اقتصادی

حل مشکل پساب “کانسارخزر” توسط جهاددانشگاهی به دستور استاندار گلستان

ترندونی/ گلستان پس از ابلاغ ماموریت استانداری گلستان به جهاددانشگاهی استان برای حل مشکل زیست محیطی پساب تولید ید از کارخانه کانسار کاسپین، اولین جلسه بررسی این مشکل در فرمانداری آق قلا برگزار شد.

دانشگاه جهاد دانشگاهی گلستان در سال 1400 سفر جدیدی را آغاز کرد. در خرداد ماه، تغییر جدی نگرش و ماهیت جهادگران و حرکت های علم محور برای تسریع در توسعه استان و کمک به رفع چالش های این جغرافیای سرسبز و پر ظرفیت. .

جاده ای که در سال های اخیر با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است، اما چه بسا تاثیری ماندگار در عرصه های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی داشته باشد و در سال 1401 م. اولین محصول دانش بنیان خود را توسعه داد.

در آغاز دومین سال از اجرای برنامه جهاددانشگاهی گلستان، رئیس جهاددانشگاهی استان به همراه جمعی از معاونین و مدیران با استاندار گلستان و معاونین استاندار که ماموریت های ویژه ای را انجام دادند دیدار کردند. جهاددانشگاهی برای توسعه استان.

در همین راستا رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان و مشاور وی در دیدار با فرماندار آق قلا به بررسی یکی از مخاطرات زیست محیطی استانی در کارخانه معدن و تولید ید آق قلا پرداختند. .

حل مشکل فاضلاب زیست محیطی "کنزرخزاراس" با دستور استاندار گلستان

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی گلستان گزارشی از ماموریت ویژه استاندار برای بررسی پساب کارخانه تولید ید آق قلا و رسیدگی به مخاطرات آن با کمک محیط زیست جهاددانشگاهی ارائه کرد. پژوهشکده همچنین آخرین دستاوردهای این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف را ارائه کرد.

ابراهیم شهبازی با اشاره به اینکه شهرستان آق قلا می تواند در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با جهاددانشگاهی استان گلستان تعامل داشته باشد، خاطرنشان کرد: آمادگی ایجاد شعبه های مختلف مراکز جهاددانشگاهی را داریم. در آق قلا پروژه های شهری و علمی و فناوری.» با توجه به نیاز شهر اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در آق قلا 600 شغل پایدار در خانه ایجاد کرده ایم، افزود: رسیدگی به موضوع زیست محیطی کارخانه ید پس از مطالعه گسترده عملیات پروژه آغاز می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه می توان از ظرفیت گروه تخصصی ایسپا و خبرگزاری های ترندونی و ایکنا نیز برای کمک به مردم و مسئولان آق قلا استفاده کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم به جهاد دانشگاهی خدمات رسانی کنیم. . در تمام شهرستان های استان به سمت شرق «برای توسعه غرب و مرکز.

حل مشکل فاضلاب زیست محیطی "کنزرخزاراس" با دستور استاندار گلستان

فرماندار شهرستان آق قلا نیز با تشکر از اهتمام جهاددانشگاهی به توسعه پایدار شهری گفت: سال هاست که در طول خدمت در وزارت امور خارجه با خدمات و فرصت های جهاددانشگاهی آشنا شده ام. و من پتانسیل عظیم آن را می دانم.» این یک مهد انقلابی پنهان است.

سلیمان هاشمی با بیان اینکه علاوه بر معضل زیست محیطی چشمگیر پساب تاسیسات تولید ید، نیازمند کمک های دیگری از سوی جهاددانشگاهی هستیم، افزود: درخواست ما این است که جهاددانشگاهی به صورت کامل به مدیران مستقر شود. در جلسه هیئت مدیره شهر و سپس قادر به برنامه ریزی تعاملات مشترک.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز آموزشی، بانک خون بند ناف رویان و برگزاری دوره های مهارتی مختلف در حوزه توسعه مشاغل خانگی می تواند زمینه ساز فعالیت های مشترک ما با جهاددانشگاهی باشد، پیشنهاد کرد:

حل مشکل فاضلاب زیست محیطی "کنزرخزاراس" با دستور استاندار گلستان

فرماندار آکالا جغرافیای سیاسی کلی شهر با مرکز استان را ظرفیت بزرگ آق کالا دانست و تصریح کرد: وجود بزرگترین شهر صنعتی استان و ظرفیت آموزشی و درمانی آن در این شهرستان نیز می تواند به عنوان یک ظرفیت در نظر گرفته شود. مزیت نسبی برای توسعه

در نهایت پس از نشست کارشناسان مدیران جهاددانشگاهی و مدیران اجرایی شهرستان آق قلا مقرر شد تفاهم نامه های مشترکی منعقد شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا