عمومی

وزارت کشور به دنبال برگزاری سالم‌ترین انتخابات با مشارکت مردم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید رضا مرتضوی در گردهمایی فرمانداران استان، اظهار داشت: در ماه محرم و صفر فرصت و ظرفیت‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های تبیینی فراهم می‌شود که باید مد نظر قرار بگیرد و برای اینگونه فرصت‌ها برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود مراسم‌های این ماه به صورت ویژه برگزار و موضوع حجاب و عفاف نیز برای آحاد مردم تبیین شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: شایسته است علما در کنار سخنان تبیینی با نگاه ویژه به مسئله خانواده در خصوص عفاف و حجاب نیز با جوانان گفتگو کنند.

مرتضوی در خصوص انتخابات نیز عنوان کرد: به دلیل بعضی از حساسیت‌ها و انتظارات ممکن است شائبه به وجود آید که عدم همراهی فرماندار با نماینده به معنای همراهی با دیگر کاندیدها است.

وی ضمن اشاره به بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور در این خصوص گفت: این بخشنامه حساسیت‌ها را بالا برده و برخی نیز در سطح ملی به اشتباه موضع گیری درستی نداشتند.

مرتضوی عنوان کرد: مجموعه وزارت کشور و ستاد انتخابات به دنبال این است در تراز امنیتی بالا، سالم‌ترین انتخابات با مشارکت مردم و رقابت کاندیداها ذیل منویات مقام معظم رهبری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان استان کمتر در خصوص این بخشنامه موضع گیری داشتند و بسیاری از نمایندگان در این موضوع تلقی صحیحی از نظر وزارت کشور داشتند.

استاندار اصفهان بیان کرد: باید مراقب بود تا صحنه رقابت برای همه کاندیدها به صورت یکسان وجود داشته باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هرچند که نمایندگان هوشیار هستند اما برای ادامه مسیر بایستی فرمانداران مدیریت داشته باشند تا شائبه‌ای برای همراهی با یک کاندیدا خاص برای مردم به وجود نیاید.

وی تأکید کرد: حسب نیازهایی که برای برگزاری فرایند انتخابات وجود دارد در ستاد انتخابات شهرستان در نظر گرفته و زیرساخت‌ها به مرور تکمیل شود.

توصیه و تأکید به فرمانداران به منظور دوری از حاشیه در اجرای انتخابات

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این گردهمایی در خصوص فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: انتخابات کار حساسی است از این رو بایستی با دقت و ظرافت در خصوص آن فعالیت کرد.

وی به فرمانداران تأکید کرد نامه‌های ابلاغی در این خصوص را با دقت مطالعه و پاسخ دهند تا دچار چالش نشوند.

جان‌نثاری تأکید کرد: فرمانداران انتخابات را با وسواس، جدیت، ظرافت و بدون حاشیه دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اعتقاد ما این است که وظیفه ما برگزاری انتخابات تحت منویات مقام معظم رهبری است لذا هرگونه جانب داری از کاندیداهای انتخابات جایز نیست.

وی خطاب به فرمانداران استان عنوان کرد: از شایعات دوری کنید و برگزاری انتخابات را با خویشتن‌داری و دوری از حاشیه دنبال کنید.

گردهمایی فرمانداران استان به همت دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری برگزار شد. در این نشست مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با فرمانداران استان دیدار و گفتگو کردند.

دکمه بازگشت به بالا