ورزش و تندرستی

ساپینتو مربی درجه یکی نیست/ پرسپولیس در هر شرایطی مدعی قهرمانی شمرده می‌شود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: برای کسب عنوان قهرمانی باید امتیاز هفته های اول را کسب کرد.

کروش تتزر در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی آنا، درباره شرایط استقلال در این فصل لیگ برتر اظهار کرد: شکستی که استقلال در هفته اول متحمل شد را باید اتفاق خوبی دانست زیرا این تیم در فصل گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرد. و ریکاردو ساپینتو بهتر با فضای فوتبال ایران آشنا شده است. سرمربی پرتغالی هنوز شناخت کافی از بازیکنانش نداشته است اما در بازی گذشته نشان داد که مربی انعطاف پذیری است و می تواند در این راه بیشتر با آنها آشنا شود. امتیازات ابتدای فصل در تعیین قهرمان بسیار مهم است و استقلال باید در این هفته ها برای کسب بیشترین امتیاز تلاش کند. ساپینتو مربی درجه یک نیست اما از فوتبال هجومی پرتغال می آید و می خواهد تیمش را در آن سبک فوتبال هدایت کند اما نبود یک هافبک قابل بازی که بتواند پاسور خوبی در خط حمله باشد در استقلال مشهود است. او را از برآوردن خواسته هایش باز می دارد.

وی ادامه داد: ترکیب دفاعی استقلال از زمانی که از دفاع سه نفره به دفاع چهار نفره تبدیل شد رشد کرد. روزبه چشمی در کنار رافائل سیلوا به دلیل کهولت سن بازگشت کندی داشت، اما چشمی اکنون تبدیل به هافبک دفاعی شده است که می تواند پربارتر بازی کند و با جنگندگی خود حملات حریفان را در هم بشکند. مشکل دیگر استقلال این است که از کناره ها ضعیف استفاده می کند. حردانی، جلالی یا سلمانی توانایی حرکت از جناحین و قرار گرفتن در برنامه های هجومی را دارند و در چنین نفوذهایی با کمک قائدی و حتی محبی، محوطه جریمه حریف می تواند خطرناک باشد. بازگشت بازیکنان غایب روزهای خوبی را برای استقلال رقم خواهد زد. این تیم باید همه ابزار را در اختیار داشته باشد و در این شرایط برای قهرمانی در رقابت هستند. عناصر هجومی استقلال توانایی تکان دادن دروازه حریفان را دارند، هرچند شهبازادا که یکی از بازیکنان خوب فوتبال ایران بود با توجه به سن و سالش با شرایط مورد انتظار هواداران فاصله زیادی دارد و برای بودن باید بیشتر تلاش کند. موثرتر.

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استقلال در هفته پنجم لیگ برتر یک بازی مقابل پیکان دارد که نسبت به چنین حریفی برتری دارد. تیمی که در سطح متوسط ​​بازی می کند اما اغلب در مقابل استقلال انگیزه مضاعف دارد و خطرناک به نظر می رسد. در این فصل نتایج قابل قبولی کسب کرده و در رده پنجم جدول قرار گرفته است. مجتبی حسینی که زمانی در سایپا با من همبازی بود، سرمربی خودروسازان است و مطمئنا برای کسب نتیجه مطلوب برای تیمش به مصاف قهرمان فصل گذشته لیگ برتر خواهد رفت. اما استقلالی ها با حمایت بازیکنان بزرگتر، بازیکنان بهتر و هوادارانشان به ویژه هواداران زن می توانند بر این رقیب شجاع فائق آیند. در چنین مسابقه ای باید فرصت طلب باشید و فضا و زمان را از حریف خود بگیرید تا نتیجه خوبی بگیرید.

تشتزر درباره مبارزات دیگر حریفان استقلال گفت: پرسپولیس رقیب سنتی است که در هر شرایطی می تواند مدعی قهرمانی شود و البته این هفته بازی سختی را پیش روی هواداران دارد. تیمی که با سرمربیگری ساکت الهام و با مربیگری شاهرخ بیانی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. سپاهان با صرف هزینه های هنگفت و به خدمت گرفتن مربی سرشناس پرتغالی، انتظارات هواداران خود را به حدی بالا برده که هواداران این تیم اصفهانی انتظار قهرمانی را داشته باشند. فولاد خوزستان با جواد نکونام خیلی خوب شروع کرده و باید در ادامه فصل منتظر شگفتی های این تیم باشیم. با نیمکت نشینی امیر قال، گلگهار سیرجان تیمی را می بیند که با تجربه وسیع خود پا به عرصه چالش گذاشته است. ما رفسنجان هم با مربیگری محمد ربیعی بازی های خوبی انجام می دهیم. من در این فصل لیگ قباس پویاتری نسبت به فصول قبل می بینم و می توانیم مسابقات زیباتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا