جامعه و خانواده

هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند/ضرورت ورود بخش خصوصی به موضوع نظارت بر تخلفات

فرمانده فراجا بر ضرورت افزایش هزینه تخلفات رانندگی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

به گزارش ترندونی، سردار احمدرضا رادان در هجدهمین همایش روسای پلیس راهور فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: به عدد آمار ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، میزان پیمایش یک سال در کشور است که این آمار را اگر بخواهیم با توجه به تعداد خودروها و واحدهای کنترلی و رانندگان و… و با شمار جانباحتگان و تصادفات مقایسه کنیم، آمارها از اقدامات مثبت و روبه‌رو رشد حکایت دارد، اما کافی نیست.

وی ادامه داد: پلیس راهور در کنار پیمایش این ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، ۲۰۰ میلیون خدمت نیز به مردم ارائه کرده است.

رادان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات نو و به‌روز به مردم، گفت: هر زمان که قرار است یک نو شوندگی در کشور ایجاد شود، یک مقاومتی در برابر آن وجود دارد و این مقاومت درواقع برای دفاع از چیزی است که درحال حاضر وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همراه کردن تلاش و همیت با نوآوری و تحول گفت: تلاش کردن بدون خلاقیت و نوآوری ماندن در گذشته است.

رادان با بیان اینکه امسال به هدفمان در کاهش شمار جانباختگان تصادفات نرسیدیم، گفت: مردم این موضوع را مردم از من طلب می‌کنند و من هم از شما طلب می‌کنم این موضوع را.

رادان در همین راستا گفت: همه باید به روند کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند. امسال اگر قرار نباشد هزینه تخلف، متخلفین درست شود، متخلفین در سال ۱۴۰۳ بی‌محاباتر دست به تخلف می‌زنند.امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه عدد متخلفین در کشور ما در مواجهه با افراد قانونمند بسیار اندک است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند ولی نباید اجازه دهیم که زور این افراد بر اکثریت قانونمند غلبه کند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر تخلفات گفت: درحال حاضر با امکانات دولتی نمی‌توان دوربین‌های جاده‌ای را افزایش داد، امروز تعداد دوربین‌های جاده‌ای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربین‌ها بگذرند، حتی برخی از رانندگان که جای دوربین‌های خراب و دارای نقص را هم شناسایی کرده‌اند. آقای بذرپاش هم که اشاره کردند دیگر اینطور نمی‌شود نظارت کرد و باید دوربین‌ها زیاد شود.

رادان ادامه داد: برای افزایش دوربین‌ها اما فعلا منابع دولتی محدود است، در سال ۱۴۰۳ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و باید این اقدام انجام شود. در این شرایط شما می‌توانید تمام جاده‌ها را با دوربین‌ها تسخیر کنید.

وی اضافه کرد: دوره اینکه ما فقط پاسگاه بزنیم و گشت بزنیم و … گذشته است و حتما باید این موضوع را در حوزه کنترل ناوگان خودرویی انجام دهیم.پس حرکت باید به سمت خصوصی سازی انجام شود.

رادان در مورد خدمات پلیس نیز گفت: درحال حاضر خدمات ارائه شده از سوی پلیس اینطور است که مردم به ما مراجعه می‌کنند، اما از سال ۱۴۰۳ وضعیت باید به گونه‌ای باشد که ما به مردم مراجعه کنیم. هدف این است که در یک بازه زمانی از مراجع مردم به ما کاسته شده و بر مراجعه خدمت به مردم افزوده شود.

فرمانده فراجا با اشاره به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه درون و برون شهر باید به ماموران پلیس راه و راهور بیشتر توجه کنیم. همچنین ویژگی رمضان و افزایش سفر حساسیت را بیشتر می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا