برون مرزی

وحشت رژیم صهیونیستی و عملیات روانی کور درباره تنش در مرزهای لبنان

عصر امروز (چهارشنبه) رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از نفوذ ۱۵ پهپاد از خاک لبنان به فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد که آژیرهای خطر در همه مناطق شمال اراضی اشغالی فعال شده‌اند. ارتش این رژیم نیز از شهرک‌نشینان در ده‌ها شهرک شمال فلسطین اشغالی در مرز لبنان خواست که فورا به پناهگاه‌ها بروند. تل‌آویو ساعتی بعد وقوع حادثه را تکذیب کرد و گفت ارتش رژیم صهیونیستی در حال تحقیق درباره این موضوع است.

در بحبوحه اخبار ضدونقیض در رسانه‌های عبری از وقوع حوادث در شمال فلسطین اشغالی، یک منبع آگاه خبری در لبنان به ترندونی گفت: رژیم صهیونیستی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی در بهت و ترس به سر می‌برند و این وضعیت آشفته بی‌سابقه است. همین ترس باعث شده، با عملیات روانی کور بخواهند اثبات کنند، در چند جبهه درگیر هستند و ناکارآمدی و شکست خود را از رزمندگان حماس سرپوش بگذارند و از فشار ساکنان سرزمین‌های اشغالی بکاهند.

این منبع آگاه در ادامه گفت: فقط منابع عبری بحث نفوذ پهپادهای حزب‌الله را مطرح کردند و این اتفاق رخ نداده است. عصر امروز ۲ گروه رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان با هم درگیر شدند و از وحشت متوجه این نشدند که نیروهای حزب‌الله حضور ندارند. نگرانی اسرائیل از ورود حزب‌الله لبنان به نبرد باعث شده روی خودشان هم عملیات روانی کنند و هر حرکتی را به حزب‌الله نسبت دهند.

او با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» که صبح شنبه و توسط گروه‌های مقاومت در غزه آغاز شد، گفت: رژیم‌صهیونیستی که خودش را جزو قدرت‌های برتر نظامی جهان می‌دانست و تحت حمایت کامل آمریکا و غرب بود، توسط یک گروه تحت تحریم فلسطینی در منطقه محدودی به‌نام غزه، شکست تاریخی خورده و این خفت را می‌خواهند با اتهام پراکنی و نسبت دادن عملیات طوفان الاقصی به سایرین کاهش دهند.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به شکست‌های سنگین تل‌آویو از مقاومت و کشتار غیرنظامیان در غزه گفت: شیرازه نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی به شکل محسوسی پس از عملیات طوفان الاقصی ازهم پاشیده و با دستپاچگی واکنش‌ نشان می‌دهند و دروغ می‌بافند؛ بمباران دیوانه‌وار و بی‌هدف مردم بی‌گناه غزه هم به همین دلیل است که نمی‌دانند بابت این افتضاح چه اقدامی کنند، پس دست به کشتار زده‌اند، با جلوگیری از ورود آب و غذا و سوخت به غزه و قطع برق، نقاب انداخته‌اند و رسماً دست به جنایت جنگی زده‌اند، این‌ها همگی مقابل چشمان سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری رخ می‌دهد.

او در پایان گفت: ساکنان سرزمین‌های اشغالی متزلزل‌تر از همیشه به فکرِ ترک خاک مردم فلسطین هستند و سردمداران صهیونیست با بازی‌های رسانه‌ای و فشار به غرب برای دلگرمی دادن به آن‌ها می‌خواهند به هر قیمتی اثبات کنند امنیت آن‌ها تضمین می‌شود و به فکر فرار نباشند.

310310

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا