استان ها

ویسی سه فصل کنار صنعت نفت است/ آغاز به کار «سفیران استعدادیابی» صنعت نفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ترندونی از آبادان، محمدحسین رحمانی ظهر امروز (شنبه ۲۴ تیرماه) در نشست خبری پیش‌ از آغاز فصل لیگ برتر بیست و سوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱ روز است که کار خود را در موسسه صنعت نفت آبادان شروع کردم، کار سخت است ولی خودم را برای مواجهه با این سختی‌ها آماده کرده بودم، در این بین بسیاری از مشکلات به راحتی حل نمی‌شوند و یا اساسا به ما ربطی ندارند، در این فضا چندین کنش و واکنش وجود دارد که همگی بر کار ما تاثیر می‌گذارند.

وی ادامه داد: هم روزی که پیراهن این تیم را می‌پوشیدم و هم امروزی که به عنوان مدیر در کنار آن هستم هدفم این بوده که هواداران صنعت نفت-که سرمایه‌های اصلی این تیم هستند- را شاد کنم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی صنعت نفت آبادان با تاکید بر اینکه نقد درستی که راهکار بدهد را می‌شنویم و از آن استقبال می‌کنیم، افزود: در حد بضاعت مالی در بازار نقل و انتقالات حضور داریم و وقتی پول کم باشد انتخاب خوب زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرایط ما با تیمی که محدودیت منابع مالی ندارد فرق دارد، آن تیمها اجازه خطا دارند و می‌توانند بازیکن را به راحتی بخرند و اگر به کارشان نیامد آزاد کنند یا اینکه بفروشند و در این بین شما را دعوت می‌کنم به تماشای آخرین روز بازار نقل و انتقالات که در آن خیلی از بازیکن‌ها آزاد می‌شوند و مجبور به حضور در لیگ یک می‌شوند و بسیاری از تیمها برای اینکه شرایط رقابتی را از بین ببرند، ترجیح می‌دهند بازیکنان‌شان به دسته پایین‌تر بروند و جذب رقیبان لیگ برتری نشوند.

رحمانی با اشاره تاثیر تغییر تقویم مسابقات afc و شروع کار در آسیا از شهریور به جای اسفند، خاطرنشان کرد: این تغییر باعث شده که برخی از تیمها که باید در ۲جبهه بجنگند تاپ‌ترین بازیکنان لیگ را جذب می‌کنند و در این بین محدودیت مالی هم ندارند و این موضوع کار را برای دیگر تیمها سخت می‌کند.

وی کل بودجه صنعت نفت برای فصل جاری را حدود ۱۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پول علاوه بر تیم اصلی باید در فضاهای دیگری همچون آکادمی، تیمهای پایه، حقوق و دستمزد، البسه و … نیز هزینه شود و مبلغ یادشده دقیقا همین امروز هم در اختیار ما نیست.

*رصد جدی بازار جذب بازیکن*

این مقام مسئول موسسه فرهنگی، ورزشی صنعت نفت آبادان ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که در بازار نقل و انتقالات فعال نیستیم در حالیکه به صورت جدی این بازار را رصد می‌کنیم و تاکید می‌کنم که تمام سعی‌مان این است که تیمی قابل احترام را راهی مسابقات کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید بازیکنی را جذب کنیم که با موجودیت سخت‌افزاری موسسه، شرایط اقلیمی و اجتماعی آبادان و امکانات شهری این منطقه سازگار باشد و به همین علت بازار مشابهی را برای نقل و انتقالات، هدف قرار دادیم.

رحمانی با اعلام این خبر که «سفیران استعدادیابی» کار خود را برای تیم فوتبال صنعت نفت آغاز می‌کنند، بیان کرد: هدف کار این عزیزان تزریق بازیکنان به تیمهای فوتبال صنعت نفت است تا در آینده معضل کمبود بازیکن را نداشته باشیم.

وی گفت: تاکید ما بر این است که بازیکنی که از رده پایه به تیم اصلی اضافه می‌شود قراردادی ۵ساله امضا کند که در آینده هم برای خود بازیکن و هم در مقوله درآمدزایی بتوانیم شرایط خوبی را ایجاد نماییم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی صنعت نفت آبادان افزود: در پستهایی یا با بازیکن توافق کرده و یا وی را جذب کرده‌ایم اما چون این بازیکنان در لیگ خودشان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کنند فعلا امکان اعلام رسمی نام‌شان را نداریم.

*ویسی، بهترین انتخاب*

وی انتخاب ویسی به عنوان سرمربی را بهترین انتخاب دانست و گفت: سال ۹۴ پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد بنده به موضوع انتخاب سرمربی اختصاص داشت و یکی‌ از ۴گزینه من بعد از بررسی اجمالی در همان زمان هم آقای ویسی بود، به حضور ایشان در تیم اعتماد کامل دارم و پاسخگوی ایشان بنده هستم.

رحمانی قرارداد ویسی با صنعت نفت را ۲فصل به اضافه یک فصل عنوان کرد و گفت: کسانی که به دنبال جانشینی وی هستند حداقل باید ۳فصل صبر کنند و تا زمانی که حضور داشته باشیم از ویسی حمایت می‌کنیم مگر آنکه خودشان تمایل به همکاری نداشته باشند.

وی گفت: ویسی با استقلال خوزستان ۳سال کار کرد و در نهایت در فصل سوم این تیم‌ را قهرمان ایران کرد، در این بین صبر و تحمل از هر چیزی مهمتر است.

این مقام مسئول موسسه فرهنگی، ورزشی صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: در برنامه کوتاه مدت به دنبال حفظ جایگاه صنعت نفت در لیگ برتر هستیم و در بلندمدت به تزریق بازیکن از تیم امید به تیم اصلی به شدت فکر می‌کنیم. امسال به احتمال فراوان یکی‌ از پدیده‌های لیگ برتر از صنعت نفت است به شرط اینکه شرایط را برای این بازیکن مهیا کنیم و نه اینکه با هیاهو او را به جای پدیده‌شدن بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه یک ریال از موسسه صنعت نفت عایدی مالی شخصی نداشته و نخواهم داشت، عنوان کرد: برای کار کردن به دنبال بهانه آوردن نیستم و به دنبال مجراهای مالی خواهیم رفت و باید بهترین تصمیمات را بگیریم.

*میزبانی آبادان*

رحمانی از آخرین وضعیت میزبانی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت و افزود: در صورتی مجوز بازی در ورزشگاه تختی برای ما صادر می‌شود که با عقد تفاهم‌نامه‌ای، مدیریت ورزشگاه نفت و گاز اروندان به شرکت پالایش نفت آبادان منتقل شود و همه تلاش ما این است که این مهم محقق شود و بنده در ورزشگاه‌های زیادی بازی کردم و معتقدم بازی در تختی با توجه به شکل جایگاه برای تیم میزبان یک‌ امتیاز محسوب می‌شود.

وی گفت: نامه‌ای را روز دهم تیر به سازمان لیگ ارسال کردیم و با توجه به اینکه هر تیم باید ۲ورزشگاه را برای میزبانی معرفی نماید با توجه به شرایط مالی و وضعیت ورزشگاه تختی، ورزشگاه غدیر اهواز را اعلام کردیم اما با توجه به قرعه‌کشی لیگ و مشخص شدن برنامه مسابقات و البته تلاش آقای بوعذار و همکاران ایشان در رفع مشکلات ورزشگاه تختی، بسیار امیدواریم که در آبادان میزبان استقلال باشیم و شخصا نظر بنده این است حتی اگر بدون تماشاگر هم باشیم به اهواز نرویم اما در این بین نظر سایر نهادهای برگزارکننده نیز مهم است.

رحمانی انتخاب کادرفنی را با نظر مستقیم عبداله ویسی اعلام کرد و گفت: در این بین ایشان ۳بار تمرین حسین مزرعه به عنوان مربی بدنساز را زیرنظر گرفت و امسال بهترین مربی بدنساز لیگ از آبادان است، کافیست با بازیکنان تماس بگیرید و تفاوت تمرینهای بدنسازی امسال را از ایشان بپرسید.

وی افزود: آقای بهداروندان، مدیر آکادمی موسسه قصد این را داشت که نام اسامی مربیان پایه را به بنده اعلام کند و من حتی آنها را نگاه نکردم و گفتم تصمیم با خود شماست و وقتی اختیاری را به مدیری دادم در کار ایشان دخالت نمی‌کنم.

این مقام مسئول موسسه فرهنگی، ورزشی صنعت نفت آبادان عنوان کرد: شک‌ نکنید تمام تلاش‌مان را به کار می‌بندیم و مطمئن باشید که امسال با قلب‌مان بازی می‌کنیم.

وی گفت: هر فردی که بتواند در فضای اقتصادی به ما کمک کند دستش را به گرمی می‌فشاریم.

رحمانی افزود: اردوی شهرکرد ما فردا به پایان می‌رسد و بدیهی است که در شهرکرد با تیمهایی از همین منطقه دیدار داشته باشیم، در اردوی تهران اما بازیهای سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت و به احتمال فراوان بازیکنان جدید نیز به ما اضافه خواهند شد.

46

دکمه بازگشت به بالا