انتظار می رود ادامه این رویکرد گامی مهم و ارزشمند در حفاظت از محیط زیست ایران به ویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا