فرهنگ و هنر

از حاشیه‌های هتل رونالدو تا مازیار لرستانی بر صحنه

تخریب بخش‌هایی از هتل محل اقامت رونالدو، «موقعیت مهدی» در ایتالیا، یک جایزه و چند حضور بین‌المللی برای فیلم‌های کوتاه ایرانی، مازیار لرستانی بعد از ۲۰ سال بر صحنه تئاتر، حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر و دلبری از چینی‌ها به شیوه سمنانی از اخبار فرهنگی ـ هنری ۲۷ شهریور بود.

به گزارش ترندونی، روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه همزمان با ورود رونالدو همراه تیم النصر عربستان به تهران برای بازی مقابل پرسپولیس، مدیر هتل محل اقامت این ستاره فوتبال از تخریب بخش‌هایی از این هتل در پی ازدحام جمعیت هواداران او خبر داد و اقامت رونالدو در سوئیت لاکچری ۹۰ میلیون تومانی را رد کرد.

وضعیت سینما با شرایط مطلوب فاصله دارد

رییس سازمان سینمایی سوره در نشستی خبری که صبح دوشنبه ۲۷ شهریورماه در سازمان سینمایی سوره به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد، با رد آن نوع نگاهی که اوضاع سینما را مطلوب می‌داند، گفت: وضعیت سینما با شرایط مطلوب فاصله دارد و در سازمان سوره تلاش می‌کنیم براساس هویت خود به سمت مطلوبی حرکت کنیم.

اصحاب فرهنگ و هنر هیچ‌گاه تحریم نخواهند شد

در ادامه، محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و رئیس سازمان سینمایی کشور طی نامه‌ای سرگشاده به تحریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم‌مقام او از سوی کشورهای غربی واکنش نشان داد.

سینما نه تنها نباید مالیات بدهد، بلکه باید مشوق هم بگیرد

«موقعیت مهدی» مسافر ایتالیا شد

در خبری هم اعلام شد که فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم «هنر پلیس» که از ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (۱ تا ۷ آبان) در ایتالیا برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

یک جایزه و چند حضور بین‌المللی برای فیلم‌های کوتاه ایرانی

همچنین فیلم کوتاه «سیزده‌سالگی» و «تشک» به ترتیب به جشنواره‌های بین‌المللی «آپسلا»ی سوئد و پورتوبلو لندن راه ‌یافتند و فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» نیز موفق به کسب جایزه در جشنواره حقوق بشر بولیوی شد.

«داستان آمریکایی» برنده جشنواره تورنتو شد

و این‌که جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو درحالی به پایان رسید که فیلم «داستان آمریکایی»‌ ساخته «کورد جفرسون»‌ برنده جایزه فیلم منتخب مردم شد.

مازیار لرستانی بعد از ۲۰ سال بر صحنه تئاتر

در ادامه، گروه بازیگران نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی مازیار لرستانی که برای اجرا در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر آماده می‌شود، معرفی شدند. 

به بهانه حضور مازیار لرستانی پس از ۲۰ سال در تئاتر

 سالروز درگذشت شهریار

همچنین بیست‌وهفتم شهریورماه، سی‌وپنجمین سال‌روز درگذشت سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار و روز بزرگداشت این شاعر است که در تقویم به نام روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است؛ از این رو گزارش‌هایی درباره این شاعر در بخش فرهنگ و هنر ترندونی منتشر شد. 

ترک پارسی‌گوی!

سانسورهای سریال «شهریار» خاطرات تلخی به جا گذاشت

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

همچنین بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، یکشنبه (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲) با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و از امروز ۲۷ شهریورماه آغاز به‌کار کرد. 

مراسم یادبودی برای محمد محمدعلی

در خبری هم اعلام شد که مراسم یادبود محمد محمدعلی، داستان‌نویسی که به تازگی از دنیا رفته،  روز جمعه، ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد سه‌هزار کسب و کار فرهنگی – هنری و آغاز پروژه ساخت مسکن هنرمندان از اوایل مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

موزه‌ هنرهای معاصر در تدارکِ نمایشگاه جدید 

دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر

همچنین نمایشگاه «همچنان جاری» پس از گذشت حدود دو ماه پایان یافت. این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر برپا شده بود و حالا موزه تعطیل و در حال آماده‌سازی نمایشگاه بعدی است.

ضمن این‌که دیوارنگاره میدان ولیعصر تعویض شد و دیوارنگاره جدیدی با عنوان مقابله با بنگاه‌داری بانک‌ها و آسیب زدن این موسسات به اقتصاد کشور نصب شده است.

آلبوم جدید پویا نیک‌پور

در ادامه، پویا نیک‌پور (رهبر ارکستر و آهنگساز) از انتشار آلبوم جدید خود با عنوان «سکوت بی‌پایان» خبر داد.

جدیدترین آلبوم‌های بازار موسیقی کدام‌اند؟

دلبری از چینی‌ها به شیوه سمنانی

همچنین اتحادیه بین‌المللی شهرهای در مسیر جاده ابریشم در چین درحالی برگزار شد که ایران عضو هیأت مؤسس شد، درحالی‌که پیش‌تر استان سمنان عضو این اتحادیه شده بود و حالا پس از گذشت دو هفته از آن اجلاس، هیأت اعزامی گردشگری ایران به چین در تهران گردهم آمدند تا پیشنهادها و ایده‌ها را برای جذب چینی‌ها به استان سمنان که در مسیر جاده ابریشم واقع شده، بررسی کنند.

فهرست میراث جهانی یونسکو تغییر کرد

انتهای پیام 

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا