حوادث و رویدادها

شنبه ۱۲ اسفند مدارس تعطیل است؟

آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از مدارس در روز شنبه شعبه اخذ رأی هستند و احتمال تعطیلی این مدارس در روز شنبه دوازدهم اسفند وجود دارد. تاکنون ستاد انتخابات استان خراسان رضوی تعطیلی مدارسی که شعب أخذ رای هستند را به طور رسمی اعلام کرده است.

احتمال تمدید انتخابات تا ساعات پایانی روز جمعه و طول کشیدن شمارش آرا تا روز شنبه، دلیل تعطیلی مدارس خراسان رضوی در روز شنبه عنوان شده است. این احتمال وجود دارد که مدارس برخی دیگر از استان‌ها نیز به همین دلیل تعطیل شود.

در انتخابات سال ۱۳۹۸ تعطیلی مدارس به عهده استان‌ها و شهرستان‌ها گذاشته شد که بر همین اساس در عصر روز انتخابات، اداره کل آموزش و پرورش بسیاری از شهرستان‌ها از تعطیل شدن مدارس در فردای روز انتخابات خبر دادند. برخی از شهر‌ها مانند اصفهان، همدان، مشهد، اهواز و کرمانشاه مدارس تمامی مقاطع را در دو نوبت صبح و عصر تعطیل کردند و در برخی استان‌ها و شهر‌ها مدارس صبح تعطیل و در برخی دیگر از شهر‌ها تنها مدارسی که شعب اخذ رأی بودند، تعطیل شد.

همچنین فردای روز انتخابات سال ۱۳۹۸ تمامی مدارس تهران، چه مدارسی که شعب اخذ رأی بودند و چه مدارسی که شعب اخذ رأی نبودند، در نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ نیز بسیاری از مدارس کشور در فردای روز انتخابات تعطیل شدند. طی این سال‌ها همواره شایعاتی در خصوص تعطیلی سراسری فردای روز انتخابات مطرح شده که هرگز چنین شایعه‌ای به حقیقت نپیوسته است؛ بنابراین احتمال تعطیلی سراسری روز شنبه دوازدهم اسفندماه بسیار پایین است، اما همانطور که اشاره شد احتمالاً در این روز مدارس بسیاری در سراسر کشور تعطیل خواهد بود.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا