برون مرزی

موشک‌اندازهای ترکیه در مسیر اوکراین+ فیلم

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، سایت روسی «آویا پرو» که در حوزه نظامی فعال است از تحویل موشک انداز پیشرفته TRLG-230 از ترکیه به ارتش اوکراین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش این وبسایت، قرار است 200 فروند راکت انداز دوربرد TRLG-230، سلاحی که در جنگ قره باغ کوهستانی در کنار هواپیماهای بدون سرنشین عملکرد خوبی داشته است، به ارتش اوکراین تحویل داده شود.

آویا پرو اقدام آنکارا را “غیرقانونی” توصیف کرد. مقامات ترکیه هنوز به این پیام واکنشی نشان نداده اند.

این سایت روسی نوشت که در صورت ارسال این موشک انداز ها، توان نظامیان اوکراینی افزایش می یابد و از سوی دیگر می تواند تاثیر بسیار منفی بر روابط آنکارا و مسکو بگذارد.

این یک سیستم توپخانه موشکی دقیق است که توسط ترکیه ساخته شده است، در حال حاضر این نوع توپخانه هنوز در مراحل پایانی تولید قبل از تولید انبوه است.

به گزارش رسانه های ترکیه، TRG-300 قدرت شلیک دقیق و موثری را در برابر اهداف با اولویت بالا در برد 20 تا 120 کیلومتر ارائه می کند. به طور کلی، اهداف اولویت دار TRG-300 سامانه های توپخانه، سامانه های پدافند هوایی و سامانه های هشدار راداری است. هر سامانه TRG-230 می تواند تا 6 موشک با قطر 300 میلی متر را حمل کند.

در 18 آگوست، سفیر اوکراین در آنکارا گفت که شرکت ترکیه ای تولید کننده پهپادهای تهاجمی بیرگدار، که کیف برای مبارزه با روسیه از آن استفاده می کند، در حال ساخت یک کارخانه در اوکراین است.

با این حال، خلبانان اوکراینی اخیرا در مصاحبه با مجله آمریکایی “فارین پالیسی” تایید کردند که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل برتری قاطع روسیه و پوشش دفاع هوایی در منطقه کاهش یافته است. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا