عمومیکسب و کار ایرانی برتر

چگونه وارد دنیای بزرگ اکسپلور بشیم؟

اگر قصد داری پست‌هایت را وارد اکسپلور کنی، نیاز نیست آدم خوش شانسی باشی؛ فقط باید یاد بگیری که اینستاگرام چه پست‌هایی را وارد اکسپلور می‌کند؟ اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش‌هایی‌ است که به جذب فالوور کمک زیادی می‌کند. بگذارید مقاله را این طور شروع کنیم …

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

وقتی بحث به محتوای نمایش داده شده در اکسپلور می‌رسد، داده‌ها حکم پادشاه را دارند. اینستاگرام سعی دارد محتوای نمایش داده برای هر کاربر مختص به خود او باشد. این اختصاصی‌سازی (یا همان شخصی‌سازی) به این شکل اتفاق می‌افتد که اینستاگرام پست‌های موجود در اکسپلور را بر اساس لایک‌ها و صفحاتی که فالوو می‌کنید، به نمایش می‌گذارد.می‌دانید یکی از شرط‌های اصلی ورود به اکسپلور چیست؟ محتوای جذاب بصری! یعنی محتوایی که گرافیک و ظاهر خفنی داشته باشد. ما در ، به شما یاد می‌دهیم محتواهایی تولید کنید که خیلی راحت به اکسپلور راه پیا کند.با اینکه الگوریتم انتخاب محتوا به طور دقیق برایمان مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد طبق قوانین زیر انتخاب می‌شوند:

  • محتوای نمایش داده شده بر اساس پست‌هایی است که کاربر قبلا با آن‌ها درگیر شده است.
  • محتوای نمایش داده شده، پست‌هایی هستند که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام جذب آن‌ها شده‌اند.
  • محتوای نمایش داده شده در اکسپلور، پست‌هایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر است.

با گذشت زمان، اینستاگرام الگوهای فعالیت کاربران را شناسایی کرد و از آن به بعد، محتواها را بر اساس آن الگوها نمایش می‌دهد. همچنین، اینستاگرام سعی کرد طرز کار اکانت‌های مشابه و چگونگی عملکرد آن‌ها را بررسی کند و فرض را بر نتایج بررسی‌هایش اعمال کند. نمایش پست‌های مرتبط با فعالیت کاربر، نیازمند جمع‌آوری حجم عظیمی از محتواست. هرچه داده‌های شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید الگوی مدنظرتان را طراحی کنید. هرچه کاربران بیشتری جذب کنید و داده‌ها و الگوهای بیشتری داشته باشید، بهتر و بیشتر می‌توانید محتواها را ترکیب کرده و به افراد نشان دهید.

نتیجه‌گیری

از هر ترفندی که برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، از بخش اکسپلور اینستاگرام غافل نشوید!بازهم مثل همیشه شناخت مخاطب حرف اول را می‌زند. اکسپلور اینستاگرام در شناخت مخاطب تاثیر زیادی دارد. شناخت مخاطب کمک می‌کند تا محتوای متناسب با سلیقه‌ی او را خلق کرده و از این راه، او را بیشتر به سمت خود جذب کنید. در کنار این مسئله، استفاده از هشتگ‌ها را هم همیشه گوشه‌ی ذهنتان داشته باشید. با رعایت این نکات، راحت‌تر از گذشته می‌توانید دیده شوید. و  هرچه بیشتر دیده شوید، مخاطبان بیشتری به شما توجه می‌کنندبه جرات می‌توان گفت اولین سوال هر فعال اینستاگرامی و هر کسی که سودای معروف شدن در اینستاگرام را دارد این است که چطور وارد اکسپلور شوم؟ قطعا ورود به اکسپلور اینستاگرام نه آنقدرها راحت است که بتوان با دعا کردن وارد آن شد و نه آنقدرها سخت است که نتوان عملی‌اش کرد. اما زمانی که اتفاق بیفتد کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند و افراد بسیاری شما را می‎‌بینند. اما مسئله‌ای که مهم است این است که بدانیم چرخ ماشین اینستاگرام با چه چیزی می‌چرخد؟ الگوریتمی که پشت این قضیه قرار دارد به چه شکل است؟ در این مقاله با رمز و رموز اکسپلور اینستاگرام آشنا می‌شویم و ترفندهایی را به شما می‌گوییم تا بتوانید با استفاده از آنها یکی از مربع‌های شگفت‌انگیز اکسپلور را به تسخیر خودتان درآورید.

بخش های مختلف اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام در بخش اکسپلور خود، بخش بندی‌های مختلفی را قرار داده است که می‌توانید راحت‌تر به موضوعات مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. این بخش‌ها عمدتا با آپدیت‌های اینستاگرام تغییر می‌کند و در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • IGTV: در این بخش ویدیوهای غیر اسلایدی و بالای یک دقیقه که به صورت IGTV آن‌ها را می‌شناسیم، نشان داده می‌شود و افرادی که می‌خواهند ویدیوهای طولانی ببینند می‌توانند به این بخش بروند.
  • Travel: در این بخش عکس‌ها و ویدیوها درباره‌ی سفر کردن، غذای ملل مختلف، مناطق دیدنی جهان و شرایط آب و هوایی مختلف نشان داده می‌شود.
  • Architecture: در این بخش کارهای معماری، هنری، صنایع دستی، صنعت کالاها و روند ساخت هر کدام نمایش داده می‌شود.
  • Decor: در این بخش طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی، سیستم فنکشویی و طراحی تابلوهای نقاشی در این بخش نمایش داده می شوند.
  • Style: این بخش صنعت مد و فشن و زیورآلات و لباس‌های مختلف خانم و آقایان در سراسر جهان را نمایش می‌دهد.
  • Food: این بخش که یکی از محبوب‌ترین بخش‌های اینستاگرام است به هر آن‌چه که مربوط به غذا می‌شود و حتی معرفی رستوران‌های مختلف و آموزش معرفی انواع غذا در این بخش نمایش داده می‌شوند.
  • Art: این مختص به هنر است و هر آنچه که در دنیای هنر قرار می‌کیرند در اینجا نمایش داده می‌شوند.
  • DIY: این بخش که مخفف Do It Yourself می‌باشد در واقع عکس‌ها و ویدیوهایی را نشان می‌دهند که کاربران اینستاگرام برای خود انجام داده‌اند. به عنوان مثال میکاپ صورت یا نقاشی روی یک کاغذ.
  • Music: این بخش به صورت عمومی و تخصصی به دنیای موزیک تعلق دارد و از ساززدن یک فرد در خانه و موزیک ویدیوها و آهنگ‌های معروف دنیا گرفته تا کنسرت‌های بزرگ جهان و ارکس سمفونیک‌ها در این بخش نمایش داده می‌شوند.
  • Beauty: این بخش مختص زیبایی، آرایش صورت و دنیای آرایشگران است. در این بخش تصاویر و ویدیوهای آموزشی و طراحی وسالن‌های زیبایی را می‌توانید مشاهده کنید.
  • TV & Movies: این بخش نیز یکی از محبوب‌ترین بخش‌های اکسپلور اینستاگرام است و بیشتر فیلم‌های اسلایدی در این بخش قرار می‌گیرند و فیلم‌های سراسر جهان در این بخش نمایش داده می‌شوند.
  • Sports: این بخش مخصوص دنیای ورزش، ورزش کردن و ترندها و اتفاقات ترند دنیای ورزش است که بیشترین بخش دنبال کننده‌های اینستاگرام مربوط به همین بخش است.

اگر به بخش بالای سمت چپ تصویر فوق توجه کنید متوجه خواهید شد یک آیکون به شکل ربان در این قسمت وجود دارد.در کنار این تصویر ربان‌مانند، تصویر یک فروشگاه هم به چشم می‌خورد.در صورتی که یک تصویر از حساب‌های فروشگاهی به چشمتان خورد و آن را پسندیدید، روی علامت ربان مانند در پایین سمت چپ پست بزنید تا به فهرست علاقمندی‌ها اضافه شود.حال هر موقع تمایل داشتید به بخش علاقمندی‌ها بروید، کافی است روی علامت ربان در بالای سمت راست بخش خرید بزنید.علامت فروشگاه را که بزنید کلیه برندهایی که تاکنون دنبال (فالو) کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود.البته الگورتیم اینستاگرام بر اساس شناختی که از شما و فعالیتتان در اینستاگرام دارد، یک سری برندهای دیگر را هم به شما معرفی خواهد کرد.

مزایای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

رفتن به اکسپلور می‌تونه کسب و کار شما در اینستاگرام رو متحول کنه، اما کمترین مزیتی که می‌تونه برای پیج شما داشته باشه، افزایش بازدید و افزایش فالوور اینستاگرام پیج شماست.اگر بازدید ویدئوهای شما پایین است به شما توصیه میکنیم حتما به صفحه سر بزنید.

رفتن به صفحه مورد بحث می‌تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد:

  • تعامل پستی که توی اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشه به شدت بالا میره، و کاربرهای خیلی زیادی پست شما رو خواهند دید و به اون واکنش نشون خواهند داد.
  • فالوور های شما در کوتاه ترین زمان رشد بینظیری رو تجربه میکنه! افراد بعد از دیدن پست شما حتما کنجکاو خواهند شد که چه کسی این پست رو به اشتراک گذاشته، و در نهایت اگر دیگر محتوای پیج شما مثل همین محتواتون جذاب باشه اون‌ها شما رو فالو خواهند کرد و تعداد فالوورهاتون به شدت افزایش پیدا میکنه.
  • در صویتی که شما از فالوورها و کسانی که پست شما رو می‌بینند درخواست انجام کاری رو کنید “CTA” ، مخاطبین بیشتری اون کار رو انجام خواهند داد، حالا فرض کنید از افرادی که به تازگی با محتوای شما از طریق اکسپلور ارتباط برقرار کردند درخواست کنید که شما رو فالو کنند یا محصولات شما رو خریداری کنند. این کار نرخ تبدیل شما رو به شدت در اینستاگرام افزایش میده.
  • معروف شدن پایه ثابت هر برندی در فضای مجازی است. همه برندها دوست دارند افراد بیشتر اون‌ها رو بشناسند. حالا فرض کنید اگر به بازاری دست پیدا کنید که روزانه میلیون ها نفر در اون رفت و آمد دارند، چه تعداد افراد بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد و تبدیل به مشتریان دائمی شما می‌شوند.

شما می توانید با این اطمینان را حاصل کنید که پیج شما با سرعت بیشتری وارد اکسپلور اینستاگرام خواهد شد.فرض کنید که 10 ماه در بهترین حالت طول بکشد که پیج شما به 10 هزار فالوور برسد. (بسیاری از پیج ها چندین سال فعالیت می کنند و به این عدد نمیرسند) شما می تواند با خرید فالوور اینستاگرام طی چند روز به این تعداد فالوور برسید و پست های خود را در اکسپلور ببینید.حالا می‌خواهیم صحبتی از خود مجموعه اینستاگرام با شما در میان بگذاریم:

تصاویر و ویدیوها در صفحه اکسپلور بر اساس علاقه کاربر مرتب می‌شوند. اینستاگرام تلاش می‌کند که همیشه به علایق کاربران خود توجه کند. تصاویر و ویدیوهای مورد علاقه شما بر اساس تعاملی که با پست‌های یک حساب دارید، مرتب می‌شود. البته زمان انتشار پست هم بی‌تأثیر نیست و در مرتب کردن تصاویر و ویدیوها نقش دارد. ما همیشه به دنبال بهینه‌سازی صفحه اکسپلور هستیم و تلاش می‌کنیم محتوای این صفحه به بهترین شکل به شما نمایش داده شود.حال که با صفحه اکسپلور آشنا شدیم و دانستیم که وارد شدن محتوا و پست‌هایمان در این صفحه چه مزایایی به همراه دارد، وقت آن رسیده است که بفهمیم چگونه به این صفحه برویم.

چهار نکته ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

در ادامه به شما چهار روش را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای خود را در بخش Explore اینستاگرام نمایش دهید.

1- مخاطبان خود را بشناسید

2- به مخاطب گوش دهید

3- از هشتگ‌ها استفاده کنید

4- کاربران را به تعامل تشویق کنید

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

اگر برنامه اينستاگرام را باز کنید، بخشی در صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد که با آیکون ذره بین مشخص شده است. با لمس این بخش شما می‌توانید وارد اکسپلور اینستا شوید.برای این کار وارد برنامه اینستا شوید و در بخش پروفایل گزینه سه خطی که در بخش بالا قرار گرفته است را بزنید.در بالاترین بخش، گزینه حساب خصوصی را خاموش کنید.

چرا اکسپلور اینستا کار نمیکنه

یکی از مشکلات رایجی که در اینستا اتفاق می‌افتد، کار نکردن اکسپلور یا همان رفرش نشدن است.کار نکردن بخش اکسپلور دلایل مختلفی دارد. در ابتدا شما باید از فعال بودن اینترنت و بسته اینترنتی اطمینان کسب کنید.چنانچه مشکل رفع نشد، اگر از اینترنت داده تلفن خود استفاده می کنید وارد بخش تنظیمات و سپس شبکه های موبایل یا همان Mobile Network شوید. در این بخش سیم کارت که اینترنت بر روی آن فعال است را انتخاب کنید و بر روی نقطه دسترسی بزنید. در این بخش شما باید نقطه دستیابی را ویرایش کنید. بعد از باز کردن ویرایش، تمامی گزینه ها را خالی گذاشته و گزینه های نام و نام نقطه دستیابی را حذف نکنید. بعد از این کار در پایین صفحه بر روی ذخیره بزنید و اکسپلور را بررسی کنید.چنانچه مشکل رفع نشد، ممکن است اکانت شما از جانب اینستاگرام محدود شده باشد، اگر از طرف اینستاگرام محدود شده‌ اید، تا چند روز صبر کنید و مجددا تلاش نمایید.

چگونه وارد اکسپلور شویم

برای این‌که وارد بخش اکسپلور اینستا شوید، باید به مواردی توجه کنید.در ابتدا همانطور که گفته شد، حساب خود را به حالت عمومی تغییر دهید، از هشتگ مرتبط در کپشن پست استفاده کنید، فالوورهای مرتبط با حوزه کاری خود را فالو کنید، فالوورهای فیک خود را حذف کنید، محتوای جذاب و باکیفیت تولید کنید.اگر پست شما یک ساعت پس از انتشار توسط افراد دیگر، لایک، کامنت و سیو شود، احتمال رفتن آن به اکسپلور افزایش خواهد یافت.

منبع: سایت sanimata

دکمه بازگشت به بالا