جامعه و خانواده

وقتی بلاگرها مزاحم اورژانس می‌شوند/ پیگیری برای برخورد با بلاگر مزاحم

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از پیگیری برای برخورد با بلاگری که اقدام به ایجاد مزاحمت برای سامانه ۱۱۵ اورژانس تهران کرده بود، خبر داد.

به گزارش ترندونی، دامنه اقدامات برخی از بلاگرها و اینفلوئنسرها در فضای مجازی تا جایی پیش رفته که برخی از آنان نه تنها صراحتا اقدامات و رفتارهای مجرمانه خود را در این فضا به نمایش می‌گذارند، بلکه برخی از آنان حتی دیگران را نیز به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به انجام چنین مواردی تشویق می‌کنند.

در این میان نیز یکی از بلاگرهای اینستاگرامی که به نظر می‌رسد از هر ابزاری برای جلب توجه بهره می‌گیرد، اقدام به طراحی چالشی کرده و در ویدیویی با مراجعه به مردی جوان از او می‌خواهد که اگر همین حالا با فردی تماس گرفته و او به سرعت پاسخش را بدهد، ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان برنده به او خواهد داد. این فرد نیز برای برنده شدن در چالش، با سامانه ۱۱۵ مرکز فوریت‌های امدادی اورژانس تماس گرفته تا با ایجاد مزاحمت خود را برنده این چالش کند.

به دنبال انتشار گسترده این ویدیو در فضای مجازی، ابوالفضل ماهرخ، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس استان تهران از پیگیری برای برخورد با این بلاگر خبر داد و گفت: تمامی شماره‌های امدادی برای مواقع ضروری و نیاز ایجاد شده و هرگونه تماس غیرضروری با آن می‌تواند جان افرادی را که جدا در معرض خطر قرار دارند، تهدید کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طول هفته چند صد تماس مزاحمت آمیز با سامانه ۱۱۵ اورژانس تنها در تهران برقرار می‌شود، گفت: رفتاری که از سوی این بلاگر و با هدف جلب توجه انجام شده است، مصداق بارز ایجاد مزاحمت برای اورژانس بوده و متاسفانه موجب ترویج چنین رفتارهایی نیز می‌شود. از این رو اورژانس پیگیری برای برخورد با این مزاحم تلفنی را در دستور کار خود قرار داده و حتما با آن برخورد خواهد شد.

ماهرخ از مردم خواست که حتما برای اقدامات ضروری با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرند. چرا که ممکن است آنچه که برخی از آن با عنوان شوخی یا چالش یا هر عنوان دیگر یاد می‌کنند، جان فرد دیگری را به خطر بیاندازد.

در همین راستا، یک مقام مسئول در پلیس فتا نیز به ترندونی گفت: در صورت ثبت شکایت از سوی اورژانس، پلیس فتا به سرعت با این موارد برخورد خواهد کرد. ضمن اینکه تیم‌های رصد پلیس فتا نیز در صورت مشاهده چنین مواردی حتما با آن برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا