ورزش و تندرستی

کارخانه ورشکسته بازیکن‌سازی لیگ ایران/ تخت گاز اروپایی‌ها

بازیکنان حرفه ای و درآمدزایی آن در لیگ ایران دیده نمی شود و این سرمایه به ندرت در فوتبال ایران استفاده می شود.

به گزارش ترندونی ، مدیران باشگاه های فوتبال در سراسر جهان همواره برای ایجاد درآمد از موضوعات مختلفی مانند حقوق پخش تلویزیونی ، حمایت مالی ، فروش بلیط ، فروش لباس ، توسعه بازیکنان و فروش بازیکنان و … صحبت می کنند. برنامه های اصلی باشگاه های اروپایی و لیگ های مختلف قاره ای این کار را به خوبی انجام می دهند و از این اصول حرفه ای به خوبی استفاده می کنند.

یکی از مسائلی که می تواند درآمد هنگفت و پردرآمدی برای یک باشگاه کسب کند ، خرید آکادمی های فوتبال ، بازیکنان آینده نگر و پیشرفت بازیکنان است. توسعه بازیکن می تواند به باشگاه در دستیابی به دستاوردهای مختلف کمک کند. کاری که همیشه در لیگ های مختلف جهان انجام می شود.

برزیل یکی از کشورهایی است که در طول این سال ها با ایجاد بازیکن و فروش بازیکنان به لیگ های مختلف جهان پول زیادی به دست آورده است. موضوعی که حتی به اقتصاد کشور کمک می کند و فقط در فوتبال به آن پرداخته نمی شود. کشورهایی با چنین استعدادهایی همیشه از این به عنوان پلی برای پیشرفت خود استفاده می کنند.

ایران نیز یکی از کشورهایی است که استعدادهای زیادی در فوتبال دیده است و همیشه در آسیا شهرت زیادی داشته است و شکوه و عظمت فوتبالیست هایش مورد تحسین همگان قرار گرفته است. با این حال ، تعداد کمی از باشگاه ها در ایران هستند که از این پتانسیل استفاده می کنند ، اما به همان اندازه تیم ها توانسته اند به تیم ملی ایران و باشگاه های آنها کمک کنند تا درآمد کسب کنند و بازیکنان برجسته فوتبال را تحویل دهند.

در برخی موارد ، این تمرین بازیکنان در باشگاه هایی مانند فولاد ، شاهین ، نساجی ، فجر ، سایپا ، ملوان و … انجام می شود و تصور کنید اگر همه تیم های ایرانی رویکرد متفاوتی نسبت به قبل و سران باشگاه داشته باشند. تا آنجا که در معرفی بازیکنان با استعداد به فوتبال ایران و آسیا دیده می شود ، از ظرفیت های موجود استفاده کنید. کارهایی که طی این سالها در ژاپن و کره جنوبی انجام شده است ، ثمربخش بوده است.

در سالهای اخیر ، تلاش مقامات دولتی و رهبران فوتبال آنها در قطر به پیشرفت چشمگیری در فوتبال این کشور منجر شده است. تأسیس آکادمی اسپایر و پیشرفت بازیکنان آنها باعث کشف استعدادهای بسیاری و ایجاد محیطی ایده آل برای ورود بازیکنان و مربیان بزرگ به این کشور شده است. برگزاری جام جهانی در قطر مهمترین رویداد فوتبالی این کشور است و در سالهای آینده شاهد تاثیر مثبت آن در این کشور خواهیم بود.

باشگاه های حرفه ای اروپایی با خرید بازیکنان آینده و استفاده از بازیکنان اصلی ، میانگین سن تیم های خود را کاهش داده اند و این به آنها کمک می کند تا در آینده پول بسازند و فوتبال را در این باشگاه ها توسعه دهند. به عنوان مثال ، در این فصل رقابت های معتبر لیگ اروپا ، باشگاه های لیگ فرانسه توجه زیادی به این موضوع کرده اند و همانطور که بازیکنان زیادی از این تیم ها در سال های گذشته معرفی شده اند ، ما همچنان شاهد موفقیت این باشگاه ها در این کار خواهیم بود. به

اما اگر بخواهیم این لیست را با باشگاه های ایرانی مقایسه کنیم ، حتی میانگین سنی جوان ترین تیم لیگ ایران نمی تواند در مقایسه با این لیست جایی برای خود پیدا کند. جوانترین آنها نفت مسجدسلیمان با میانگین سنی 24.7 و آلومینیوم اراک با میانگین سنی 28.8 ، قدیمی ترین تیم لیگ بیستم بودند. اگرچه میانگین سنی لیگ ایران نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است ، اما تفاوت زیادی در مقایسه با لیگ های مختلف اروپایی وجود دارد. در زیر میانگین سنی باشگاه های ایران در لیگ بیستم آمده است:

1. روغن مسجدسلیمان ، 24.7

2. سایپا ، 25.8

3. پیکاناس ، 25.8

4. استقلال ، 26.1

5. ساخت ماشین آلات ، 26.4

6. شهر شهر ، 26.4

7. روغن آبادان ، 26.6

8. فولاد خوزستان ، 26.7

9. منسوجات ، 26.7

10. تراکتور ، 26.8

۱۱ پرسپولیس ، 26.9

۱۲۲ فولاد ، 27

13. گلیس گوهاراس ، 27.1

۱۴ سپاهاناس ، 27.8

۱۵ رفسنجان واریس ، 28.5

۱۶ آلومینیوم اراک ، 28.8

برخلاف باشگاه های اروپایی ، اکثر باشگاه های ایرانی می خواهند بازیکنانی را بدون برنامه خریداری کنند و فقط یک هدف کوتاه مدت دارند که این یکی از مهمترین مشکلات فوتبال ایران است. در برخورد با چنین مشکلی ، فوتبال ایران می تواند در مسیر درستی قرار بگیرد و ما شاهد درآمدزایی و وضعیت بهتر فوتبال در ایران هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا