اقتصادی

اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به مناطق آزاد

شورای عالی مناطق آزاد ثبت آماری و ورود لوازم خانگی کره جنوبی به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ممنوع کرد.

به گزارش ترندونی، جمالی معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به روسای سازمان های ذیربط از اجرای منویات مقام معظم رهبری در شهریورماه سال جاری، ثبت آماری و واردات لوازم خانگی برند و ساخت و ساز کره جنوبی خبر داد. در مناطق آزاد ممنوع است.

همچنین تاکید می شود که این موضوع باید به اطلاع ذی نفعان برسد. ضمناً کالاهایی که دارایی آنها قبل از 15 مهرماه در سازمان منطقه ای به ثبت رسیده و به موجب این اطلاعیه صادر شده باشد مشمول ممنوعیت نخواهند بود.

این اطلاعیه مدتی پیش زمانی اعلام شد که مدیریت بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای تاکید کرد. مقداری از آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود، مقداری از طریق سهمیه بندی مانند گذرگاه های مرزی، پد و تولو وارد کشور می شود و وارد می شود. ثبت آماری (ثبت در سیستم تجاری پیچیده و تأیید وزارت صمت).

در این زمینه ، با توجه به اینکه لوازم خانگی کره ای از جمله کالاهایی است که تحت این سهمیه وارد می شوند ، گمرک ایران اخیراً با وزارت صمت تماس گرفته و اعلام کرده است که طبق دستور رئیس جمهور در اواسط سپتامبر از واردات لوازم خانگی از ابتدای لوازم خانگی 1397 اقلام ممنوعه بوده و در حال حاضر مشمول ثبت گمرک نمی باشد، هرگونه تعدیل اظهارنامه، تشریفات گمرکی و ترخیص این گونه کالاها ممنوع می باشد.

گمرک همچنین به وزارت صمت اعلام کرد که با توجه به اینکه لیست های ارائه شده توسط وزارت صمت اجازه ورود لوازم خانگی با رویه عبور از مرز را می دهد، مسافران مناطق آزاد این حق را دارند که نظر خود را در مورد ممنوعیت واردات کالا اعلام کنند. لوازم خانگی موجود در این لیست و مطابق با رویه های فوق.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا